|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2003-12-09, 19:18 | #526 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
Citat:
Inte många som har känslan för att få det så fint som Mazz har gjort det!? Kanske Hawk kan hjälpa om han inte är "utbränd"! Olaf Lindström, Olis |
|
2003-12-09, 19:48 | #527 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Hej!
Vilken fin rutt Mazz har gjort och jag kan förstå att man ibland måste ta paus och vänta på bättre ideer. Låt oss ta lugnt så ordnar det sig. MVH TOTTE "TROLLHÄTTANBYGGARE" |
2003-12-13, 16:03 | #528 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
Tack alla för ert stöd!
Som ni sett i annan tråd, så är jag ju involverad i allra högsta grad i KMJ v4, och en högst relevant fråga som dyker upp då är ju hur går det nu med LLJ? Nedlagt, lagt i malpåse??? Nädå, inte så. LLJ går vidare, men det är en hel del kvar att göra, i synnerhet på landskap och stadsmiljöer, men även en hel del måleriövningar. Marktexturer behöver göras iordning diverse "kantdelar", ni vet dom där bitarna som man skarvar ihop olika texturer med, så övergångarna blir snygga. Bara som exempel. Vidare må jag ju erkänna att man lessnar lite ibland då jag bara är hänvisad till de objekt som finns på freeware-marknaden och ibland funderar på om man skulle sadla om till 3D-byggare istället. Behovet av snygga svenska byggnader är stort. det är ju nånstans mellan 30 - 40 betydande samhällen i LLJ och när man inte har tillräckligt med byggnader så blir det väldigt lätt att de olika samhällena blir väldigt lika varandra. Lite trist, tycker jag. Sedan kan jag ibland tycka att det blir mest snack om LLJ, men hela tiden är det mycket kvar. Så, att visa nya bilder med arbetet är ibland lite kluvet. Syftet har ju varit att dels kunna bidra med inspiritation till andra ruttbyggare och oxå visa att arbetet med LLJ går vidare. Men, å andra sidan väcker det ju förhoppningar till en snar release och det har ju inte kunnat införlivas än. I det skenet så har det varit väldigt trevligt att kunna hjälpa Hawk i sina tidigare KMJ-versioner med spårarbete, då har jag iallafall bidragit till sim-rörelsen med något och inte bara snackat. Så, arbetet med KMJ v4 kommer visst att påverka LLJ, men jag tror egentligen inte jättemycke faktiskt. Spårläggning är väl en av de delar jag gillar mest och 2 mil nya spår tar mig inte lång tid att göra. Men, två mil nya spår ger Hawk många veckors arbete , just för att det är utsmyckningen runt banan som tar tid. Så, även om innehållet i KMJ v4 är ambitiöst, så kommer det att för min del varvas bra med arbete i LLJ. /Mats A LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14 |
2003-12-13, 16:19 | #529 |
Moderator
|
Hej!
Självklart så vet man ju att det tar tid att bygga såna stora områden! Jag har en viss undan över att du inte tröttnat på att få snyggt landskap ännu men det har du som sagt inte enligt vad bilderna visar![8D] Önskar alla lycka med både KMJ och LLJ som får släppas när de vill. Bara ni är nöjda så är det ju bra! Jobba på med rutterna som håller en för bra standard Mazz! Du har många som tycker om ditt arbete![] Föresten. Du sa att vi har för lite hus i MSTS! Mailar någon bilder så bygger jag! Ska bara få en del konverterat så får ni lite Timråinspirerat i MSTS![](tsm vill inte men, men!) Olaf Lindström, Olis |
2003-12-13, 17:37 | #530 |
Medlem
|
|
2003-12-29, 17:22 | #531 |
Hedersmedlem
|
Det muras och anläggs inne i Dandret C... Tror att det får duga så här, nästa blir de yttre bostadsområdena och industriområdena i Dandret som ska få sig en omgång.
/Mats A LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14 |
2003-12-29, 18:57 | #532 |
Member
|
Mats, en fråga, ser att du har några dvärgsignaler placerade på stationsområdet som visar växling tillåten. Fungerar dessa med samtliga kombinationer eller har du bara satt in ett "dummyobjekt" som visar samma signalbesked hela tiden?
/ P E |
2003-12-29, 23:21 | #533 |
Hedersmedlem
|
Just dessa dvärgar är mera som dummysignaler och visar bara växling tillåten.
Pysslade vidare utav bara farten och stadskärnan av Dandret är nog så gott som klar nu. Ut mot godsbangården ligger även et stort sjukhusområde, ifall nån skulle bli krasslig nångång... Vet inte hur det är med virtuella människor, men bäst vara på säkra sidan... [^] Några miljöbilder från den yttre delen av Dandrets centrum: /Mats A LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14 |
2003-12-29, 23:44 | #534 |
Moderator
|
Snygga bilder som vanligt Mazz!
Det blir verkligen en toppenrutt i samligen![][][^] Du ska ha stora *beröm* för det fina du ådstakommit med natur och hus... Jag skulle nog spåra ur p.g.a den fina naturen vilket redan hänt på KMJ...[:I] Angående sjukhuset: Klart att virtuella personer blir sjuka! Det är väl därför datorn hänger sig ibland? Någon virtuell person orkar inte utföra sitt arbete med att flytta mappar, muspekare etc![8D] Byggare på BSJ Broby Starebo smalspårsrutt |
2003-12-30, 08:13 | #535 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Feb 2003
|
Hej Mazz.
Instämmer i ovanstående talare beröm. Får en verklighetskänsla av att se dessa bilder på LLJ-rutten. T.ex. Alle´n mot järnvägen och dom andra bilderna som du har visat oss sedan länge.Din beskrivning av omgivningen t.ex industrier och samhällena längs linjen är lysande osv. mvh bengt |
2003-12-30, 09:20 | #536 | |
Medlem
|
Citat:
Mazz: Du är ju bara helt otrolig! Att du åstakommit en sådan extremt fin rutt är bara för underbart! Särskilt med tanke på att RE har en tendens att leva sitt eget liv! Måste installera MsTs när LLJ släpps! Superskön rutt juh! Hur många mil(uppskattningsvis) är rutten tänkt att bli? I jämförelse med KMJ? Många bangårdar? Ser verkligen fram emot din rutt Mazz! [:0][][8D] Mvh: Kvarne -------------------- 6666 *Sthlms Sexigaste buss*(Scania CR112 CLAA) SL H10 |
|
2003-12-30, 11:08 | #537 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Härligt att du kommit igång med byggandet av LLJ igen!
Och som vanligt ser bilderna fantastiska ut!!!! "Jag-vill-ha-nu känslan" infinner sig direkt och tangentbordet blir övertäckt med dregel..... http://pirpen.cjb.net/ |
2004-01-04, 00:56 | #538 |
Hedersmedlem
|
Tack för era värmande ord!
Oki, Olis, då är det nog bäst att man byggar sjukhuset bra då, så många små virtuella männsker kan få vård, så kanske datorerna funkar bättre... [B)] Kvarne: Man lär sig leva med RE efter en tid... Har gått från hat till beroende... RE-sjukan... LLJ kommer att vara i storleksordningen runt 350km totalt, men fördelat på de olika linjerna. Tror att den längsta sträckan att köra rör sig är runt 180 km med ett malmtåg från Dandret som ska ner till malmhamnen i Leleå. Gjorde en utskrift på linjesträckningarna här: De stora orterna med "feta" bangårdar är Dandret, Landbäck, Innarvet och Leleå. Alla med bangårdar som sträcker sig över flera tiles, med Innarvet i topp med sina 7 tiles som bangårdarna tar upp. Sen finns det ett antal medelstora bangårdar, såsom Antberg, Kirvik t.ex. Hur många industrier och industrispår det finns vet jag faktiskt inte... Det är många... Den skarpsynte kan här o där se små snuttar som sticker ut från de olika linjerna, det är industrispår. Som vi pratat om förut, så är det dubbelspår mellan Landbäck och Leleå, men resten är enkelspår, så ni ser att merparten faktiskt är enkelspår. Ja, sen har vi SJ-linjen förståss, den är inte enkelspårig. Innarvet är en ganska rejäl järnvägsknut som borde kunna sänka den bästa dator... [}] Antalet bangårdar är svårt att säga, jag har för mig att antalet stationer, stora som små rör sig runt 35 st. Puh..[:0] Som ni ser, så är det lite spår kvar faktiskt att lägga, jag har ju roat mig kungligt så gott som enbart nere i Dandret den senaste tiden. Men, det är timmerbanan som ska kompletteras lite, smalspårsbanan grenar sig ut i två linjer efter Jakkmakk och dessa ska läggas. Malmbana 2 ska färdigställas också och kommer vara lika lång som Malmbana 1 ut från stombanan. Den gröna texten anger de industrier som belägger LLJ-nätet med sina heltåg. Jo, jag har överlämnat ett förstasläpp av spår för Hawk att jobba med på KMJ4, så då har det blivit en del jobbat på LLJ. /Mats A LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14 |
2004-01-17, 23:12 | #539 |
Junior Member
Reg.datum: Aug 2002
|
hi to all I wanted to make the compliments to mazz and two years that the construction of its route is following llj whether to judge from the photos is to mine to say a masterpiece you/he/she is going out but for when the date of publication has fixed hi
|
2004-02-10, 21:32 | #540 |
Hedersmedlem
|
Hi and thank you Trenino!
Some pictures from current working area, Insingsdal: Insingsdal is a station on the double track main line, with sidings is long enaught to hold long iron ore train. /Mats A LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14 |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|