Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-02-22, 12:00   #31
Cörran
Medlem

Reg.datum: Dec 2001
Skicka ett meddelande via ICQ till Cörran
Standard

Men gud vad ni bild älskare överdriver!

Det finns dom som gillar ta massa bilder å lägga ut. Och det finns dom som "tar in allt"...gillar alla bilder på tåg. Bra bilder, och mindre bra bilder. Inget konstigt med det!

Sen finns det dom som helt enkelt inte orkar bläddra igenom en massa bilder för att hitta guldklimparna. Inget konstigt med det heller.

Jag är helt övertygad om att...."bild-hatarna" [)]...hehe, inte är sura för att de såg några mindre lyckade bilder. De sa bara va de tyckte, som de hade blivit ombedda att göra.

Sen får man faktiskt se verkligheten i vitögat. Allt är inte en dans på roser...det kommer finnas folk som inte tycker om en som person, och folk som inte delar ens uppfattning. Så är det bara.

Och det var inget kränkande med detta inlägget

Tic
Cörran besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-02-22, 18:14   #32
Rc1166
Niträknare & STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Mson

Hej!!

Nu har jag fixat ett album med många fina bilder, det är 35 st som tar c.a 3 MB för hela kalaset, så det är modemvänligt också!

Adressen är:

http://w1.135.comhem.se/~u13503576/msons/

Skriv gärna vad ni tycker om albumet och bilderna!

MvH. Mson

http://www.tagbilder.com

Jag vill igen trycka på Skriv /GÄRNA/ vad ni tycker om albumet och bilderna!

Att några av er tydligen gillade alla men att jag skrev en kritik baserad på två saker fick några av er att gå i taket

Först är det ju så att man tar en bild för att ha den som ett minne och även kunna dela det minnet med andra. I det fallet har jag normalt inga krav på kvalitet men om ni yngre deltagare frågar era föräldrar vad dom gillade att sitta i timmar hos grannen och dricka någon hemgjord Sangria och tvingas se deras bilder från Mallis eller Kanarieholmarna så kan ni först att jag blev lite besviken på ett antal bilder. Mson skrev ju "många fina bilder" och att jag inte håller med är ju känt för er alla.
Enda anledningen till att jag skrev var ju bara att det kunde vara bättre bilder. För oss gamla stötar kostade ju några 10tal tågbilder HELA veckopengen och vi fick lära oss att andra hatade våra bilder. Senare med lite "bildlära" och att bli mer van med "hårdvaran" så kanske vi ibland fick en bra bild.
Sen är ju det ibland bara så att man ibland lyckas vara på en plats och få en bild med nyhetsvärde medan man en annan gång inte får till bilden med en siluett av ett tåg på SriLanka mot solnedgång.

Kenny
Rc1166 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-02-22, 18:41   #33
Rc1166
Niträknare & STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Till Pson; Kollade lite på dina bilder och det fanns ju några 7r där ) Din 16 (8 av 34) är ju en mycket bra komposition men det kanske inte vad som behövs för en "fototextur" . Om det bara var bilder i 90 graders vinkel med solen i ryggen eller detaljbilder av säten och förarplatser så skulle vi ju ha en extra sida för det.
Sen är ju den stora frågan om varför man tar en bild.
Jag var här.
Detta är vackert,
Här är något för den som vill bygga en modell.

Som jag kanske inte inte fick tydligt i mitt första inlägg är ju att "bra bilder" inte betyder nåonting. En suddig och mörk bild av en Tb i Klippans lokstall kan ju vara just det som behövs för att se hur torveldningen var kopplad men även om dom pojkarna blev glada så vill jag inte kalla det en bra bild

Kenny
Rc1166 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Bilder på min rutt LBJ (obs, många bilder!) Deskgrunt Landskapsdesign - Trainz 53 2005-07-13 15:31
Bilder från Stockholm! Dson Off-topic 7 2003-04-22 15:36
Finska banor (mycket bilder) Robert Sand Off-topic 17 2003-01-13 21:32
Vi söker bilder igen! Pson MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 0 2002-07-30 23:59

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:37.