|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2003-10-10, 23:00 | #1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Angående Xover
Hej!
Finns det [u]mer än</u> A1tXover2_5d och A1tXover5d att ladda hem? Jag vill gärna ha mer vinklade Xover. Nå´n som vet. MVH TOTTE "TROLLHÄTTANBYGGARE" |
|
2003-10-10, 23:18 | #2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
Jo, men i Xtracks finns det ju en liten bukett med korsningar, bl. a dessa:
a1tXover26d - 26 degree crossing a1tXover45d - 45 degree crossing a1tXover62d - 62 degree crossing a1tXover90d - 90 degree crossing Kolla mer här: http://www.xtracks.tk/ /Mats A LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14 |
2003-10-12, 01:02 | #3 |
Hedersmedlem
|
Hej Mazz!
Jag laddade hem Xtrack och intallerade. Men det fattades många ace filer. Det blir många irreterande meddelande i dialogrutan Object selector. Jag har skrivit upp alla saknade ace filer. 21 st. Du kanske har dem så vore det jätte bra och skicka dem via e-post. MVH TOTTE "TROLLHÄTTANBYGGARE" |
2003-10-12, 01:11 | #4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
Vilka är det du saknar? Tänk på att Xtracks följer den standardiserade tsection.dat och i den standardaren så finns det ju fler objekt än bara Xtracks... de som du saknar kanske inte hör till Xtracks?
Visst, det är en liten baksida att man i object selector får listat alla som ingår i standarden, men man lär sig ganska snabbt vilka delar som är tillgängliga och användbara... Standard tsection.dat är ju bland det bästa som har hänt MSTS sedan det kom ut tycker jag, så nån baksida av det kan man leva med... /Mats A LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14 |
2003-10-12, 10:52 | #5 |
Hedersmedlem
|
Jag saknar:
concrete1.ace concrete3.ace concrete4.ace a1t27mturntable.ace roundhouse.ace 7bridge2.ace 7yellow.ace 7carfloat1.ace 7carfloat2.ace ncleantrack1.ace ncleantrack2.ace n116mturntable.ace ntracktunfloor.ace ntracktunwall.ace ncleatrack1.ace ncleatrack2.ace scleantrack1.ace scleantrack2.ace ukncleantrack1.ace ukncleantrack2.ace ukntracktunfloor.ace och ukntracktunwall.ace Det var de jag inte fick samband med installationen. MVH TOTTE "TROLLHÄTTANBYGGARE" |
2003-10-15, 19:09 | #6 |
Member
Reg.datum: Apr 2002
|
Totte, det finns en ytterligare nedladdning du behöver som innehåller alla texturer. Filen heter xtracksr.zip och kallas i beskrivningen för route builders extras. Anledningen till att de ligger i en separat nedladdning är att endast den som bygger rutter behöver texturerna och de är ganska stora (antal MB). Den som laddar ned XTracks för att kunna köra en nedladdad rutt räcker det du redan tagit hem. Då fick man texturerna med rutten. Om du läser min dokumentation på www.xtracks.tk eller i din MSTS katalog\XTracks så står det mesta förklarat.
Listan på korsningar kommer inom en snar framtid att kompletteras med en a1tXover79d. Väntar bara på en ny tsection.dat från David Beach. /Okrasa www.xtracks.tk |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Fråga angående S-filer | smajlet | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 6 | 2005-01-30 19:21 |
Angående TRS 2004's Innehåll | Kvarne | Trainz - Allmänt om Trainz | 4 | 2003-10-29 19:49 |
Frågor angående Z 68 | y3fan | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 11 | 2003-09-24 13:10 |
Ytterligare en fråga angående rälsbussar | Carrik | Trainz - Allmänt om Trainz | 6 | 2003-05-17 15:15 |