![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
- Vad ska man säga.
![]() Med vänliga hälsningar Pson ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Junior Member
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Mycket imponerad! Vilken bild.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Instämmer![
![]() MVH Daniel ![]() VD för UBOPGE Turn on your headlights If you don't like what you see - Turn them off! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Mycket fin bild! Vad använder du för objektiv på kameran?
/Viktor ![]() VD på NER http://fire.prohosting.com/ss1624/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
För det mesta sitter ett Canon 75-300 mm objektiv på kameran.
Just denna bild är tagen med 300 mm brännvidd. Bländare och slutare kan ni få senare då jag har uppgifterna hemma. och tack för de fina vitsorden ![]() ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Admin & STW-member
|
![]()
Utan bildstabilisator. Objektivet är med den äldre autofocusmotorn (DC) men jag är väldigt nöjd med objektivet.
Jo jag vet att infon finns i EXIF, sitter dock med Win98 just nu som inte kan "ta ut" den infon men då har du själv kunnat ta reda på det ![]() ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Guest
|
![]()
- Hur plockar man ut EXIF-info? Jag har Windows XP Home Edition, men hittar ingen relevant information när man kollar på egenskaper för en fotofil... [8]
F.ö. skitsnygg bild, det ser ut som om du använt bildstabilisator, även om man kan ana en liten oskarpa - dock inte konstigt med tanke på 300 mm zoom. ____________________ ![]() / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
![]() |
![]() |
#12 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
skitsnygg bild, men som niofem säger så är det en liten aning oskarp!
Men snygg bild ändå ![]() ![]() ![]() ![]() M.V.H Tobias år 2004! snart blir min tågsida klar, adress kommer senare |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Admin & STW-member
|
![]()
Eftersom digitala system kameror har brännviddsförstoring på 1,6 motsvarar 300 mm 480 mm vilket ses på denna bilden.
Niofem: Det borde fungera om du sparar ner t.ex min bild, högerklickar på den och väljer egenskaper. Sedan bör du ha en knapp där det står avancerat, klickar du på den får du fram EXIF-infon. Alla moderna digitala kameror stöder EXIF vilket är mycket bra då man lätt kan plocka ut fotodata. ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Hörru Fredrik!
![]() Bor du i Alvesta? Iså fall, vill ha lite bilder därifrån, du kan ju skicka det via E-Post, du kanske vet min adress, med tanke på att du är admin här, men annars, skicka ett e-mail och be om min adress![ ![]() M.V.H Tobias år 2004! snart blir min tågsida klar, adress kommer senare |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Något för Pson tro | Json | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 1 | 2003-04-23 21:55 |
Pson och Hawk presenterar... [Linx X2000] | Pson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 24 | 2002-09-19 20:06 |