|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2004-04-21, 23:24 | #16 |
Medlem
|
Har siddet og leget lidt med sp2. De mange nye muligheder er godt, men der er en lille ting, der irriterer mig ved det.
Den største af de indbyggede stationer kan kun have 80 passagerer på perronnen samtidigt. En tysk Bm234 vogn kan have 92 siddende passagerer, hvis vi tæller klap-ud-sæder med... Køen for passager produktet synes at være begrænset til 256 stk... Så hvis man vil køre med nogle af de store prototypiske passagertogstammer, kommer man til at køre rundt med mere end halvtomme tog... /Tom Vild med sporvogne - især Tvärbanan |
2004-04-21, 23:25 | #17 |
STW-member
|
ja vad ska man säga, sp2 är mycket trevligt även om det är nåra saker jag irriterar mig på (tex att kameran i surveyor glider runt som bara den även efter man släppt pilknappen).
Det trevliga med sp2 var ändå tunnlarna där jag satte lite tåg på att produceras så de åker runt på SJ dubbelspåret på sommarbana1. Reginorna satte jag att åka in på sidotågspåret (spår 4 på bilden) i Storvreta och stanna i 30s och sedan åka vidare Ett TGOJ Ma dundrar förbi med ett godståg medans reginan står vid platformen: Tomas |
2004-04-22, 13:10 | #18 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
Portalerna var riktigt användbara. Jag satte några på BHJ för att få lite passerande trafik på stambanan, och det fungerade bra. Lokaltåg med SJ X12 stannar vid plattformen, medans X2 och godståg susar förbi. Det var däremot lite krångligt att skapa ett consist i portalen eftersom alla lok och vagnar hamnar på rad i en låååååång lista utan någon indelning. Men det går ju att komma runt genom att skapa en consist som vanligt på spåret och spara det för att sedan välja denna i portalen.
Det enda tråkiga jag hittat är att namnbuggen verkar vara kvar. När man laddar en session man sparat i Driver så har alla förare fått tillbaka sina engelska orginalnamn, men det får man väl leva med tills vidare. mvh .... Mats |
2004-04-22, 14:41 | #19 |
Medlem
|
Et par spørsmål når det gjelder SP2.
Når man i Surveyor sier at en Driver skal kjøre til (Drive To) en stasjon så stopper toget føre stasjonen og ikke tar av eller på passasjerer. Vist jeg legger ut en Trackmark i enden av stasjonen og ber toget kjøre dit så gjør det det men tar ikke av eller på passasjerer da må jeg kjøre toget litt manuelt så går det, er det et triks for å få til at passasjerene skal gå av eller på toget uten og kjøre manuelt. Et lite spørsmål til : Hvorfor virker ikke noen Svenske passasjer vogner eller tog sett med av og på av passasjerer. mvh Oddvar |
2004-04-22, 15:02 | #21 |
Medlem
|
Takk for det svaret,da håper jeg at dem slepper det snart for dere har laget så mye bra matriell, men har du/dere noe svar på det første spørsmålet også. Det gjelder også når jeg lager en Schedule med tidstabel så får jeg heller ikke passasjerene til å gå av eller på toget.
MVH Oddvar |
2004-04-22, 15:07 | #22 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
Det har ganska stor betydelse var du sätter ut trackmark. Ibland kan man behöva testa sig fram för att se var det blir bäst.
På de nya statioerna behöver du inte sätta ut trackmarks. Gäller de stationer som finns under TRS-kategorin ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
2004-04-22, 15:14 | #23 |
Medlem
|
Takk for det svaret.
jeg har brukt bare stasjoner som ligger under TRS-Kategorien. Så det forstår jeg ikke. Når det gjelder Trackmark så får jeg prøve å flytte dem litt og se om det virker. Har forresten Ver.2.2 (Build 2136) Jeg Har fått det til, måtte bruke (drive to) Stasjon (eller Trackmark) først så load/unlad og så Wait for, da virket det. Takk for all hjelp. MVH Oddvar |
2004-04-22, 17:56 | #24 | |
Medlem
|
Du får gärna skicka till mig med.
R_SJ@hotmail.com Citat:
|
|
2004-04-23, 10:48 | #25 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
Christian:
Du ville ha möjligheten att koppla av vagnar via kommando redan i Surveyor. Det finns nu några nya regler på Aurans downloadstation. Ta en titt på dessa http://www.auran.com/TRS2004/DLS.php...textsearchID=1 ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
2004-04-23, 19:18 | #26 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
Tack Fredrik,
för att Du försöker hålla denna tråd igång! Sitter alla svenska datorrallare framför TV'n och tittar på hockey och melodifestivaler? Här kommer världens lyft för tågsimulering och få bryr sig. Har just laddat ner och installerat SP2 + Tutorials + BANKS HEATH TRS SP2 layout och session. Bara att sitta och titta hur tågen går, lastar in och ur, gods och passagerare, är en ren njutning för en gammal "loktok". Denne Charlie "cjlear" Lear, som gjort Banks Heath, var finns hans svenska motsvarighet? Det har ju funnits ett antal svenska betatestare - vad har dom åstadkommit? Det finns ju en fin svensk bibana, BHJ, som jag tror "ärevördige" Tomas åstadkommit. Är det kanske dags att uppdatera den med två "portaler" i vardera änden på SJ-linjen. Lite omsättning av passagerare från och till Bergaryd kanske. Lite goda lastuppdrag till torvtiga Råsjö Torv. så dom inte går i konkurs. Ni som kan, utveckla TRS 2004 SP2, för svenska förhållanden! Vi andra, som har "tummen mitt i tangentbordet" kan nog bidra till ett och annat. UTVECKLA t.ex. BHJ TILL EN VIRTUELL SVENSK JÄRNVÄG, SOM VI ALLA KAN TA TILL VÅRA HJÄRTAN OCH SAMLAS KRING! P.S: Charlie har lyckats få Mike Banfields "finescale" växlar och korsningar att fungera till TRS 2004. D.S. Endast fantasin sätter gränser för vad vi kan åstadkomma! Till Tomas: Jag svammlar inte denna gång, jag drömmer! LAn |
2004-04-23, 20:38 | #27 |
STW-member
|
lan, cjlear har vad jag vet endast uppdaterat Banks heath till SP2 (satt ut några tunnlar), inte gjort banan...
BHJ är det emges som har gjort, och du kan väl vänta liite så kanske det kommer en uppdatering, sp2 betan har ju bara funnits i ett par dagar, och det kan vara väl värt att vänta tills SP2 final är släppt innan man börjar uppdatera. Sen innan det blir nåra passagerare på svenska banor måste vi göra egna svenska stationer med support för det, vilket lär dröja ett par månader. Jag håller på som jag har sagt i ett antal andra trådar att bygga ihop sommarbana1, sommarbana2 och BHJ till en stor rutt, som sist och inte minst kopplas ihop med tom-sa:s spårvagnsrutt. Men detta tar ett par månader till... Tomas |
2004-04-23, 22:05 | #28 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
|
Tack Fredrik för beta filen. dock tog det 23 timmar för dator elländet att uppdatera, mitt trains som är c:a 13 GB stort då jag har fört över allt i från tigiare versioner) vet ej om jag först skulle ta bort domnloadsmapen (är rädd att inte allt funkar annars. ) Har kört i driver och det gick bättre och smidigare än förut men när jag förskte lägga till en till lokförare blev det nobben ???????
Är det så att man måste börja från början med att skapa nya rule? Har startat i gamla och det funkade hur bra som helst men versionen har svårt att hitta dom gamla rulen som vanlgt i drive????? Min bedömning så här långt (10 timmar är att det är en otrolig förbättring när man både kan skriva Nöbelöv i skåne och Överenhörna i mälardalen till Åmål i norr på alla skyltar är en mycket positiv sak.. Tänker nu försvinna in rulernas värld Återkommer senare. Göran. GN |
2004-04-24, 12:30 | #29 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
|
Efter att fortsatt med beta2 kan jag bara säga att det är både mycket bra och konstigt.
Vissa tåg vill inte köra i den hastighet som dom får trots fri bana och grön/vit på signalen och 130 km/tim även när det står kan dom helt plötsligt ligga och krypköra i 30-35 km/tim??? Dessutom får vissa tåg för sig att hoppa över vissa trackmarker i stället för att vänta på att banan skall bli fri och kan ta hur långa omvägar som hälst. Detta resulterar att dom i vissa fall helt enkelt kommer backande från helt fel håll. OBS jag tycker att det är viktigt att fler beta tesare kommer med synpunkter så det finns en mögjlighet att rätta till problemen innan SP2 släps. Dessutom hände detta Reginan kom från ett helt annat håll en vad den var beordrad från och trots signalerna kollidirade den med X2000. OBS. har kollat signaleringen och hittar inga fel. Göpran. GN |
2004-04-24, 13:34 | #30 |
Medlem
|
Jeg bare lurer på hvor jeg finner BANKS HEATH TRS SP2 layout och session det kunne vært morsomt å prøve den.
Oddvar |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Beta testning efterfrågas | KMW | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 4 | 2005-03-02 23:53 |
SP4 public beta released | LLJ | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2004-10-02 00:17 |
X2000 Photorealistic Beta Online! | Pson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 3 | 2003-02-14 01:43 |
Direct X9 (beta release) | avslutat_konto | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 2 | 2002-12-04 19:30 |
Linx activity för KMJ-route-v.2 (Beta) | Pson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 10 | 2002-10-22 17:33 |