|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2004-04-12, 14:04 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
Hur ser ett godståg ut?
Ja, jag vet naturligtvis hur ett godståg ser ut, men hur ser det ut i din simulator?
När jag har tittat på godstågsbilder som har visats här ibland, eller när jag har tittat på consits som finns i olika aktiviteter så ser jag att det är mycket svenska vagnar i godstågen. Hur ser det ut i verkligheten? Jo, det är ganska mycket utländska vagnar i godstågen också. Här kommer två exempel, det ena från 2004 och det andra från 1988, båda två är kanske lite "extrema", men det kan vara värt att se att det går alldeles utmärkt att botanisera även i den europeiska godsvagnsfloran för att göra fynd att hänga efter tågen i simulatorerna! 2004 (halva tåget, resten stod så att jag inte kunde se det) ÖBB...Österike...Habbillns....sluten FS....Italien....Hbbillns.....sluten AAE...Schweiz....Habbillns....sluten DB....Tyskland...Hbbillns.....sluten DB....Tyskland...Hbbillns.....sluten CD....Tjeckien...Hbbillnss....sluten ZSR...Slovakien..Rils.........presenning GC....Sverige....Hirrs........sluten DB....Tyskland...Hirrs........sluten GC....Sverige....Hbillns-v....sluten DB....Tyskland...Habins.......sluten GC....Sverige....Laais........presenning SNCF..Frankrike..Sffhimmns-u..presenning DB....Tyskland...Hbbillns.....sluten GC....Sverige....Hirrs........sluten GC....Sverige....Hirrs........sluten DB....Tyskland...Hirrs........sluten GC....Sverige....Kbps.........timmer GC....Sverige....Kbps.........timmer GC....Sverige....Kbps.........timmer 1988 CFR...Rumänien....Gbgs........sluten CSD...Tjeckoslov..Gbgkks......sluten DR....Östtyskland.Gbs.........sluten DR....Östtyskland.Gbs.........sluten SJ....Sverige.....Gbls........sluten CSD...Tjeckoslov..Gkks........sluten CFR...Rumänien....Gbs.........sluten JZ....Jugoslavien.Gb-z........sluten SJ....Sverige.....Laas........öppen SJ....Sverige.....Hbis........sluten PKP...Polen.......Gbs-x.......sluten PKP...Polen.......Gbkks-tx....sluten CSD...Tjeckoslov..Gbgs........sluten DB....Västtyskl...Hbbikks-ff..sluten SJ....Sverige.....Hbis........sluten SJ....Sverige.....Hbikks......sluten NSB...Norge.......His.........sluten SJ....Sverige.....Hbbillns....sluten SJ....Sverige.....Tbis........sluten (öppningsbart tak) SJ....Sverige.....Kbps........timmer SJ....Sverige.....Kbps........timmer SJ....Sverige.....Oms.........öppen SJ....Sverige.....Oms.........öppen Varsågoda! Lite inspiration för att "våga" koppla in fler utländska vagnar i tågen i simulatorerna! Mycket nöje! /Bosse |
|
2004-04-13, 00:02 | #2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Klicka annars ovan för lite exempel, ungefär här ^^.
Har mycket fler bilder att lägga upp , men ingen som helst tid just nu. Robban |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
T44 med godståg | vfp420b | Off-topic | 1 | 2004-12-15 15:06 |
Alla CT Inc´s godståg säljes! (Prislista m.m) | DJ Clinton | Virtuella Tågbolag | 12 | 2004-06-02 13:58 |
Ett godståg | vfp420b | Landskapsdesign - Trainz | 2 | 2004-04-18 17:24 |
Udpakning af T43 godståg | gunnarw | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 3 | 2003-02-14 13:29 |
Möte av flera tåg i MSTS. | Rogge | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 3 | 2003-01-30 21:21 |