|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2004-05-02, 09:55 | #1 |
Medlem
|
Anslutningen till VHJ....Bugg.
Vi på SVTTL har upptäckt en liten bugg på VHJ. Den är lite lustig egentligen.
Bakgrunden är att för oss som jobbar på järnvägen så har man jämna tågnummer när man kör norrut/österut och ojämna nummer när man kör söderut/västerut. Detta innebär jämna tågnummer från Mönchengladbach mot Hagen och ojämna nummer från Kvarndalen (KMJ) - Helsinghamn (VHJ) [xx(][V] Det har nu uppdagats att rutten VHJ enligt kartan har anslutningen till SWE i Helsinghamn. Jag, däremot, har hela tiden sedan jag tog över VHJ haft anslutningen i Västerköping eftersom ojämna tåg kör söderut och i aktivitetseditorn så går spåret söderut från Västerköping. Lösningen är enkel. Från och med nu (klockan 8:45 den 2/4 - 2004) så är anslutningen till SWE längst uppe ovanför Västerköping. Lagda kontrakt gäller dock när det gäller antalet körda kilometerar osv så att det kan se lite konstigt ut under en övergångsperiod. Jag kommer att kontakta vederbörande när det är dags att uppdatera kontrakten så att detta blir bäst för alla parter. Kartan kommer att uppdateras så fort jag får lite tid över. M v h /Pursche www.svttl.se |
|
2004-05-02, 10:01 | #2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
|
2004-05-02, 11:09 | #3 |
Medlem
|
Citat:
Bara ett exempel! MVH Daniel VD för UBOPGE Turn on your headlights If you don't like what you see - Turn them off! |
2004-05-02, 11:11 | #4 |
Medlem
|
inga problem för er. Ni får växla undan er om ni inte kan vända direkt. [}]
M v h /Pursche www.svttl.se |
2004-05-03, 15:14 | #5 | |
Medlem
|
Citat:
Mne varför inte köra på mitt förslag, låta vändande tåg gå in på det vänstra spåret sett från Västerköping och sen låta passerande tåg köra på det högra? MVH Daniel VD för UBOPGE Turn on your headlights If you don't like what you see - Turn them off! |
|
2004-05-03, 15:57 | #6 |
Senior Member
|
Vad är nu detta? Det var ju precis det här jag påpekade när jag ägde VHJ! Svaret från Pursche blev då att P hade pratat med han som gjort rutten och att så här skulle det vara.
Problemet är främst att Helsinghamn saknar uppställningsspår vilket inte gör den till en optimal ändstation... http://www.seaside.se/~sea1712d/ |
2004-05-03, 16:44 | #7 |
Medlem
|
NTB som äger AKK verken har uppstälningsspår som kan diskuteras om att hyras....[8D]
|
2004-05-03, 16:52 | #8 |
Senior Member
|
Kan vi inte bara låta det vara som det är? Nu när man har blivit van vid det? Varför låta byråkratin segra? [)]
http://www.seaside.se/~sea1712d/ |
2004-05-07, 23:50 | #9 |
Medlem
|
"Vad är nu detta? Det var ju precis det här jag påpekade när jag ägde VHJ! Svaret från Pursche blev då att P hade pratat med han som gjort rutten och att så här skulle det vara."
[V][xx(] Jag krälar i stoftet och erkänner att jag hade fel.... M v h /Pursche www.svttl.se |
2004-05-07, 23:54 | #10 | |
Medlem
|
Citat:
MVH Daniel VD för UBOPGE Turn on your headlights If you don't like what you see - Turn them off! |
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Kvarnes Julgodis 2003 [Många&stora bilder] | Kvarne | Off-topic | 3 | 2003-12-17 21:58 |
!!! Varning till er som fotar i Stockholms T-bana | Kvarne | Off-topic | 44 | 2003-08-07 19:04 |
Konvertera från Trainz till MSTS, går det? | Pierre | Off-topic | 8 | 2003-03-04 23:18 |
Nu är min akt. färdig till JBJ | knasen | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 16 | 2003-01-31 14:05 |
Hjälp till svenska historia | Macley | Off-topic | 46 | 2002-12-16 23:22 |