![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Hej!
För första gången bygger jag nu på ett tåg till MSTS, och det går bra måste jag säga. Men tidigare idag började jag klantigt nog att ändra i mina 3D-filer samt mitt ritningsunderlag, vilket jag ångrar djupt. Förmodligen kan jag inte fortsätta byggandet om inte någon kan svara på om det finns något sätt att återställa filer man ändrat i? Jag skulle nämligen behöva återställa filerna som dom såg ut under gårdagen om projektet ska kunna räddas... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Hej!
Har du Windows XP och återställningsfunktionen aktiverad kan du gå in i "Start -> Alla Program -> Tillbehör -> Systemverktyg -> Systemåterställning. Kör detta och återställ tills igår/förrgår. Vet absolut inte om detta fungerar på privata filer, då datorn ställer om systemfiler. Men man vet aldrig, värt ett försök kanske? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Det ska inte fungera på privata filer, men detta kan ju kanske räknas som program.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Ett klockrent tips tills nästa gång är att regelbundet (varje dag) använda ett program för säkerhetskopiering: Start > Tillbehör > Systemverktyg > Säkerhetskopiering
Själv använder jag Backup NOW! 4 som räddat mig många gånger då man tex fått någon viktig fil förstörd. Du kan ta säkerhetskopior från och till hårddiskar. Du behöver mao inte sitta med CD eller DVD-skivor utan bara lägga säkerhetskopian på en annan disk eller partition. Att skriva till CD eller DVD minst en gång i veckan är dock att rekomendera. Visst, det tar lite tid men den tid man vinner på att kunna återställa viktiga filer man jobbat med länge gör det värt att lägga några sekunder per dag på säkerhetskopiering. ![]()
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Tyvärr fungerar det inte med systemåterställning för mig, så det är väl tveksamt om filerna går att rädda.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
det är inte meningen att det skulle fungerar heller...
om du har ändrat i filerna är det väl bara att försöka göra tvärt om (så det blir som det blev förrut). det finns program för att rädda saker som tagits bort (helt) från datorn, men program som räddar filer är jag osäker på om det finns...
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Det där med systemåterställning i XP är inte mycket att hurra för. Det är som tidigare skribenter har påtalat här att det endast ändrar system och Windows-filer...Kan göra det tillägget att man kan få stora problem med annat på burken om man använder detta "smarta" program. Använd det med måtta! Har använt detta och sedan när jag skulle köra med MSTS så fanns det en massa extra rutter i MSTS-mappen...Det döper om vissa filer, tex NDK kan bli NDK (2) och så vidare.... MVH Kenneth
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|