![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Nu har även jag en hemsida adressen är danne.ointressant.se INTE med www
Kommentarer mottages |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej!
Har mailat dig om hur jag tycker sidan skulle kunna förändras/förbättras. Men jag kan visa en bild på hur det skulle kunna se ut på första sidan:
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Pierres exempel ser bättre ut, jag gillar inte den stark-gula färgen på första sidan. Skriv hellre senast uppdaterad istället för att den inte kommer uppdateras under sommaren. Ser och låter bättre då.
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
ska ändra färgerna imorn om jag har tid märkte när jag kollade att den kanske blev väldigtljus tack för era kommentarer mi gästbok förnog bli granskad innan inläg kommer ut då folk idag har skrivit *** vilken ful sida bland annat den person kommer inte kunna skriva mer men det blir jobbigt med sånna inlägg och givetvis ska E-Buzz vara med
Senast redigerad av dd den 2005-06-09 klockan 21:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej igen!
Väldigt onödigt att skriva skit i andras gästböcker... Man ska ju uppmuntra dom som gör hemsidor och komma med tips, hur dom kan bli bättre! Att skriva ner dom, gör ju inget bättre. Har några fler idéer... Dela gärna in bilderna i kategorier (se min bild!) innan man kommer till dom. Håll dig till en storlek (om du kan????) t.ex. 800x600 eller 1024x768 på dom stora bilderna. Bilderna är väldigt gryniga. Vad har du för kamera? Eller beror det på komprimeringen? Om det är komprimeringen, så gör dom mindre med bättre kvalitet. Det är bättre än tvärsom! Är det kameran, så kanske det är dags att byta...
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2005-06-10 klockan 06:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
undrar hur du gör bilder som är två av samma
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
|
![]()
Jag använder Paint Shop Pro för att leka med bilder... I det programmet kan man spegla och vända bilder, lite hur som helst. Man kan också ge dom en massa olika effekter!
En testversion (30-dagars) hittar du här: http://www.corel.com/servlet/Satelli...437292&lang=en Jo, ett tips till vill jag ge... Ta bilder utan datum (dom förstör bara bilderna!). Ha med dig ett anteckningsblock, där du skriver upp datum m.m. på istället! Hoppas du inte har nått emot att jag "lekt" lite med dina bilder!? Jag har bara velat visa vad man kan göra. Och jag är bara en nybörjare på Paint Shop Pro...
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
nej det spelar ingen roll vet du om photo shop har liknande funktiner
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
|
![]()
Vet inte???? Men enligt många så är Photoshop mycket bättre och kraftfullare än Paint Shop Pro, så då borde det finnas fler effekter m.m. i det tycker man...
Har du Photoshop, så är det ju bara att prova. Ta en bild och lek lite!
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
ska göra det BTW länken funkade inte
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Kan bara tillägga att jag alltid använder Adobe Photoshop till bildredigering mm, och jag känner inga större begränsningar i programmet. Så testa på bara dd, det är ingen tvekan om att du kan få till sådana effekter. Det gäller bara att komma på hur man gör...
![]() Senast redigerad av Joel den 2005-06-10 klockan 22:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Hedersmedlem
|
![]()
Testa denna länk istället: www.corel.com
Under rubriken Bestsellers på första sidan hittar du Paint Shop Pro 9... Eller om du väljer Free Trials. Men har du Paintshop, så är det ju bättre att använda den!
![]() |
#13 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Finns nog inget i bildeditering som inte Photoshop kan, det är ju inte utan anledning som stort sett alla grafiker använder det.
Problemet är som sagt att inlärningströskeln är rätt hög ![]() Du hittar en del tips på dessa sidor: http://www.adobe.se/products/tips/photoshop.html http://www.norbin.com/photoshopskolan/ http://www.teamphotoshop.com/tut_photoshop/ps_tut.php
![]() |
#14 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
För de som inte gillar att köra det hela på Engelska så finns guider på svenska här: www.beckisdesign.se
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|