|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2006-09-16, 21:00 | #1 |
STW-member
|
Lastprofiler och normalsektioner
Här kommer ett paket med svenska lastprofiler och normalsektioner så spårnära objekt kan placeras på rätt avstånd från spårmitt.
Se under "Verktyg" på min sida http://www.home.vxu.se/tnonv03/swedishcontentguides/ för mer information (om någon undrar mer hur dessa ska användas fråga gärna här, eller om någon vill bidra med förklarande text till sidan hör av er ). Edit: Kan lägga till att de är paketerade med TRS2004, men bör nog fungera lika bra i TRS2006. /Tomas |
|
2006-09-17, 11:59 | #2 |
STW-member
|
en liten uppdatering till paketet, fixade liten felaktighet i normalsektion U samt gjorde en ny variant, Normalsektion U+K.
|
2006-09-17, 14:02 | #3 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
Tack så mycket Tomas!
Sådana här hjälpmedel är aldrig fel. Jag kan inte säga hur mycket användning jag haft av andra verktyg som släppts, t.ex. spåravstånd, vilka jag misstänker att du ligger bakom. Ha det så bra. mvh .... Mats |