![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#271 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
typ, 2 ggr så när ett tåg från hässelbystrand som är ej i trafk, så har skyltarna visat ovan nämna, och ej Ingen påstining... så jag har ingen aning om dom bara var knäpp av sig... men men, intressant var det iaf
![]() för att inte komma helt ot: vill ha nya versionen nuuuu ![]() ![]()
![]() |
#272 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]()
Så här ser det ut enligt mycket trovärdiga källor:
------------------------------------------------------------ Inställningar på kodhjulet A Snabbtåg (exempel: ”18A 101” på tumhjulen ger ”18X Hässelby str., stannar ej vid Stora mossen, Abrahamsberg, Åkeshov, Ängbyplan, Islandstorget, Blackeberg, Råcksta) B Stannar ej vid Johannelund/Vreten E Extratåg G Innebär att informationen på skyltarna (plattformsskyltar tub 1 samt skyltarna på C20) ersätts med ”INGEN PÅSTIGNING” Dessutom tre tomma fält (vilket normalt används). Depåerna har inga egna destinationskoder utan man ställer in koden för närmaste station. För Vällingby: 111 söderifrån, 190 norrifrån (vid inryckning via Vällingby), 121 söderifrån, 121 norrifrån (vid inryckning via Råcksta) För Hammarby: 191 söderifrån, 132 norrifrån För Högdalen: 113 söderifrån, 114 norrifrån För Bromma: 141 söderifrån, 170 norrifrån. Det går att ställa in destinationen utan kodbokstav men då visas ju destinationen på plattformsskyltarna. För att det ska stå INGEN PÅSTIGNING måste den kombineras med G och valfritt linjenummer enligt ovan. Observera att allt detta gäller tunnelbana 1. På tub 2 och 3 ställer man in 299 resp 399 varvid INGEN PÅSTIGNING visas på både plattformar och tåg och förbindelsen med ställverket sköts genom knappindikering eller samtal. ------------------------------------------------------ Detta från personer som verkligen borde veta. //Lars S |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Svoyager: Finns det någon preliminär realease släpp för v 0.7?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]()
Den är på gång!! Jag har fått en "pre-release" för testning.
BTW, den 17/10 ska vi köra en demo hos Tågia. Om den blir väl mottagen ska jag kontakta chefen för Connex utbildningsenhet. //Lars S |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]() Citat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#277 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
>Svoyager: Finns det någon preliminär realease släpp för v 0.7?
>Den är på gång!! Jag har fått en "pre-release" för testning. Ja, det finns en test version där ute men jag vill inte släppa den till alla för det fortfarande finns några bugs och det är farlig att vara många olika versioner till publiken men jag ska släppa v0.7 snart efter demon. >Om den blir väl mottagen ska jag kontakta chefen för Connex utbildningsenhet. Jag Håller tummarna!!!! ![]() ![]() ![]() ![]() SV |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Lite mer på C20 byggande.
Jag behövde en lite pause med hytten skript så gick jag lite mer med passagerareskyltarna. "Scrolling" text!!!! "Slutstation. Avstigning för samtliga trafikanter". hehe, det var kul att göra. Det var också vickitg för mig att veta om jag kunde göra det för det ska vara samma metoder för stationskyltarna. http://www.svoyager.com/files/tcentralen.mpg http://www.svoyager.com/files/slutstation2.mpg mvh! SV |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]() Citat:
![]() Finns det någonting som du inte kan göra i Trainz! Jag har nog sagt det förr, men jag är så imponerad av vad du lyckats göra. Lycka till med fortsättningen. ![]() mvh .... Mats
![]() |
![]() |
#280 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]() Citat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#281 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]()
Otroligt snyggt, David. Det d'r håller på bli den snyggaste skapelsen jag sett någonsin i Trainz. Jag saknar ord. Lycka till i fortsättningen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]() Citat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#283 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Det bästa jag sett på länge!
Du har ju verkligen lyckats bra ![]() ![]() Och lycka till med fortsättningen! ![]() Förresten,kan du skicka scripten till den scrollande texten,skulle vara bra till 3D bygge
Arvid Nilsson Senast redigerad av Arre den 2006-10-12 klockan 16:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Tidigare Metal_henke
Reg.datum: Feb 2006
|
![]()
Håller med Föregående talare.
Du har lyckats Jättebra Dave ![]() Det första ljudet som kommer på den första länken(då när som säger nästa T-centralen), har man ju hört mycket ifrån Öresundstågen, eller hur "vi som åker Ö-tåg(X31) mycket"? ![]()
![]() |
#285 | |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]() Citat:
Verkligen fantastiskt snyggt gjort måste jag verkligen säga, kanon! ![]() Är det Scriptat, alltså man kör över en trigger eller liknande som på Berlin U-Bahn? En annan sak jag la märke till, tar det inte ovanligt lång tid från "Nästa Axelsberg" tills att "Slutstation-ljudet" kommer mot vad det gör i verkligheten!? Bifogar här några ljud i zip-format ífall det skulle kunna vara till användning, ljuden "C20 accelerationsljud" och "inbromsningsljud" är inspelat från passagerarutrymmet, ifall det skulle bli bökigt att fixa ihop med dina egna ljud, imed att det låter så mycket tystare.. Bifogar även hur lång tid det låter från stationen till slutstation samt "Tåget går till Hökarängen", och alla ljud är inspelade av mig.
M.V.H Tobias år 2014! ------------------------ Kolla gärna in på min lilla sida med järnvägsbilder och en del reportage. http://tobbebilder.from.eksjo.com/ Senast redigerad av vfp420b den 2006-10-12 klockan 18:28. |
|
![]() |
![]() |