![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Här finns tråden (står att det är till spårväg, men det är felskrivet!): http://www.banbyggarna.se/msts/Objekt_6.html scrolla ner till halva sidan ungefär!
Och du har rätt Hawk, det är inte något litet jobb att sätta ut dom. Man kan sätta ut dom med auto-gantry funktionen, vilket är smidigt, men dom måste med all säkerhet efterjusteras. Och ska man sätta ut dom en och en, ja då är det ett riktigt stort jobb. Jag har inte provat att sätta ut några själv, men provat rutter med ledning som objekt! Vidare så lär det bli problem vid rutter med kraftiga backar. Men man behöver ju inte sätta ut sån här tråd, det är ju upp till var och en.
![]() |
#32 |
Medlem
|
![]()
Hej
Lyckades med att knåpa ihop ett par växlar idag... Det finns en person som såg min spårplan och då tyckte han att det skulle vara andra växlar så nu finns de på plats. ![]() MVH Kenneth
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så ![]() Senast redigerad av knebert den 2007-03-23 klockan 18:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Grattis! Jag vet hur knepigt det är i början, man lär sig och blir bättre i fortsättningen.
Själv höll jag på med många växlar i Sävenäs bangård och det tog mig minst två veckor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Medlem
|
![]()
Ser bra ut! Lycka till med bygget.
/Magnus |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Medlem
|
![]() Citat:
MVH Kenneth
![]() |
![]() |
#36 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Ja jag fixade detta och det kan jag tacka för att jag la in Denmark 1.0 för då såg jag dessa växlar. Jag har ett antal ställe där man kan använda dessa. Jag har tidigare använt de som finns som original....Men man hittar ju fler och fler godsaker i X-tracks ju mer man bygger. MVH Kenneth
![]() |
![]() |
#37 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Ser bra ut Knebert!
Ja, man kan göra mycket med Xtracks. Har du testat referensrutten? Tror dom använt det mest där!? Sök på Xtracks på www.train-sim.com
![]() |
#38 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jo det är klart att jag testat den men man skall kunna använda det i praktiken ochså. Det är som i skolan man lär sej en massa men sedan om man kan använda det det är en annan femma. MVH Kenneth
![]() |
![]() |
#39 |
Medlem
|
![]()
Hej igen...
Gjorde en test med Mazz signaler och för er som inte testat dessa kan jag tala om att skenet från signalerna, det syns!!! ![]() Ja bilden är från rutten som jag håller på med och signalerna åker snart bort igen, detta var bara ett test. MVH Kenneth