Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-05-24, 23:25   #616
Sparkfot
Medlem

Reg.datum: Sep 2005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av UP6936
Tågia ställer verkligen upp! Jag är verkligen imponerad av det bemötande vi får!

Något liknande det här har nog aldrig hänt förut!

//Lars S
Passa på tjata om museitåget medans de endå är ödmjuka!
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-05-24, 23:29   #617
UP6936
Medlem

Reg.datum: Aug 2003
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SVoyager
Oh, FYI, V1.0 på helgen!
Keep your eyes open, here comes the first Alpha release!!!

But there is yet more to come!!

//Lars S
UP6936 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-05-24, 23:32   #618
UP6936
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sparkfot
Passa på tjata om museitåget medans de endå är ödmjuka!
Det har Tågia inget med att göra, de gör bara vad SL beställer (och betalar för). Men det pågår aktivitet hos SLs styrelse i ärendet.

//Lars S
Gammal 2007-05-25, 00:57   #619
Jonmpa
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile

Herre min je vad duktiga ni är som fixar med så otroligt verkighetstrogna grejer så att vi riktigt snart kan känna oss som i sjunde himlen, tack å tack och lycka till!!! Mvh Johnny Nilsson
Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-05-25, 16:15   #620
UP6936
Medlem

Standard Autentiskt ljud

David har nu fått ljudfiler till C20s högtalarsystem i original.

//Lars S
Gammal 2007-05-25, 17:01   #621
Jonmpa
Medlem

Smile

Jag säger bara en sak, ni är fantastiska grabbar, kan vi verkligen vänta oss C20 Alpha V 1.0 nu i helgen, det vore ju helt amazing!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! By the way kan man få höra ett litet smakprov ifrån detta?
Ha det gött. Mvh Johnny Nilsson

Senast redigerad av Jonmpa den 2007-05-25 klockan 17:02.
Gammal 2007-05-25, 18:32   #622
UP6936
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jonmpa
Jag säger bara en sak, ni är fantastiska grabbar, kan vi verkligen vänta oss C20 Alpha V 1.0 nu i helgen, det vore ju helt amazing!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! By the way kan man få höra ett litet smakprov ifrån detta?
Ha det gött. Mvh Johnny Nilsson
David har det som målsättning. Det är dock långt ifrån säkert att de nya ljudfilerna hinner komma med.

På måndag åker David och jag till Rissnedeån för att förbereda för ljudinspelningskörningen.

//Lars S
Gammal 2007-05-26, 00:58   #623
UP6936
Medlem

Standard

V1.0 har de nya ljudfilerna!!

Jag har provkört ett par timmar och vagnen når nu nya höjder!!

//Lars S
Gammal 2007-05-26, 01:02   #624
Jonmpa
Medlem

Smile

Gud vad underbart, jag kan knappt bärga mig tills vi andra får äran att känna oss som riktiga t-baneförare nära på. Mvh Johnny Nilsson
Gammal 2007-05-26, 01:12   #625
UP6936
Medlem

Standard

Citat:
Gud vad underbart, jag kan knappt bärga mig tills vi andra får äran att känna oss som riktiga t-baneförare nära på. Mvh Johnny Nilsson
Uppladdning av V1.0 pågår just nu!!

//Lars S
Gammal 2007-05-26, 01:14   #626
Jonmpa
Medlem

Smile

YEAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Fy fasen vad bra ni är, ni är bäst alltså, jag är så glad nu, jag är nästan i
extas. Mvh Johnny The man Nilsson
Gammal 2007-05-26, 01:31   #627
SVoyager
Medlem

Reg.datum: Mar 2006
Thumbs up Dags för v1.0!

Nu är det dags för v1.0! Efter många månader och med hjälp av många, här finns det nyaste version och det finns mycket!

v1.0
-En hel det optimeringar på 3d modellen och skripten. Nu är det möjligt att visa två gånger mer c20 på skärmen än förut med samma FPS.

-Mycket mer hög kvalitet texturer på modellen så blir det mycket snyggare.
-Originel ljud inspelning för stations utrop! Det är svårt att vara bättre än det här hehe.
-"Modular" station utrop system blir det lätt att göra olika meningar med skripten. Slussen station är ett exempel. "Tåget går till (destination)". Mer med tbanav2 och v1.1 av c20.
-Nya start ljud samt med att stänga av tåget
-Nya dörr stäng ljud (tack sparkfot)
-Nya "shiny" effekt på tåget, den ser mycket bättre ut på utsidan!
-Många bug fixar i skripten
-Nu ska passagerarna inte stiga in tåget när det är på slutstation men bara stiga av. (tack svenolov)
-LOD på modellen, ingen behövs att visa en hög kvalitet 3dmodell när tåget ligger en kilometer "away from the viewing position".

www.svoyager.com/files/C20/releases/C20_v10.cdp 100mb

-en viktig sak att säga. dörrarna i 2004 ska _inte_ fungera med AI. Det finns en bug i 2004, försökte och försökte att fixa den men det är bara nästan omöjligt att göra dem på en sätt så att dem ska _alltid_ fungera. Så jag tror att det är bättre att ha ingen AI dörr än att ha dörr som fungerar halva tiden. I 2006 fungerar dem bra även med AI. Om jag hittar nån sätt att göra dem på 2004 ska jag göra det men för tillfället, ingen AI dörr i 2004. recommenderar at upgradera till 2006.
------

Det är kanske inte en stort lista men varje punkt där var mycket arbete, specielt med optimeringar, bug fixar, ljud filar och det shiny effekt. Shiny effekt tog mycket tid för jag behövde att konvertera modellen över till gmax (jag arbetar med 3dsmax). Så varje gång jag behöver att updatera eller prova nånting på modellen måste jag konvertera till gmax och sen exportera till trs, men när man konvertera till gmax blir det några problem så det blir 2-3 gånger mer arbete varje gång jag behöver att updatera nånting på modellen, men det är bra för resultatet är mycket bättre!

Tack så jättemycket till Lars, Kenny, Patrik, Conny och många på HY depå.

SV

Senast redigerad av SVoyager den 2007-05-26 klockan 01:38.
SVoyager besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-05-26, 01:33   #628
Jonmpa
Medlem

Smile

Äntligen har ni rott båten iland och fått med alla stationsutrop som jag fattat det, detta är ju helt fantastiskt, lycka till med era framtida projekt och ett varmt tack för att ni förgyller den grå och trista vardan. Mvh Johnny Nilsson
Gammal 2007-05-26, 01:59   #629
UP6936
Medlem

Standard

Citat:
Äntligen har ni rott båten iland och fått med alla stationsutrop som jag fattat det, detta är ju helt fantastiskt, lycka till med era framtida projekt och ett varmt tack för att ni förgyller den grå och trista vardan. Mvh Johnny Nilsson
Dessutom fortsätter vi att ro, vi är inte i land ännu, eftersom det fortfarande finns massor att göra i det här projektet, som t.ex. ljudet när hyttdörren öppnas och stängs (ingen som tänkt på det??) och singalhornet. Dessutom återstår att göra tangentbordet till IDUn fungerande och att kunna få upp många andra bilder på IDUn. David har massor kvar att göra innan projektet kan anses vara klart - om det någonsin blir det.

På morgonen söndagen den 10 juni rullar vi, som det ser ut just nu, ut med en "egen" C20 på Tub3. Då ska vi försöka att under kontrollerade former ta upp resterande ljud förutom ljud under gång i olika hastigheter.

Utan ett fantastiskt tillmötesgående från Tågia skulle den här modellen inte vara vad den är! Det kombinerat med Davids enastående talang att utnyttja den info han får skapar en enastående modell!

//Lars S
Gammal 2007-05-26, 11:14   #630
Jonmpa
Medlem

Smile Har upptäckt några få buggar...

Allting är perfekt med nya C20:an så när som på en liten bagatell, vid Hägerstensåsen kommer bara "Hägerstensåsen" utan Ding Ding Ding Nästa före det, Telefonplan ropas ut: "Fonplan", Midsommarkransen kommer som: "Midsommarkransen", vid Liljeholmen kommer ingenting, vid Zinkensdamm kommer ingenting antingen är det en bugg eller så är det min dator det är fel på nånstans. Mvh Johnny Nilsson
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:27.