![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#736 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#737 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
trevlig hemsida , lätt att hitta på måste jag säga!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#738 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]() Citat:
När skriptet satt ett vagnsnumer mellan 2001 och 2270 borde det gå att använda de tre sista siffrorna för att slå upp rätt namn i en tabell. Men det måste också till ändringar i meshen. //Las S |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#739 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]()
Nu är C20 v1.1 på gång!!
Se nyheterna här: http://www.svoyager.com/devlog/c20/devlog_c20_en.htm //Lars S |
![]() |
![]() |
![]() |
#740 |
Medlem
|
![]()
Varför kommer inte Åkeshovsutropet när man satt en station som heter Åkeshov, är det för att din utropsfil till den heter Åkershov istället och är det isåfall så enkelt att man helt enkelt tar och ändrar stationens namn till Åkershov eller? Mvh Johnny Nilsson
Nähä si gör man så så står det bad file sound eller nåt sånt, det kommer ding ding ding och nästa, men sen kommer det upp en ruta där det står att ljudfilen inte är korrekt. Senast redigerad av Jonmpa den 2007-07-10 klockan 15:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#741 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
hej jonmpa, förlåt för jag kunde inte svara tidigare. Mycket att göra här hemma, har formaterat mina dator och installerat allt så var det omöjligt att kolla på buggen.
.wav filnamn är okej. Akeshov.wav (i \voice_announcement mapp) men i config.txt fil var det fel. Det står kershov Akershov.wav men instället måste det vara keshov Akeshov.wav du behöver bara att ändra det och det ska fungera, tack för det det är fixat på v1.1 SV |
![]() |
![]() |
![]() |
#742 |
Medlem
|
![]()
Verkligen skönt att höra, du är så duktig och bra på att bygga c20 tåg, det är din gåva helt enkelt, jag önskar dig all lycka och välgång med 1.1:an och versionerna därefter, jag är så nyfiken så jag måste bara få fråga, när kan vi vänta oss Version 1.1? Mvh Johnny Nilsson
|
![]() |
![]() |
![]() |
#743 |
Medlem
|
![]()
1.1 ska vara klart på slutet av juli. allt är nästan gjort, har bara några saker att göra/fixa. Jag kan inte arbeta på det varje dag för jag har mycket att göra här på min riktig liv
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#744 |
Medlem
|
![]()
Tyvärr funkar det ändå inte, när man gör som du sa skulle bli korrekt så kommer inget meddelande alls i tåget, men däremot kommer den rätta texten på tågdatorn och på vagnarnas takskyltar.
Men strunt samma eftersom att du snart kommer med C20 Version 1.1 och den är ju bergis ett snäpp bättre så vitt jag kan förstå. Mvh Johnny Nilsson Tack för svaret. mvh Johnny Nilsson Senast redigerad av Jonmpa den 2007-07-13 klockan 02:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#745 |
Medlem
|
![]()
hmm, ska kolla det igen. hade inte provat min fix för jag var säkert att det skulle fungera.
Har du ändrat det rätt config.txt fil. Den som finns i AB delen, inte CAB delen. (den som finns i CAB delen används inte längre men har glömt att ta bort det i v1.0). Ändå, jag ska kolla igen och ska fixa. tack. SV |
![]() |
![]() |
![]() |
#746 |
Medlem
|
![]()
Har kollat fixen, fungerar bra. åkeshov filen spelar utan problem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#747 |
Medlem
|
![]()
Jag provade att sätta keshov i den ena raden under Östermalmstorg och Akeshov.wav i den andra raden mittemot och jag har nu även satt mitt stationsnamn till Åkeshov, jag har ju Sätra också t.ex så det borde ju funka med Å där då eller ska stationen just i detta fall helta Akeshov på min bana alltså? Mvh Johnny Nilsson
Senast redigerad av Jonmpa den 2007-07-13 klockan 14:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#748 |
Medlem
|
![]()
På din bana måste du skriva Åkeshov
i AB del av tåget (AB, det är viktigt) måste du ändra config.txt filen för att fixa felen. Istället för kershov Akershov.wav måste du skriva keshov Akeshov.wav |
![]() |
![]() |
![]() |
#749 |
Medlem
|
![]()
Jag har gjort ordagrannt alltså exakt som du säger, men jag får bara inte till det där med Åkeshovsutropet, exakt vilken väg på datorn är det till dessa config filer, det finns två vägar, en genom att gå: C/Program/Auran/Editing/C20 a-b unit eller C20 a-b cab
och den andra vägen är genom CCP och klicka på a-b unit eller a-b cab och välja edit och open in explorer då heter katalogerna inte a-b unit och a-b cab längre utan edit och en massa siffror istället. Mvh Johnny Nilsson |
![]() |
![]() |
![]() |
#750 |
Medlem
|
![]()
_ab_ bara _ab_
inte ab cab men ändå, jag har fixat den på min del, om det fungerar inte på din del är det bara att vänta och det ska vara fixat med 1.1 |
![]() |
![]() |