![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#856 | |
Tidigare TriQz
Reg.datum: Nov 2006
|
![]() Citat:
När jag vill starta med ett specifikt tågset så brukar jag antingen sätta ut det tågset jag vill köra med först på hela banan, eller så brukar jag starta driver och leta upp det tågset jag vill starta med...!
![]() |
![]() |
#857 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]() Citat:
Kolla här: http://forums.auran.com/trainz/showp...4&postcount=11 //Lars S Senast redigerad av UP6936 den 2007-08-31 klockan 15:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#858 | |
Medlem
|
![]() Citat:
//Lars S |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#859 | |
Medlem
Reg.datum: Oct 2004
|
![]() Citat:
installerade om trainz och volia! Det funkar :P Tack för hjälpen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#860 | |
Medlem
|
![]() Citat:
För att installera innehållet i .cdp-filer dubbelklickar du på filnamnet. Hur laddade du ner C20-vagnen? Du verkar ju ha kört med den eftersom du hade synpunkter på bromsförmågan. //Lars S |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#861 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#862 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Kör du DCC-Mode?
![]() |
#863 | |
Medlem
|
![]() Citat:
till om jag vill köra som riktiga sträckan eller vad man nu ska säga..? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#864 | |
Medlem
|
![]() Citat:
När du startar Driver får du välja mellan DCC Mode och Cab Mode. Default är DCC Mode. C20-vagnen är specifikt gjord för att köras i Cab Mode så du måste aktivt välja det. Då fungerar alla reglage och knappar i förarhytten som de gör i verkligheten. Läge att läsa lite i manualen så att du förstår hur saker och ting fungerar, kanske. RTFM = Read The Fucking Manual! //Lars S Senast redigerad av UP6936 den 2007-09-01 klockan 02:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#865 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#866 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Du använder muspekaren för att påverka reglage och knappar. För att trycka på en knapp för du muspekaren till knappen varefter du trycker ner vänster musknapp och för musen framåt (från dig). Man får träna lite på det här. Körspaken manövrerar du genom att föra pekaren till spaken och sedan föra spaken fram och tillbaka genom att hålla ner vänster musknapp och röra musen fram och tillbaka. Det finns ett antal kameror i hytten som du får justera till lämpliga lägen så att du ser det du vill se. Alla ljud är autentiska liksom alla animationer av dörrar etc. Lycka till! //Lars S Senast redigerad av UP6936 den 2007-09-01 klockan 19:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#867 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Fattar inte det där med key och sånt så bra.. Likson funktionerna i hytten vill typ inte funka.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#868 |
Medlem
|
![]()
Funktionerna i hytten fungerar först efter du aktiverat tåget.
Vänd dig ca 180 grader till vänster i hytten så har du en nyckel i väggen på nedre delen, vriden den åt något håll (du har markeringar som visar hur långt du skall vrida, om du zoomar in), sedan så vänder du dig tillbaka mot displayen på vänster körbord, där kan skall du aktivera några knappar (så dom lyser gul) sedan skall du hålla ner en annan knapp några sekunder (så datadisplayen startar) sen är det bara att tuta och köra. Eftersom dom flesta knappar har en funktion så pröva dig fram, tryck på dom och se vad som händer. Det tog mig ett tag också innan jag fick igång tåget men jag tryckte på alla knapparna för att se vad som hände och till slut så funkade det. Hälsar Bengt
![]() |
#869 |
Medlem
|
![]()
Ja så kanske man också kan göra ja, men det finns ett enklare sätt: nämligen vrida på den nedre nyckeln till rätt läge och sedan vrida på den svarta gummiknappen ovanför nyckeln så påbörjas aktiveringen av tåget och när du byta ände av tåget så vrid bara av den nedre nyckeln och byt ände helt enkelt vid avstängning vrider du av nyckeln och sedan gummiknappen ovanför nyckeln, så gör iallafall jag och det går alldeles utmärkt. Mvh Johnny Nilsson
Senast redigerad av Jonmpa den 2007-09-02 klockan 14:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#870 | |
Medlem
|
![]() Citat:
//Lars S |
|
![]() |