|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2007-10-29, 21:17 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Pointsindicator
Hej
installerade en paywarerutt nyss och när jag skulle köra explore route så fick jag felmeddelandet parent pointsindicator missing tror jag det var, vad är pointsindicator och vad gör den ? har aldrig hört det förut men jag bygger ju inga rutter.
2007-10-30, 11:07 | #2 |
Guest
|
Vore bra om du kunde tala om vilken paywarerutt det är...
Samt om du t ex har Xtracks eller ScaleRail installerat. Paywarerutter brukar (oftast) inte generera några fel, om man har ett "rent" MSTS i grunden utan några spårpaket installerade som t ex Scaleril eller X-tracks... Oftast hjälper en ominstallation av MSTS från grunden, men det har jag för mig att du gjorde nyligen. |
2007-10-30, 15:53 | #3 |
Medlem
|
Hej och tack för svaret.
Det var protrain 10, men jag tar det enklaste ominstallation och passar samtidigt på att arrangera om lite så jag inte har så mycket blandat. Det får bli flera olika installationer. En fråga kan man installera och köra utan dom rutterna som följer med naturligtvis tar jag bort dom efter installationen av det andra.
2007-10-30, 16:26 | #4 |
Guest
|
Ah, ProTrain...
Då är det lite speciellt. Läs readme-filen där det bl a står att du måste ha "Viewing distance" på 1500 meter. Då brukar det flyta på smärtfritt. Kolla även efter uppdateringar för Protrain på ftp://www.bluesky-interactive.com/ |
2007-11-03, 09:48 | #5 |
Medlem
|
Hej
Tack Byggare Bob för länken det löste sig ganska enkelt när jag uppdatera minnet från löjliga 512Mb till 2Gb. Nu flyter allt som det ska.
MVH Ingvar Senast redigerad av toren den 2007-11-03 klockan 09:51. |