Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-11-11, 10:29   #1066
Romet12
Medlem

Reg.datum: Jun 2007
Standard

Tack, det ser bra ut....

Senast redigerad av Romet12 den 2007-11-11 klockan 11:38.
Romet12 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-11-11, 12:30   #1067
Romet12
Medlem

Standard

Svoyager, vad har du nu tänkt att fixa till nästa version?

vad är dessa knappar?
Gammal 2007-11-11, 12:48   #1068
Conny_87
Medlem

Reg.datum: Jun 2005
Skicka ett meddelande via MSN till Conny_87
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Romet12
Svoyager, vad har du nu tänkt att fixa till nästa version?

vad är dessa knappar?
Dom knapparna du visar är för att sända radiomeddelanden till TLC (Knappen det står Radio på)
Sen är det Nödanrop, det är när någon drar i nödbromsen inne i vagnen, då aktiveras en mikrofon och högtalare vilket gör att föraren kan prata med den "enhet" som indikerar nödbroms. Alltså om någon fastnat i dörrarna så kan man prata med föraren på så vis.
Utrop är för att prata ut meddelanden i vagnen och Hyttknappen är till för att komunicera mellan hytter.
Conny_87 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-11-11, 12:52   #1069
Romet12
Medlem

Standard

ok!
Men man skulle kunna ha ljud på dem...
tex: man trycker på radio, då hör man en mans röst som säger något eller nåt sånt
Gammal 2007-11-11, 13:40   #1070
Jonmpa
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile

Men gud vad kul att du fixat ding ding dong och mickklicket också eller, alltså när man släpper upp knappen så ska det vara ett knärtljud i högtalarna i tåget, men det är inte så noga om inte det är grejat för min del för jag har utrustning och har spelat in ding ding dong på en mdskiva som jag förrut spelade upp, kopplade en sladd från datorn till mixerbordet, en kabel från md:n till mixerbordet, en kabel från scannern till mixerbordet så jag har dessutom verkliga tågutrop när jag kör från riktiga förare och jättebra att du inte spelat in meddelande på micken sånt vill man ju göra själv, det är buskul alltså, fast alla har ju inte scanner och mixerbord förstås, men det är bara att önska sig: Mixerbord, två mdspelare, audiokablar och en bra mick i julklapp, sen kan ni känna er som riktiga tågförare för all framtid. Men jag kan inte få den svarta knappen och gardinet att fungera, vad är det för fel? Mvh Johnny Nilsson

Senast redigerad av Jonmpa den 2007-11-11 klockan 14:38.
Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-11-11, 20:33   #1071
SVoyager
Medlem

Reg.datum: Mar 2006
Standard

oj. Jag har gjort en misstag med version nummber. Jag skulla ha skrivit 1.21 i filnamn. Redan fått några mailj från människor som är inte säkert på vilken version dem har.

I should have made things clearer. Sorry about that.

Jag ska uppdatera filen ivkäll. För dem som har nedladdat filen och allt fungerar finns ingen behövs att nedladda igen ikväll för jag ska bara ändra filens namn.

SV
SVoyager besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-11-11, 23:29   #1072
Jonmpa
Medlem

Smile

Ja, får någon samma problem som jag så ta bort den gamla 1.2 filen helt både installationsfiler och tågfilerna och rensa internetfilsmappen i Auranmappen där alla dessa tågnedladdningar ligger, sedan kunde jag installera det tåget med dagens uppdateringar det gjorde jag och sen fick jag in rätt tågversion 1.2.1 med utropsmick som funkar perfekt och solgardin som funkar perfekt förrut idag hade jag laddat ner tåget med uppdateringarna alltså version 1.2 som jag behöll och trodde den bara skulle kunna ersättas rätt upp och ner, men se så enkelt var det icke, men som sagt nu funkar det tack vare bra mailkonversationer med Svoyager.
Mvh Johnny Nilsson
Gammal 2007-11-12, 00:09   #1073
Rc1166
Niträknare & STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Jag tror att SVoyager skrev för länge sedan att man bör göra en delete av alla C20 filer innan man installerar en ny version.
Gammal 2007-11-12, 00:30   #1074
Jonmpa
Medlem

Smile

Ja, det har du ju förstås rätt i, men detta var ju ingen versionförändring utan bara en förändring i några filer eller nåt sånt som jag har fattat det.
Mvh Johnny Nilsson
Gammal 2007-11-12, 08:21   #1075
Romet12
Medlem

Standard

Svoyager, jag kom på en bra ide vad du skulle kunna göra tills nästa version...

Du vet den där tv-n i hytten, jag kom på en ide att du skulle kunna fixa så att det man kan trycka på en knapp och sedan börjar tv-n visa lite bilder "inne i vagnen, om vad som händer"

Obs! Om du inte förstår mig, snälla sig till!
Tack
Gammal 2007-11-12, 14:40   #1076
Conny_87
Medlem

Standard

Citat:
Svoyager, jag kom på en bra ide vad du skulle kunna göra tills nästa version...

Du vet den där tv-n i hytten, jag kom på en ide att du skulle kunna fixa så att det man kan trycka på en knapp och sedan börjar tv-n visa lite bilder "inne i vagnen, om vad som händer"

Obs! Om du inte förstår mig, snälla sig till!
Tack
Den där TV:n lever sitt egna lilla liv i verkligheten. Den visar ibland ingenting, ibland bara när man öppnar dörrarna och ibland hela tiden. Har ingen riktig klämm på vad den ska göra egentligen, men dålig är den iaf.
Sen kan väl jag tycka att den ska vara mörk då den egentligen bara visar vad som sker i vagnen. Och det brukar ju oftast bara vara folk som sitter och läser tidningen. Inget jätteintressant mao.

Men det är ju upp till mästerbyggaren David att bestämma hur han vill ha det.
Gammal 2007-11-12, 16:41   #1077
Romet12
Medlem

Standard

Jag förstår, men det skulle kunna vara COOLT om han skulle göra/fixa tv:n.

Senast redigerad av Romet12 den 2007-11-12 klockan 16:47.
Gammal 2007-11-12, 18:45   #1078
Romet12
Medlem

Standard

Jag förstår inte en sak, det är det att när jag kör in till Zinkensdamm's slut station's ställe från hurnstull, då kommer det upp en sådan märke på skärmen, vad betyder detta?

Gammal 2007-11-12, 20:12   #1079
Sparkfot
Medlem

Reg.datum: Sep 2005
Standard

Svoyager: Är det något krångel med sin server för det skulle ta över 3 timmar att ladda ner senaste versionen av C20 och så långtid har det aldrig tagit förut att ladda ner från din hemsida...
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-11-12, 23:09   #1080
Conny_87
Medlem

Standard

Citat:
Jag förstår inte en sak, det är det att när jag kör in till Zinkensdamm's slut station's ställe från hurnstull, då kommer det upp en sådan märke på skärmen, vad betyder detta?

Den varingstriangel du visar är en markering från FIS:en (FelIndikeringsSystem). Det är när det blir något fel på tåget mao. Behöver inte vara nåt allvarligt, kan tex tala om att du har överlast i boggi MA. Varför den dyker upp på David's modell vet jag inte, men det är det den är till för iaf.

En grej som däremot jag ser som verkar lite konstig, det är att BÖR-värdet ligger på 15. Om det nu är vid en station du är vid när bilden "togs". Där borde BÖR-värdet ligga på 50 om man nu inte har ett tåg precis framför sig.
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:58.