![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
hej, jag installerade msts nyss o jag installerad mstsbin med det samma , men msts bin sa något om att"the file C:/program/microsoft games/train simulator/traine.e is not a vaild previous version and could not be upgraded" o sen stog det " This instalation did not complete. would you like to rollback the changes that were made during the partial installation" o när jag har försökt starta msts så kommer jag till den första rutan o när det precis ska börja ladda så blir hela bilden svart o det kommer en blå ram runt hela bilden o sen så händer inget mer, någon som kan förklara detta, är det nödvändigt att ha msts bin för att köra reginan ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Installerade du fler rutter? Isåfall behöver rutter Newroad och X-tracks.
Samma sak när det gäller tåg och consist. Consist letar efter tåg och om tåg inte finns, då blir det problem att starta MSTS. Har du installerat MSTS-update? http://www.microsoft.com/games/pc/trainsim.aspx MSTS-bin installerar man sist. Hoppas du finner mina ledtråd. Lycka till!
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2007-11-14 klockan 01:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tidigare v10
|
![]()
jag har ominstallerat det och installerat uppdateringen men det startar ändå inte, samma sak, först introt o sen laddnings rutan o sen blir allt svart med en blå ruta runt o om jag trycker ctrl+alt+delet så står det "Train simulator svarar inte "
Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2007-11-14 klockan 12:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Du har inte skrivit om du installerat extra tåg och rutter? Eller har du bara standard tåg/rutter?
Börja med att installera msts (inst. alla 6 org. rutterna). Installera msts-uppdateringen (annars går inte msts-bin att inst.). Installera senaste new roads. Installera senaste xtracks. Installera msts-bin. Sen kan du inst. extra tåg och rutter och det borde fungera... Om nån rutt kräver annat spårpaket t.ex. scale rail, inst. det innan xtracks!
![]() |
#5 |
Tidigare v10
|
![]()
jag har inte instalerat något mer än msts o uppdateringen nu , funkar ändå inte
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
|
![]()
Enda jag kan tänka mig då, är gamla grafikdrivare...
Installerat om Windows nyligen?
![]() |
#7 |
Tidigare v10
|
![]()
nej, men det bör ju inte vara några problem, min pappa är väldigt noga med att uppdatera grejer o det är ingen gammal dator precis
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Hedersmedlem
|
![]()
Konstigt!????? Borde ju funka...
Glömde fråga, har du haft msts installerat förut på denna dator och det har fungerat? Jag använder uppdateringarna till msts från denna sida: http://www.train-sim.org/index.php?n...ownload&sid=44 Men det kanske är samma uppdateringar på microsoft-sidan (den Totte länka till)!?
![]() |
#9 |
Tidigare v10
|
![]()
jag har haft det på denna dator inan ja, jag har tetsat med den uppdateringen men det startar fortfarande inte
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Det skall vara max 32bitar, eftersom MSTS är 6år gammal. Hoppas det löser sig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Tidigare v10
|
![]()
det står "färgkvalitet (högst)32 bit" så det är nog inte det :/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Hedersmedlem
|
![]()
När du avinstallerade MSTS, kollade du mappstystemet om de fanns MSTS mappen kvar? Om ja, då flyttar du dem till annan ställe och sen installerar orginalskivan du på nytt. Testa!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Hedersmedlem
|
![]()
Som Totte säger, så kolla att Train Simulator mappen är borta vid ominstallation. Har man lagt in nerladdade tåg och rutter, så ligger dom kvar vid avinstallation...
![]() |
#14 |
Hedersmedlem
|
![]()
Vad kör du för OS? Jag har hört att msts och vista inte vill funka bra ihop, men det går att få till på nått sätt (vet dock inte hur!?)...
![]() |
#15 |
Tidigare v10
|
![]()
jag kör xp
|
![]() |
![]() |