|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2002-10-08, 21:44 | #1 |
Junior Member
Reg.datum: Jul 2002
|
Error efter loading.
Man kanske inte skall ge sig på det man inte kan.....?.....men jag har lyckats installera en hel del trevligt.
Nu har jag i alla fall fått ett problem som jag är mycket tacksam om någon kan lösa åt mig. När loadingen är klar och mts skall öppnas kommer det upp en liten ruta som det står följande på: error continue File: Trains\trainset\1016\1016.eng när jag klickar bort den så kommer en ny ruta med följande text: error reading databasfile. File: trains\trainset\OeBB_1042\1042-616-1.eng Klickar jag på ja så försvinner rutan inte, när jag klickar på ja så försvinner hela spelet. Jag skulle tro att problemet ligger i en aktivitet jag tagit hem till Arlbergbanan v2. Vore väldigt tacksam för hjälp. (man kanske är för gammal för detta, 59 år ?!) Leroy |
|
2002-10-08, 22:02 | #2 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
Hej!
Det verkar som om du saknar 2 st lok som behövs för aktiviteten, 1016 och OeBB_1042. Det är två lok från Österrike. Finns det ingen readme-fil med till aktiviteterna du laddat hem? Där brukar det stå vilka lok och vagnar man behöver för att köra aktiviteten. Lycka till. mvh .... Mats |
2002-10-09, 11:59 | #3 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
Självklart är du INTE för gammal för denna ädla hobby.
Om du vill "snacka dig ur problemen" får du gärna ringa mig. Jag kan kanske hjälpa dig, 08-749 05 20. /Med vänlig hälsning "Tågny" |