![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Ja, en bild på felmedelandet är det bästa. Då vet vi antagligen vad felet är! Kan du inte ta en bild och lägga upp, så kanske du kan skriva av det...
Sen är det som Ruben säger, vi behöver mer infomation. Går inte bara säga att msts inte startar, vad är fel? Vad du har för dator, hur mycket minne, grafikkort, vista eller xp, har msts fungerat tidigare o.s.v. Sånt behöver vi veta, för att kunna hjälpa! Se alltid till och ha senaste drivare till grafiken. Efter installationen av msts (installera alla orginal rutterna!), installerar du uppdateringarna och sen ev. msts-bin och new roads och xtracks. Msts-bin behövs för vissa tåg. Det ger dom extra funktioner! Men man får tänka på att msts-bin kan ge tåg som inte är byggda för detta vissa problem. New roads och xtracks är ett vägpaket och ett spårpaket. Dessa behövs bara installeras om rutten du installerat kräver det. Men dom flesta nya rutter kräver dom! Läs alltid readme filen som följer med det du laddat ner, i den står vad som krävs och installation m.m. Lycka till!
![]() |
#17 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Men det har funkat, och ja jag kör med Vista, men liksom det bara stannar upp mitt i laddningen.. Jag har New roads, xtracks och msts bin och senaste uppdateringen, men det var efter jag gjort uppdateringen och MSTS bin allt sluta funka..
Senast redigerad av McGRill den 2009-01-05 klockan 15:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Men det har funkat, och ja jag kör med Vista, men liksom det bara stannar upp mitt i laddningen.. Jag har vista och allt du nämnt. Men liksom det fungerade förut, men det är allt jag kan säga att det bara stannar upp mitt i laddningen händer inget..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Men läs forumtråden om att Vista ger problem ibland. Jag gav länken i förra tråden. Och gör en skärmdump (bild av det som syns på skärmen) på felmeddelandet så är det ännu bättre, och det blir lättare att hjälpa till !
Senast redigerad av Bombardier Train den 2009-01-05 klockan 16:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Varför skulle du ha MSTS Bin och MSTS uppdatering samt xtracks och Newroads? Laddade du ner en rutt? Om inte så behöver du väl inte dessa program så ta bort dessa program om du inte behöver dem så kanske du kan starta MSTS. Ladda bara ner dessa program om du LADDAR NER EN RUTT SOM KRÄVER PROGRAMEN. Om det var en rutt du laddade ner så läs Readme filen och kopiera/flytta mappen hit: (Vanligtvis installeras det såhär om du installerade såhär under MSTS installationen) Program/Microsoft Games/Trainsimulator/route/''Din rutts namn''
Lycka till! Senast redigerad av Bombardier Train den 2009-01-05 klockan 16:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Om jag fattat det hela rätt, så ha msts fungerat bra till du la in msts-bin!? Ja, då vete tusan???? Jag har aldrig fått detta problem av msts-bin...men däremot fått vissa problem med vissa tåg. Men msts har fortfarande fungerat!
Jag har inte testat vista och msts (jag använder xp), men hört att dom inte är bästa kompisar. Kanske det är vista och msts-bin som inte gillar varann här? Någon som kör vista och msts och msts-bin kanske kan berätta om det är några problem (eller inte!?) eller finns något knep för att få det att fungera ihop...
![]() |
#22 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Hoppas allting fixar sig med Vista och MSTS. Lycka till!
Önskar |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
Hoppas det löser sig för dig. /Micke |
|
![]() |