![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2006
|
![]()
Trodde jag hade lärt mig det mesta inom landskapsdesign men har stött på ett problem jag inte rår på! hoppas någon av er riktigt erfarna kan hjälpa mig med det.
Problemet: en förare beodrad av mig kommer från en sidolinje och får rött ljus i utfartsignalen (in på min enkelspåriga huvudlinje). föraren stannar vid signalen. Att signalen är röd beror på att ett tåg närmar sig på huvudlinjen. Efter en liten stund, vänder föraren och kör in på sidolinjen igen. efter en stund när han kört till ändstopp så kommer han tillbaka igen och försöker på nytt. Så här håller det på tills utfartsignalen visar grönt. Min vision: Eftersom jag ofta har långa sträcker mellan mina signaler, eller långa långsamma tåg så skulle jag vilja att föraren stannar vid utfartsignalen och väntar där ända tills signalen slår om till grönt. för att sedan fortsätta. Hoppas det blev förståeligt. Är min önskan en utopi eller går det att åtgärda något så när enkelt? Tacksam för all hjälp och alla tips jag kan få. Mvh
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Gå in på menyn där det står "view details" etc, där finns det en knapp, kallad "stop train". Därefter när du vill återuppta tidtabellen, när signalen blivit grön, går du in på menyn igen och trycker på "resume schedual".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Din lösning är en möjlig sådan victor men jag har tyvärr ofta ganska många tåg igång samtidigt vilket kan göra att det blir svårt för mig att hålla reda på alla samtidigt
Mvh
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Annars ska det finnas ett slags skript som förhindrar detta, kanske någon som vet vad den heter som kan tillägga?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Detta tycker jag är märkligt. Tåget borde väll stanna där och vänta tills det blir grönt. Det gör i alla fall mina tåg (Men nu jag blev lite osäker att dom gör det iumed detta inlägg.) Testa att använda någon annan typ av signal och se om dom uppträder likadant. Föresten, vilken version av trainz rör det sig om?
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Jag kör med TRS2006 och har snart testat med alla signaler som finns och det händer likadant. Tåget står kvar en stund men till slut blir det "otåligt" och vänder på klacken.
Detta händer oavsett vilken bana jag kör på, såvida dem inte står på ett stickspår med stoppbocken i närheten