![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#391 |
Medlem
|
![]()
Det kommer snart ... , Tror jag för att bönan håller på med nån rutt i krs nu så det dyker upp snart får vi hoppas
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#392 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Jo, bygget har stått still ett tag, har byggt lite i KRS. Hoppas att jag snart kommer igång igen. Kanske kan få klart Ropsten över helgen. Vi får se.
![]() |
#393 | |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 |
Veteran
|
![]()
Nu har jag byggt lite mer på rutten. Ropsten är ännu inte färdigt, men däremot så har jag byggt på Gröna linjen fram till Fridhemsplan. Där tänker jag bygga nerfarten till Blå linjen och sedan blå linjen till T-centralen/Kungsträdgården. Appropå gröna linjen, så har jag letat lite efter en bro som passar som Tranebergsbron. Jag hittade en som duger. Säg vad ni tycker. Den är ca 370 meter lång, fast bara bred nog för ett spår. Men med 4-5 stycken brevid varandra så... Sen har jag lite problem med mina tunnlar. När man bygger en tunnel så finns det ju två olika typer av tunnel. Dels en mindre rund, och en större. Till tbanan så passar den mindre typen bäst. Men nu är problemet att den bara finns till enkelspår. Den ska gå att använda till dubbelspår också, men när jag väljer en av dessa bitar(spelar ingen roll vilken) och ska sätta ut den, så får jag dessa felmeddelande(bild 2 & 3)
EDIT: Det löste sig med texturen
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora Senast redigerad av bönan den 2009-02-09 klockan 16:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#395 |
Veteran
|
![]()
Ursäka, dubbelpost!
![]() |
#396 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#397 |
Veteran
|
![]()
Råkade posta tidigare inlägg dubbelt, men bytte ut texten i inlägg nr 2 till "Ursäkta, dubbelpost".
![]()
![]() |
#398 |
Veteran
|
![]()
Nu har jag byggt lite grann på blå linjen. Bygger på den till Kungsträdgården. Igen som kan tycka till om bron?
![]()
![]() |
#399 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Ok, jag känner inte till hur den bron ser ut i verkligheten men den duger gott..."I brist på annat" MVH Kenneth
![]() |
![]() |
#400 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Bönan: Den bron passar fint, men synd att den inte är bredare. Hittar du inget annat, så kör på den!
Knebert: Här kan du se bron i verkligheten: http://images.google.se/images?hl=sv...k+bilder&gbv=2
![]() |
#401 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#402 |
Veteran
|
![]()
Jag hittade inget bättre. Jag sökte igenom hela train-sim.com:s filarkiv och hittade bara denna. SÅ den får duga!
![]() |
#403 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Kanske går att bredda den i SFM (Shape File Manager)? Vissa objekt går att ändra i storlek med det programmet!
Såg också i Tottes tråd om Trollhättan rutten, att Totte fått 50m höga bropelare av Micke321. Kanske vore nått till Skanstullsbron? Hör med Totte och Micke.
![]() |
#404 |
Veteran
|
![]()
Japp, jag ska höra med Micke321 om bropelarna. Jag visar här en bild som visar hur stor rutten är just nu.
![]()
![]() |
#405 |
Veteran
|
![]()
Jag är lite "inne" på att bygga blå linjen. Det är mycket urtråkigt arbete, med allt under jord, men det vore skönt att få det gjort. Sen får det, i af tills vidare, duga med standartstationen på blå linjen, eftersóm jag inte har fått någon respons på mina förfrågningar efter blå linjen-stationer. Men jag har i alla fall Kista.
![]()