![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2009
|
![]()
hej jag är ny här men jag undrar vad är gmax och kan man ladda ner det gratis eller?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Både guide och program hittar du här: www.e-buzz.se/forum/showpost.php?p=56547&postcount=2
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
STW-member
|
![]() Citat:
"As of October 6, 2005, Autodesk will no longer offer Gmax® software as a stand-alone product. If you are interested in other 3D animation, modeling, and rendering applications from Autodesk please check out Autodesk® 3ds Max® software."
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Även under den fortfarande utvecklarstödda tiden var turbosquid.com gmax riktiga hemcommunity och gmax finns fortfarande att hämta där. http://www.turbosquid.com/GameTools
![]() |
#5 | |
STW-member
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2009
|
![]()
Men jag undrar hur man gör lok i det, och jag hittade ingen guide.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Jag tankade ner GMAX.
Man vad skall man ha för seriekod?? Edit : Hittade svaret själv! Senast redigerad av Andreas den 2009-02-01 klockan 18:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
STW-member
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#9 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
STW-member
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
I gmax kan man måla om tåg då också?
Om man kan göra detta, hur gör man då? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
STW-member
|
![]() Citat:
Om du ska måla om ett lok behöver du ha tillgång till lokets texturer och ett program där du kan måla, t ex photoshop eller paint shop pro.
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Är det inte så att TS 2009 fortfarande fungerar med .im- filer? då kan man ju använda gmax och göra som man gjorde för -04-06 och det fungerar ändå i TS 2009. Och vad använder man för filsort till -09 som är ny då? Istället för .im-filer menar jag. (och .pm om någon använde dom fortfarande) Och fattade jag det rätt om det är bumpmaps som det finns någon ny variant på i TS 2009. Vad är det som är så speciellt med denna? är det att den inte får dom här felen då en sak som står bakom kan synas framför på bumpade ytor som finns i -06?
![]() |
#14 |
Medlem
|
![]()
Jajamensan, samma gamla filformat.
![]() |
#15 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Men varför ska man då inte använda gMax? Den är lätt att använda, den har en exporter, den är gratis!
Jag tänker inte punna ut med flera tusen bara för att de folk som äger TS2009 istället för -04 eller -06 ska ha lite fina lok och vagnar att köra runt med när man kan ladda ned ett fullt dugligt program gratis! Då är det Aurans (eller vilka som nu ger förbudets) fel att vissa inte kan använda mitt material.