![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Medlem
Reg.datum: May 2009
|
![]()
Hej!
När jag startar sommarens aktivitet så kommer följande felmeddelande upp: trains\trainset\NSB BM72\NSB_BM72vogn_5.wag och trains\trainset\NSB BM72_5.eng Har laddat hem dessa tåg enl lista på ditt inlägg på forumet. Har installerat den i trainsetmappen. Något förslag till lösning ? Hälsar Anders ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
Prova att skriva in "Dxdiag" i "kör" och se om det kommer något felmeddelande om felaktiga filer eller liknande.
![]() |
![]() |
#18 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Har du fler rutter installerade? De 6 orginalrutterna skall vara kvar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Har du kollat att mappstrukturen stämmer. ibland har jag råkat ut för att instalerade tåg har för många mappar typ som nedan trains\trainset\NSB BM72\NSB BM72\NSB_BM72vogn_5.wag då har jag fått felmedelande liknande dina eftersom MSTS inte hittar filerna i rätt mappnivå. Det sista felmedelandet ser skumt ut MSTS borde inte söka efter en .eng fil io mappen trainset den bör ligga en mappnivå ner liksom .wag filen Hoppas det blev förståligt. /Magnus |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Jag minns att när jag laddade ner tågen till den aktiviteten så var jag tvungen att döpa om något tågs mapp.
![]()
![]() |
#21 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Vad jag reagerar Magnus inlägg. Det handlar nog om hur Anders installerade tågen. Det är väldgt noga med mapparna och dessa filer under. Mappen NSB_BM72 med filer under sig skall vara under Trainsetmappen. Ej mapp efter mapp med filer. Då hittar inte spelet tåget. Du har förmodligen flera felplaceringar av tåg därför stängs spelet av och får felmeddelande.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2009-08-17 klockan 10:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
Jag hade också lite bekymmer med BM72:an. Första raden ser OK ut men kolla så att du inte har ett streck mellan NSB och BM72 i mappen som finns i Trainset. Ersätt det i så fall med ett mellanslag. Den andra raden bör se ut så här: \TRAINS\TRAINSET\NSB BM72\NSB BM72_5.eng /Micke |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Har kollat mappen NSB BM72 ligger under trainsetmappen och är ej dubblerad. Ändrade eng-filen och tog bort ett sträck så nu kommer det inte något felmeddelande om detta. Det finns två wag-filer med vogn,men det är bara den med vogn_5 som ger felmeddelande.Kan det vara något fel i den filen ? Hälsar Anders |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Du har väl lagt in consistarna under Consist eller skapat än i AE?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Nej, det är ingen fel på den fil. Din dator hittar inte filen, därför ger den felmeddelande. Filen finns nånstans i din dator. Sök filen! Visar en bild som du ska jämföra med min.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2009-08-18 klockan 21:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Allt stämmer i trainsetmappen men det verkar som tågen installeras med fel filnamn. Ändrade från NSB BM72_5 TILL NSB BM72 så funkar det. Får gå igenom alla tåg så funkar det nog förhoppningsvis. Hälsar Anders |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Vilket av EL 11 loken ska man ladda ner ? Det finns flera att välja mellan. Har laddat hem ett men när jag ska starta rutten så kommer detta felmeddelande upp: Trains\Trainset\NSb_11\NSB_11.eng upp. Funderade på om det är någon uppdatering jag missat.Jag har mstsbin 1.4 installerat. Installerade mstsbin 1.7 men då kunde jag inte köra Rc-loken. Därför gick jag tillbaka till 1.4. Hälsar Anders |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Har laddat hem loket men det kommer upp att det är något fel med eng filen. Någon uppdatering som saknas ? Hälsar Anders |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Medlem
|
![]()
Jag har kollat i min mapp och det är samma som finns att hämta på trainsim.no. Kolla även sökvägen så inte någon extra mapp smugit sig in.
/Micke |
![]() |
![]() |