![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej!
Liknande tråd finns under Landskap i forumet, men den verkar lite tyst. Jag har laddat in allt som behövs och det har fungerat tidigare, men jag undrar var jag hittar motsvarande .gnd-filer i TRS2009? Det skall finnas en fil som Trainz skapat när jag skapar en bana i spelet. I Trs2004 skall den finnas i en mapp "Auran/Trs2004/world/custom/maps" men hör och häpna, det finns ingen "maps" i world-mappen! Kan inte finna någon .gnd-fil alls när jag söker! Ej heller i TRS2006, finns ingen map i world som heter "map", kan ej heller hitta min nyskapade surveyor-rutt där som jag vill konvertera med HOG. Någon i expertpanelen som förstår sig på detta? Hälsningar
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Numera hanteras det mesta i Trainz av CM (Content manager). I 2009/2010 ser det ut som nedan. Öppna rutten med Ctrl_Shift_E så ser du .gnd-filen. Hit kan du kopiera den DEM-skapade (ta alltid backup!).
Hoppas det hjälpte?
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Nu fungerar det utmärkt.
Hälsningar