![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#151 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Bengan, nått i TRS gör så att alpha maskering blir "dominerande" och tar bort alla objekt bakom områdena som innehåller alpha maskering. Så allt försvinner förutom marktextuerer/själva rälsen på vissa spår.
men det är bara testsignaler, så dom innehåller en platt yta som ser ut som en signal ![]() Så ser dom ut i spelen iaf:
#152 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Har du testat signalerna i den senaste patchen från den 17/2 upp till 41844. Själv tyckte jag att träd och buskar vart mycket bättre, då det såg ut som i din beskrivning innan. http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...855#post204855
![]() |
#153 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
![]() |
#154 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Hej! här kommer ett nytt försök
och det är med bulid 41844 länk http://www.youtube.com/watch?v=Culbu71z0A8 gubben50 ---------- John
#155 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Avser att påbörja signalinstallationen för Melleruds station. Vad råder ni mig till:
Använda befintliga signaler i TRS 2009? Ligga lågt och vänta på de nya svenska signalerna? Nils Blid |
![]() |
![]() |
#156 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Korvtiger och JohanV har signaler på gång som betatestas just nu, men dom måste svara för sig själva. För min del kan jag ladda upp signalsystemet (skripten) för TS2009/10 redan idag, men de är inte så användbara så länge det inte finns några modeller.
![]() |
#157 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Den råd lyder är vis.
Nils Blid |
![]() |
![]() |
#158 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Hej! Denna länk är inte aktiv längre
Citat:
![]() |
#159 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
Okej, då vet man det.
#160 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
|
![]()
Jag hoppas att Osynlig master 3.10 kommer att fungera till dom nya signalerna.
Har provat med demosignaler och även svs-vsig för att få rätt signalbild fungerar perfekt. Även block och station/bangård fungerar perfekt när man väljer körväg med mastern. KANON BRA!
#161 |
Medlem
|
![]()
En liten fråga till svenolov. Borde man inte kunna sätta stopp på signalen om man har ett kort säkerhetsspår med namngiven stoppbock?
#162 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jo, det kan man. Jag förmodar att du använder "lite" versionen av signalskripten som bifogades med AI-demon. Den versionen har inte alla valbara optioner aktiverade för alla varianter. Det valet kan du bl.a. använda tillsammans med en 3-skens mellansignal (msi) i den kompletta versionen av skripten. Du kan testa detta med en huvuddvärg (hdvsi), som också är en msi, i den version som du har. Definiera en tågväg (lagd tågväg) till stoppbocken och välj signalbilden/funktionen till förreglad.
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2010-04-16 klockan 15:15. |
|
![]() |
![]() |
#163 |
Medlem
|
![]()
Bare ett lite spørsmål here. Når signalene er ferdige, vil det være en Engelsk guide til deres oppsett og konfigurasjon? Og kansje en link til signaloperasjoner i SJ, så nye brukere kan sette i gang og bruke dem og slikt.
|
![]() |
![]() |
#164 |
Medlem
|
![]()
Hej svenolov. Hur jag än gör kan jag inte hitta förreglad. Även sista inställningsknappen för signaltyp i Osynlig master 3.10 är oanvändbar, men förmodar att denna kommer till dom kommande signalerna.
#165 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Gemensamma funktioner i signalsystemet och tillbehör, tågklarerare, definition av tågvägar och blockstäckor etc. gör jag. Dessa guider kommer också att vara på svenska, till att börja med. Om det blir någon engelsk version får väl varje konstruktör ta ställning till själv, om intresset finns bland våra icke svensktalande vänner. EDIT: Språk i alla propertyrutor som har med grunskripten och inställningar att göra, kommer att vara valbar mellan svenska och engelska.
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2010-04-17 klockan 15:56. |
|
![]() |