![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2005
|
![]()
Hejsan
Försöker få en AI-förare att köra på tidtabell med sitt lok från spår 1 till spår 2 där han skall koppla till sina vagnar, men när han ankommer spår 2 ställer han sig ett par meter ifrån och vägrar göra nått mer. Det fungerar jättebra utan tidtabell! Är det någon som vet vad jag gör för fel? Hälsningar Robin |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
De där aiförarna lyder inte alltid order, det är jag ett levande bevis på, så många gånger som jag har försökt få dom att köra t.ex från Gamlestadstorget ja i den underbara rutten: PT GBG menar jag då i riktning mot: Guldheden, men dom bara stannar några meter från hållplatsen så får man köra genom spårsystemet där alldeles själv, har inte en aning om vad det kan vara för fel varken i ditt fall eller i mitt. mvh Johnny
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2010
|
![]()
Jag brukar göra tätare trackmarks samt byta ut den räls som ligger där det krånglar, samt se över instruktionerna. Då brukar sånt lösa sig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Kolla även om rälsen är "bruten" dvs, titta i kartbilden, zooma in till max och kolla att linjen som markerar rälsen är hel där du vill att AI-föraren skall köra. Ibland, blir det små glapp i den, fråga mig inte varför, och hittar inte AI förarna, det hela är fruktansvärt frustrerande och en av anledningarna till att jag nästan slutat med Trainz.
/stefan |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |