![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Visa resultat för omröstning: Kommer du att fixa PT GBG rutten när den släpps i juni? | |||
Ja självklart, de e ju ett mästerverk! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
20 | 32.26% |
Nja kanske.. |
19 | 30.65% |
Nix! |
23 | 37.10% |
Antal röster: 62. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#481 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Va bra byggt du har gjort! Vilken stor solnedgång Trainz har! Väl stort tycker jag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#482 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]()
Tack men när man sitter i en hytt ( jag satt i linje:10) då å zommade in de blir allt " ljus" större även ljussignalerna...
![]() |
#483 |
Medlem
|
![]()
Har lite funderingar efter ha kört testbanan.
* Stolparna heter jo Trampole om jag minns rätt, men vad heter strömmen? Man kan inte hitta det i objekt eller bland spåren eller något sånt. * Spår saknas på några ställen, bara vita streck. Men i och med ni har lagt ut spåren så måste dem finnas där, men man kan inte hitta dem bland DLS. * Bussar kunde man även köra, men jag kunde inte hitta var dessa fanns. * Tågen kom tydligen med i Driver, men det finns inga utplacerade. Eller är det så att dem inte fungerar till 2010? Det var något annat jag tänkte på som jag inte kommer ihåg. Längtar tills hela banan är klar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#485 |
Medlem
|
![]()
Nu gör jag en sista tur på alla linjer för att upptäcka fel mm. som ska rättas till.
vi har även löst de flesta problem som gör att de blir trafikstockning med vagnarna med hjälp av en sk. TLI- senssion (då kör man inte utan bara övervakar trafiken). Den 22 ( lördag) jan. kommer vi att lägga upp uppdateringen på hemsidan ( direktlänk till Mediafire då). De som kommer då är: *PT GBG rutt + ny senssion *5 Mappar med alla föremål (objekt) *Länk till en led-buss, Solaris + filer till bussen ( dock ej omålad än) * Fil för den nya vagnen " M25"an inkl. tillbehör. * Nya vagnen som innehåller nya M31as hytt ( bild på hytten kommer) ![]() OBS! De har vart många missuppfattningar om PT GBG men from. 13 dec. 2010 PT GBG blev en free-ware. ![]()
![]() |
#486 |
Medlem
|
![]()
Omg, detta låter ju helt fantastiskt att ni har löst det där med trafikstockningarna, helt otroligt, detta ser vi verkligen verkligen fram emot, ni är ju helt i en klass för sig. mvh Johnny
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 |
Medlem
|
![]()
Härlig inställning du har Jompa
![]() Pga det så fick jag en del frågor en av frågorna va ganska roliga... I Göteborgs Energis reklamfilm om GBG finns här: http://www.youtube.com/user/Swedtram.../0/HnOkpdm9TSY -Så undrar några vilken vagnhall de är? Svar: Det är Majornas vagnhall. - En person missar spårvagnen men spåret tar börjar ju precis där? Svar: de är ett gammalt stickspår som GS valde att ha kvar och ligger precis utanför Vagnhallen Majorna. Nu lite PT GBG: Bilder kommer snart , just nu spelas en ganska rejlält försenad film in där man får se hur man kör vagnarna filmer vagnarna och själva staden ![]() Bilder tippar jag på att jag kommer att lägga upp snart med.
![]() |
#488 |
Medlem
|
![]()
Imon ( lördag) så hände de mkt, vi klipper ihop en film om PT GBG
Uppdateringen släpps som lovat med nya file, vi jobbar just nu för att fixa mindre antal filer/ mappar en vi har tänkt oss en fil per vagn ( och buss) Så imon eftermiddag/ kväll bör allt vara klart. vi länkar både till videon och rutten å alla filer och som efterlängtat: Föremålen. ![]()
![]() |
#489 |
Medlem
|
![]()
Text av GBGtram:Hej! Under dagen har jag fått många frågor om när den släpps.
Vi jobbar hårt ( Markus & Gampa) på att fixa till mappar, filer mm osv.. Text av trainz2007: Ni som även har laddat ner Free 1, och lämnat epost uppgifter få även påminnelsen via mejl! Så här blev resultaten från förra månaden: 1:Sverige 2: Finland 3: Danmark 4.Kina 5: Norge 6: Tyskland 7: USA (3st pers.) m.fl. Ganska kul att PT GBG är så känt ![]() Text av GBGtram: Bilder kommer om nån timma upp här med. ![]()
![]() -En av grundarna- Markus Konduktör på Ringlinien Rangerförare på Spôrvägen ![]() Senast redigerad av GBGtram den 2011-01-22 klockan 22:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#490 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2010
|
![]()
Får man väll vänta ett litet tag till på att den släpps
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#491 |
Medlem
|
![]()
http://projektgoteborg.net.ms/
Freeware 2 (uppdateringen för första freewaren) har släpps!! Finns att ladda ner via startsidan ![]() Nedladdningen kommer att vara uppe till slutet av Mars! Detta är pågrund av en synpunkt utav en person som ville att det skulle vara uppe längre eller för alltid. I framtiden kommer alla länkarna att vara uppe tillsammans på hemsidan. FÖRERMÅLEN+ VAGNAR+BUSS KOMMER LITE SENARE //Projekt Göteborg Gampanat Tomas Hedblom & Markus Wallgren
![]() -En av grundarna- Markus Konduktör på Ringlinien Rangerförare på Spôrvägen ![]() Senast redigerad av GBGtram den 2011-01-22 klockan 23:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#492 |
Medlem
|
![]()
En uppdaterning på tråden : PT GBG: Göteborgs Stad+ Tillbehör kommer de under den närmste veckan att dyka upp en hel del saker, just nu har den sk. M25an kommit upp med delar och den " göteborgsiserade hytten (GS M28)
![]() |
#493 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2007
|
![]()
Jag vill inte vara långrandig, och har inte följt tråden i detalj men eftersom banan säljs antar jag att det är egentillverkade objekt eller får de som gjort objekten också betalt? Bara lite nyfiken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Men i Höstas släpptes PT GBG på internet för 1:a gången, sen kom den tillbax i december och nu är den tillbax i igen , i sin snyggaste form, uppdateringen ![]() Nu kommer dock länkarna att vara uppe hela tiden. Pga ösnkemål av användarna och populariteten ![]()
![]() |
![]() |
#495 |
Medlem
|
![]()
Vill ni använda några av mina bussar?
|
![]() |
![]() |