![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Hej! Jag undrar om man skulle kunna ändra destinationstexten på C20:an till tex Nynäshamn om jag skulle vilja? Och kunna göra det till en egen destinationskod som jag skriver in när jag vill.
Går det? ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
Det går, men dock måste man gå in i själva skriptet. Jag har då inte heller tittat i det skriptet, så jag har ingen aning vart man ska ändra det.
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Detta är var jag tror
Jag tror att det går att använda sig av regeln "set destination"/liknande namn (finns på DLS). Aktiviera regeln på rutten, så borde du kunna ställa in vilken destination du vill ![]()
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Jag har inte C20 installerad, men om jag inte missminner mig så finns destinationerna definierade i config.txt, tillsammans med koderna.
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Så jag skulle kunna gå in i configen och lägga till en kod?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Jag hade C20 på min TRS2004/06 dator.
I config.txt för "Cxx SoundPack/Destination codes" (<kuid2:171003:10:14>) finns koderna och namnen, samt en beskrivning på hur det är uppbyggt.
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Tack! Ska kolla configen, jag hör troligtvis av mej om fel.
|
![]() |
![]() |