![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Jag har skaffat ny router från Telia, för att få fler datorer inkopplade. Min gamla hade bara för en dator. Nya router heter Thomson Gateway TG789 och jag installarerade efter enlig anvisningen. Men den får ingen uppkoppling till internet och jag omstartade flera gånger utan resultat. Jag känner mig hjälplös. Jag installerade igen min gamla modem och den funkar bra. Jag hoppas nå´n kan svara, så är jag tacksam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Hej!
Har du provat att göra en reset på routern? På baksidan finns ett pyttelitet hål där det står Reset. Använd ett gem, en nål eller liknande och tryck och håll intryckt några sekunder. Funkade för mig på en Thomson TG787 så jag hoppas det funkar på din också. /Micke |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Normalt så får man bara 1 ip-adress per anslutning och den är låst på ditt nätverkskort MAC-adress en timma i taget.
Gör som så att du stänger av dator och modem och låter allt så i en timma. Därefter kopplar du in din router. Nu bör det fungera. Det viktiga är att det måste gå minst en timma. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Hej Totte. Nu har jag inte Telia som operatör utan ComHem men när mitt modem knasade så fick jag ett nytt med inbyggd router från ComHem och var tvungen att ringa supporten för att aktivera modemets macadress eller serienummer. Så är det ett sådant så kanske du måste göra samma sak.
![]() |
#5 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Min dotter har pratat med Telia och de sa att internet inte funkar förrän 4 maj. Så jag måste vänta och använda min gamla modemet Linksys. Va onödigt att kasta bort många timmar! |
![]() |
![]() |