![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Junior Member
Reg.datum: Jan 2003
|
![]()
Jag har laddt hem winter land, men vet inte hur jag ska installera det.
Hur gör jag? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
STW-member
|
![]()
dubbelklickar på .cdp filen och trycker på knappen Extract i rutan som kommer upp.
Tomas |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Junior Member
|
![]()
Det går inte, det kommer bara upp "Öppna med".
Är det något särskilt program jag måste ha installerat? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Senior Member
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
jonas...du måste ladda ner 2 service packs först
1 http://files.auran.com/trainz/Servic....1_to_V1.3.exe den måste du installera före 2http://files.auran.com/trainz/Servic...pdate_Pack.exe sedan kan du njuta av tommas bana!!! /Leoj |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
När det är klart, då ska det laddas ner lite "custom Content" som behövs för att banan ska se korrekt ut...Snacka med Tommas så kan han säkert hjälpa dig... ![]() ![]() Mvh: Kvarne ------------------ 6666 *Stockholms Sexigaste buss* (Scania CR112 H10) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Junior Member
|
![]()
Hur/vilka "custom content" skall installeras då?
Tacksam för svar! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej
Va ja vet, så funkar bara winterland till dom som har UTC. Hawk ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
STW-member
|
![]()
nej Hawk, Winterland är helt pre UTC och fungerar utmärkt för de som inte har det.
staffan-e tanka .zip filen med de .cdp filer du behöver härifrån: http://www.maxtrainz.com/downloadz/ Tomas |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Junior Member
|
![]()
Stort tack för hjälpen!
Staffan |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Junior Member
|
![]()
Tyvärr problem trots installation av contents, följande rapporterar Trainz som saknade (fanns ej på Aurans hemsida):
<KUID:36713:37040> - Platform 2m <KUID:36713:37060> - Platform 3m Någon som vet hur man löser detta? Dessutom, X2000 strålkastare fungerar inte för mig heller... Staffan |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Senior Member
|
![]()
Hej staffan-e!
Om inte ja har helt fel nu så är de där dom svanska plattformarna finns här på e-buzz kolla under Trainz. Lycka till! ![]() M.V.H Nicke! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
http://msts.e-buzz.net/stw
Där hittar du plattformar + mycket annat svenskt X2000s ljus fungerar bara på själva "loket" inte på motorvagnen. Det måste till en liten uppdatering för att det ska fungera. /Fredrik Forumvärd |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Junior Member
|
![]()
Tack igen!
Kan tipsa om ett billigt sätt att köpa Trainz för de som inte har det ännu: Expert (åtminstone i Kalmar) säljer det för futtiga 79 kr. Staffan |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
|
![]()
Är det inte bätre att köpa Trainz Ultimate Colection? (UTC) Ska själv köpa UTC nästa gång jag kommer till STHLM om MJ Hobbyexperten har något UTC exemplar. Har de det?
MVH Dson i Sandviken. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Installation av CDP-filer | emges | Trainz - Allmänt om Trainz | 0 | 2004-01-27 19:38 |
Installation av rutter | fregge | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 7 | 2003-12-06 20:42 |
Installation av ma - ett oöverstigeligt problem? | bexkman | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 1 | 2003-03-19 23:17 |
Gör jag fel? (Installation av Djurgårdslinjen) | bobjörk | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 17 | 2002-10-10 22:08 |
Installation av hårddisk | Bertil | Off-topic | 9 | 2002-08-10 15:52 |