Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-04-06, 23:59   #1
Johnny
Medlem

Reg.datum: Mar 2006
Skicka ett meddelande via ICQ till Johnny Skicka ett meddelande via MSN till Johnny
Standard Ai driver max 25mph

Halloj, tog upp trainz 12 igen efter en längre paus, inte spelat det så mycket innan, men märkte att när jag låter datorn köra tåget, så kör den inte fortare än 25mph även fast det är typ 70 mph hastighetsbegränsning, efter ett tag så accelererar den upp till hela 42 mph, nån som känner till detta problem?, försökt googla men inte hittat nått, tror jag har senaste, har download versionen och när jag startade spelet så laddade den hem en massa filer....

Senast redigerad av Johnny den 2012-04-07 klockan 00:35.
Johnny besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2012-04-07, 01:16   #2
svenolov
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Standard

Det går inte svara generellt på din fråga. Du säger att datorn kör och med det förmodar jag att du använder ett ett körkommando av typen "Navigate To" eller "Navigate Via" eller en Autopilot.

1. Det kan bero på loket du använder (men knappast troligt, du har säkert provat flera).
2. Det kan också bero på hur banan är signalerad. Har den inga signaler eller signalerna visar stopp längre fram så kör AI-förararen väldigt försiktigt (ungefär halva hastigheten av den tillåtna).

En AI-förarare eller Autopilot "ser" alltid lite längre fram än du som manuell förare. Finns det tveksamheter längre fram så går det sakta.

Så mitt svar blir - att det beror på den väg du valt och hur din bana är uppbyggd. Generellt och otydligt, precis som din fråga.

EDIT: Om AI ser minst två signaler som visar kör (grönt) framför sig, så ska tåget köra med full hastighet (den hastighet som gäller för spåret).

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2012-04-07 klockan 02:38.
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-07, 03:09   #3
Johnny
Medlem

Reg.datum: Mar 2006
Skicka ett meddelande via ICQ till Johnny Skicka ett meddelande via MSN till Johnny
Standard

Har testat lite olika tåg och har såvitt jag kan se minst 2 gröna signaler framför, provkörde mojave sub division uppdraget och tåget håller inte nån gång full hastighet när jag låter datorn gasa, kom upp i 42 på en 70 sträcka, men upplever att alla lok kör sakta, oavsett bana och alltid långt under hastighets begränsningen oavsett vart...
Johnny besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-09, 12:18   #4
baloo406
Medlem

Reg.datum: Mar 2010
Standard Kanske en dum fråga

glöm detta. Lästen inte 1:a inlägget ordentligt.

Senast redigerad av baloo406 den 2012-04-09 klockan 12:21.
baloo406 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:58.