|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2012-12-11, 14:38 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
Ort: Umeå
Inlägg: 15
|
Har spårat ur...
Railworks 3 spårat ur totalt??
Jag blir så less på att efter någon timmes spelande med TS-2013 så krashar spelet och det kommer upp en ruta som säger. "Someting bad happend in your program, would you like to save a diagnostic file?" Sedan sparas den i en Dmp-fil som inte går att varken öppna eller läsa. Allt detta har hänt allt för många gånger.. Jag köpte Ohio Steel 2, där kommer rutan upp innan ens spelet startar på vissa frikörningar. Och om nu spelet skulle starta så går det ju inte att lossa lasten eller lasta vagnarna. I det stora hela är det ju trevligt att köra lok, men det blir så himmla irriterande när man inte vet när spelet brakar ihop. Men för min del har TS spårat ur för alltid nu. Åke |
|
2012-12-11, 15:01 | #2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 802
|
Hej!
Jag hoppas du inte har spårat ur helt! Har du kört "Töm Cache"? Om inte, så måste du göra´t. Orsaken är att du installerade tåg och rutter. Starta spelet till Huvudmeny, klicka Spelinställningar, sen Verktyg och sen Töm Cache. Följ sedan instruktioner. Lycka till! |
2012-12-11, 18:05 | #3 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
Ort: Umeå
Inlägg: 15
|
Hej Totte...
Jo jag vet inte hur många gånger jag har tömt Cache och startat om spelet, men lik förbannat så kvarstår felet i alla fall. "Ts2013- v26.3b 14080 kb DMP-fil" heter den senaste, om man bara kunde tyda den så skulle man kunna åtgärda felet ju.. Åke... |
2012-12-24, 13:39 | #4 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
Ort: Umeå
Inlägg: 15
|
God Jul på er alla
Trevlig Julklapp man fick av Railworks........
Dear Åke Thank you for contacting the Railsimulator.com customer support, your inquiry has been logged with a member of our dedicated customer support team. Please follow the steps below to reinstall Train Simulator 2013 First you will need to completely delete the Railworks folder - C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\railworks (Where C: is the drive where you have the game installed) Load Steam Click Library Under the view options in the top right corner click the list view Find Train Simulator 2013 on the list and right click it bring up a menu From this menu select delete local content Follow the on screen instructions to uninstall the program Once finished close Steam Restart Steam Click Library Under the view options in the top right corner click the list view From the menu on the top left select recently played Train Simulator 2013 should now be displayed with an option to install it Follow the on screen options to install the game Once finished close Steam and restart it Load Train Simulator 2013 as normal Please accept our apologies for any inconvenience you may be experiencing. Please reply to this email rather than generating a new email, this will avoid any confusion, it also enables us to read the history of all correspondence in order to provide you with quicker assistance and better support. Keep an eye on the Train Simulator 2013 website: http://www.railsimulator.com or Like us on Facebook: http://www.facebook.com/railsimulator for all the latest news and details about upcoming releases. Regards Rail Simulator Support Gjorde exakt som det står här ovanför.............Vad hände!!!! Jo spelhelvetet startar inte nu. Jag ger inte så mycket för TS-2013 mera,, det blir till att slänga skiten i papperskorgen där det hör hemma. För min del är det färdigspelat med det skitspelet. Åke....... |
2012-12-28, 17:44 | #5 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Strängnäs, Sweden + Nerja, Spain (Vintertid)
Inlägg: 96
|
Fungerar igen
Även jag hade fått problem med RailWorks. Det startade inte utan kom bara en massa olika felmeddelanden som jag antog att det gjordes försök till nedladdningar från Steam, men blev fel.
Jag följde de anvisningar som Åke fått från Steam - och nu fungerar allt igen! Men därefter återstod givetvis en massa återkopiering av de banor och rullande materiel som jag köpt/laddat ner från andra än Steam. Det blev en bra nyårspresent från Rail Simulator Suport. |