|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2012-12-21, 01:03 | #1 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
TV-skärmen fylls inte ut
Hej
Jag satte i ett nytt grafikkort i kväll. Men när jag skall spela TS, så blir det svarta kanter runt spelet, inte så mycket, men irriterande. Vad kan det bero på? I windowsmiljö, så bockade jag i gpu-scaling, annars så fyllde inte det heller ut hela skärmen, typ svarta kanter på varje sida av en film mm, även av skrivbordet Någon som vet vad jag skall göra?
2012-12-21, 02:09 | #2 |
Veteran
|
Varför kan man inte editera sina inlägg ?
Jag har inte GPU scaling på. Windovs fyller hela TV-rutan, det är BARA TS som har två cm svarta kanter runt hela bilden
2012-12-22, 21:16 | #3 |
Veteran
|
Vakna
Av 85 har läst min tråd, så måste det väl vara någon....
Är det ingen här på detta forum som bryr sig längre? Någon som kan ge tips på hur jag skall få TS att fylla ut hela skärmen på TV'n EDIT Jag gav upp, satte tillbaka mitt gamla grafikkort, så nu är julefriden åter, med TS i full ruta Har returrätt på det nya kortet, så man får se det som ett experiment. TS flöt inte ett dugg bättre på det nya kortet HD7950oc
Senast redigerad av Hawk den 2012-12-22 klockan 22:12. |
2012-12-23, 04:47 | #4 | |
Hedersmedlem
|
Citat:
Tror nog det är folk dom bryr sig, men du måste berätta vad du har för hårdvara. Själv gissar jag bara det är nån inställning som är fel... Lessen att jag är inte är till mer hjälp. Men funkar inte det nya kortet bättre än förra, skicka tillbaka det!
2012-12-23, 18:28 | #5 | |
Veteran
|
Citat:
Jag satt och pratade med Komplett kundsupport i minst en timma, inget hjälpte, TS blev en "46 tummare", på min 50 tums-TV. Har haft livlig debatt i "tråden som handlar om min TV", Minhembio forum Ingen kunde begripa vad det var för fel. Hur som helst, så gav jag upp och satte tillbaka mitt gamla grafikkort och då hux flux fungerade allt som det skulle. Jag har fått RMA på ångerrätt på HD7950, det går bara inte att ställa in. Köpte även ny HDMI-kabel 1,4a, men inget hände Det märkliga är att TS flyter faktiskt lika bra med mitt gamla kort. Allt på max och 30 FPS, det har aldrig gått förut. Jag begriper inte ett jota, dom måste ha uppdaterat spelet så att det är mer lättdrivet...