![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#46 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... det är frågan ?
Att jag gjort dörrar på båda sidor är av rena Trainz- och bekvämlighetsskäl. En det kör högertrafik, andra kör kanske vänstertrafik så vagnarna skall klara båda, dvs vilken sida än passagerarperrongen ligger på skall det fungera. Detta kallas kompromiss och har inget med hur det var i verkligheten att göra. Före 1967 satt dörrarna på vänster sida, efter 1968 satt dom t.h. I Vår Trainz-fantasi-värld sitter de på båda sidor, så det så ![]() En bild på sidorna med min test-textur pålagd. När man skall göra texturer måste man växla mellan modell och bildprogram hela tiden, så detta är bara en början:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Medlem
|
![]()
Kommer man kunna välja vilken sida man har dörrarna på?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]() Citat:
Men hade det inte varit lätt och bara spegelvända modellen, säger en som inte så hemma i 3D-bygge.
__________________
Bengan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
|
![]()
Tänkte lägga upp bilderna jag tog idag här så "allmänheten" får ser dom med.
önskar du mer bilder Lan får du höra av dej så löser jag det.(återkommer med dest.på m23, men dem är nästan identiska med M25,M28,M29) ![]() Bilder: 1 M23 hytt snett ovan 2 M23 hytt rakt ovan 3 M5 133 hytt (M5 71 var ej i lämpligt skick att fotografera) 4 Hur M5 71 är målad (där då utan M5 texten ![]() 5 Int. M23 ![]()
__________________
![]() -En av grundarna- Markus Konduktör på Ringlinien Rangerförare på Spôrvägen ![]() Senast redigerad av GBGtram den 2013-12-01 klockan 00:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
En av dom gav underlag till en trolig, fungerande hytt åt M5
![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 856
|
![]()
Stiligt! Visste inte att Chalmerstunneln var så krokig
![]()
__________________
//Joakim Wahlberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Ha, det är inte Chalmerstunneln, det är Rudebeckstunneln
![]() ![]() ![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... med min gamla byggteknik, fast jag blir rätt avundsjuk på Bear och hans Substance Designer som är framtidens sätt att bygga modeller.
Men ni får väl nöja er med "gammelfarfars" byggteknik så länge: Saker och ting plockas på min Mustang eftersom, textureras och justeras, ni kan säkert se vad som står på tur framöver:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Medlem
|
![]()
Vet känslan ... Är som min texturerings teknik att bara använda paint... Men hur som helst grymt snyggt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Nacka
Inlägg: 375
|
![]()
Väldigt fint!
![]()
__________________
Henrik.V |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Ojdå, nu blev jag riktigt glad och en tung sorge-sten föll bort från mitt hjärta.
Härligt att se, att du nu har inriktat dig på dörrar enbart på ena sidan och bygger henne (som jag i.a.f. önskar) som hon verkligen såg ut och frångott att bygga henne efter bekvämlighetsskäl för både vänster och högertrafik. ![]() ![]() ![]()
__________________
Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 856
|
![]()
Så snygg hon blir! Och vilket texturarbete, helt ofattbart vad duktig du är! Denna spårvagn kan nog gå hem stort bland våra utrikes spårvagnsnördar (finns otroligt många spårvägsbyggare över världen till Trainz känns det som) också.
Magnifikt arbete!! ![]() ![]()
__________________
//Joakim Wahlberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... och de flesta detaljer klara, återstår inredningen och sen hytten. De öppningsbara dörrarna skall animeras osv. Jag bygger det för vänstertrafik för det var så jag upplevde den.
(Sen gör Bengan en högervariant, han påstår ju att det är bara att spegla ![]() ![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Medlem
|
![]()
Den ser förtjusande vacker ut
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... hur det blir med "högertrafikomläggningen", spegla sidorna är busenkelt men de öppningsbara dörrarna, inredningen och alla passagerar-attachments är ett stort jobb. Vi får se hur det blir
![]() Lite bilder på inredning och öppningsbara dörrar och till sist "blinkerserna":
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |