![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#196 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Att följa utvecklingarna på spårvagnarna i Göteborg kan ju inte vara roligare
![]() Speciellt när de fungerar i Trainz med ![]() ![]()
![]() |
#197 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
Detta problem var redan löst när vi använde TRS2004/06. Jag implementerade detta i David's tunnelbanevagn C20. Rätt LAn, hållplatserna kan styra lastning/lossning av passagerare men dom får inte utföra detta "jobb" om dörrar eller luckor är stängda. Passagerare eller gods måste få tillåtelse av vagnen. Istället för att uppfinna hjulet ännu en gång så skulle man kunna tänka sig att implementera denna funktion i STL Script Library (STL Cabin, alternativt Trainz Monitor).
![]() |
![]() |
#198 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... du är alltid välkommen med dina stora kunskaper!!! Det du säger hade jag ingen aning om. Men det skulle vara ett lyft om det fanns i STLVehicle och STLMotorVehicle som jag ju använder !!!
![]() |
#199 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#200 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2014
|
![]()
Den fungerar inte Ian.. Vad ska jag göra?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#201 |
Veteran
|
![]()
Nu hänger jag inte riktigt med ? Jag använder STLMotorVehicle som "Basskript" till spårvagnarna men likt fbnt lastar dom passagerare även om dörrarna är stängda eler "dörrlös" sida vänd mot perrongen ?
Jag kommer snart att ladda upp M25 som väl är den mest "sofistikerade" jag byggt hittils. Du är välkommen att testa och se om något kan förbättras. Du vet var jag finns !
![]() |
#202 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Prova uppdatera Trainz 2009 till build 3.1 om du inte gjort det =) Annars kolla vilka saker du saknar till spårvagnen (högerklick på objektet (om det har ne pussilbit) --> "Missing dependies" (felstavat)).
![]() |
#203 | |
Medlem
|
![]() Citat:
"likt fbnt lastar dom passagerare även om dörrarna är stängda eler "dörrlös" Funktionen är inte implementerad ännu och har aldrig funnits i STL Script Library. Jag hade bara ett förslag, att man kanske kunde lägga in funktionen där.
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2014-01-09 klockan 11:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2014
|
![]()
Kan man bara skylta om dessa eller kan man det med alla?
![]()
![]() |
#205 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Vad menar du?
![]()
//Joakim Wahlberg Senast redigerad av Jockes den 2014-02-16 klockan 00:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2012
|
![]()
Hello,i like the GS M23 and M25 but is there a pantograph for height 5,6?.
The rest are neither low and high |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Veteran
|
![]()
Depends what you mean by 5,6. If you mean 5.6 m above ground then the
5_3 panto is right. If you mean 5,6 m above rail then you need one 5_6 panto, which isn't made yet, but is easely made. Edit: I've made one 5_6, will you please test if it's OK to the M25 Mustang. If it is I can fix equal ones for the M25 and M5 in the future.
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2014-04-26 klockan 20:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Medlem
|
![]()
Is there any 5,6m pantograph for the M23 or M5
(I'm not a fan of 2 axled trams so the m5 is unnecessary) M25 is my favorite... Senast redigerad av andra den 2014-04-27 klockan 05:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Medlem
|
![]()
Yes,i meant 5,6m above rail
Wait,LAn,do you know what is the most common tram catenary yet?. I downloaded trams from this website http://www.ptram.eu/index.phpthe They have tram catenary for 5,6 possibly... 5,7m is for the RUSTRAM catenary right?. Russian trams have seperate catenary height but the trams are amaizing and realistic but a bit complicated catenary Some trainzers have 6,4m height instead,the wires are mady by motorman1066 and silversmith Please help me how tall is this ptram catenary?. http://www.ptram.eu/download.php?news_id=268 |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Veteran
|
![]()
PTrams catenary is 5_6, Rustram is 5_7 and thoose pantos are available in the Download-thread.
Edit: former reply was wrong !? Now I've uploaded 5_6 variants of all pantos in resp. thread. I hope this will cover all possible catenary heights !!??
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2014-04-27 klockan 18:36. Anledning: Fel |
![]() |
![]() |