|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2014-04-10, 14:32 | #16 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 802
|
Hur ser spåret ut i editorn? Rödtriangel, samma höjd i båda spåren, eller? Jag tycker jag ser att du har lagt spåren mot varandra.
__________________
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2014-04-10 klockan 14:34. |
2014-04-10, 14:34 | #17 |
Medlem
|
Är det en röd triangel på dessa hack-punkter i editor-läget? Du ser det när du ska dra spår och andra linjära objekt.
__________________
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
2014-04-10, 14:43 | #18 |
Tidigare Traindriver94
|
Nej, som sagt, oftast är det hack i en spårsträcka. På något enstaka hack så kanske det är med en triangel, men oftast så kommer flera hack i rad på en 500m-sträcka.
Så det är inga trianglar eller andra symboler på spåren där hacken är :-/
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! |
2014-04-10, 14:44 | #19 |
Tidigare Traindriver94
|
Är på flera ställen, på helt olika ställen på banan. Skulle behöva lägga om massa bitar spår i så fall..
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! |
2014-04-10, 14:49 | #20 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 802
|
Kan du ta bild i dagsljus med editorn så vi kan se?
|
2014-04-10, 15:20 | #21 |
Tidigare Traindriver94
|
Här ska vi se. Det är inte lika tydligt som på vintern, men när man zoomar ser man tydligt att spåret är ojämnt.
Har också markerat spåret för att visa att spårojämnheten är på 0,0
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! |
2014-04-10, 16:01 | #22 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 802
|
Jag ser att spåret är kurva på 401735.3, alltså inte rakt spår. Knepigt!
Jag har också sånt spår med högradie i min rutt och tåget skakar ganska mycket på ett ställe. Enda sättet att försöka lägga rakt spår från var sitt håll och mötas. Sen lägger du kurvspår mellan raka spår och bildar som två växlar och sen ta bort resten av raka spår efter växlarna. Hoppas du lyckas! |
2014-04-10, 16:08 | #23 | |
Tidigare Traindriver94
|
Citat:
Har redan gjort det på sträckan jag visade på bilderna, och en bit till. Ska försöka byta ut så många som möjligt av de ojämna ställena på banan! Tack för era försök till hjälp
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! |
|
2014-04-10, 16:09 | #24 |
Medlem
|
I bakgrunen är det dock en skarpare kurva. Så i detta exempel, prova ta bort "raksträckan", lägg en ny raksträcka och sedan en ny kurva från raksträckan till andra sidan där den ansluter till det befintliga spåret. Ta bort gamla kurvan. Det är mitt tips.
Är det två raksträckor på varsin sida av en liten kurva där fel uppstår så rekommenderar jag Tottes exempel.
__________________
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |