Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-10-31, 22:43   #16
Mikael
Senior Member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev tufftuff

till någon moderator vem som helst

Vänligen radera SAMTLIGA inlägg jag någonsin gjort på detta forum... är inte detta gjort inom 24 timmar ber jag ödmjukast om att nådeligen få mitt konto raderat

så kallade åsikter gör sig icke besvär i en demokrati som denna och jag vill inte riskera att ännu fler saker jag tidigare skrivit ska ge upphov till åsiktsförtal/förtryck från överhögheten eller andra

Mvh
Björn

"de saknade humor..."
Nej, det skulle vara sorgligt om du lämnade forumet Tufftuff.

Tråkigt att denna diskution flippat ur så [V]

Mvh Mikael R / http://marck.fateback.com

Mikael besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-11-01, 00:07   #17
Rojje
Hedersmedlem

Reg.datum: Jan 2002
Standard

Håller med Mikael. Det vore tråkigt tuff-tuff skulle behöva lämna forumet bara för att diskussionen flippade ur lite. Det har ju hänt tidigare i andra trådar utan att behöva gå så här långt.

Jag uppfattade det aldrig som om tuff-tuff uppmanade till något dumt, bara en påpekan om att informationen om hur man gör redan finns likaväl som jag förstår STW:s inställning att man inte behöver berätta om det hur öppet som helst. Detta med tanke på det jobb som STW och alla ni andra byggare lägger ner på era utmärkta modeller.
Men att det skall behöva gå så här långt är väl att gå lite väl långt, eller [?]

Vi med tummen mitt i hand behöver er alla duktiga byggare, STW, tom-sa, mpo, tuff-tuff, lok-kalle, Tomas, Mats H med flera som jag inte nämnt. Trainz/UTC/TRS 2004 vore bra mycket tråkigare om ni inte fanns och delade med er av era alster. Mina credits till er alla

Snälla, gräv ner stridsyxan. Det handlade ju om åsikter och inte om en redan begången stöld.

Ha det gött allihopa och ha en trevlig Halloween

Roger
Rojje besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-11-01, 00:29   #18
Nicke_123
Senior Member

Reg.datum: Oct 2002
Skicka ett meddelande via ICQ till Nicke_123 Skicka ett meddelande via MSN till Nicke_123
Standard

Kan bara intsämma me Mikael o Rojje de vorje jätte synd om du la ner det här tufftuff bara för att diskussionen flippade ut helt nä lägg ner allt gnäll nu isället [:I]

M.V.H Nicke!
Nicke_123 besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-11-01, 11:00   #19
Kvarne
Medlem

Skicka ett meddelande via ICQ till Kvarne Skicka ett meddelande via MSN till Kvarne
Standard

Nej nu går ni för långt!

STW...snälla...spelar roll om Ian skrev det där eller ej...ni behöver ju inte klanka ner på vare sig Ian eller Tufftuff. Tufftuff var och är helt oskyldig och har inte precis sagt något dumt.

Ni på STW är för petiga helt enkelt...snälla nån. Om man hittar nått lok/vagn på nätet som man ser att det finns matrial snott från STW då rapporterar man ju det till er...

Dessutom så undrar jag hur i hela friden ni bara kan bete er som ni just har gjort. Hoppa på Tufftuff bara för att han försvarade Ian...Lägg av!

Man kan ju undra vem som begår regelbrott i denna tråd. Ska vi va petiga(som Stw är) så har ju så gått som hela "Forumledningen" begått någon form av brott mot forumets regler vilket borde resultera i varningar...

Till Tufftuff: Jag ber dig, lämna inte forumet! Det vore en riktigt stor förlust för oss. Du behövs här så lämna inte för guds skull!

Stw: Ni borde skämmas..erat beteénde i denna tråd har ju varit nere i riktig bottennivå. Tål ni inte kritik av någon form eller vad...?
Trodde aldrig den dagen då man får be hela "forumledningen" att lära sig att uppföra sig ordentligt mot alla skulle komma..men jag hade visst fel...

Suck....

Och om ni tar bort detta meddelande så bevisar ju det bara att ni inte tål kritik. Det finns inga brott mot forumets regler i denna post!
[:0][xx(]

Mvh: Kvarne
--------------------

6666 *Sthlms Sexigaste buss*(Scania CR112 CLAA)
SL H10
Kvarne besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-11-01, 11:02   #20
Kvarne
Medlem

Skicka ett meddelande via ICQ till Kvarne Skicka ett meddelande via MSN till Kvarne
Standard

Sen så kan jag ju bara tilläga att vill man sno nått så går det..förr eller senare...!

Sluta vara så himla petiga...

Ja ni kanske har lagt ner massor av arbete, men det ger er ta mig tusan inte rätt att hacka på någon för att han/hon försvarar en anna forum-medlem...

Jag tycker det var riktigt lågt av er STW och det står jag för....[:0]

--------------------

SL H10
Gammal 2003-11-01, 11:21   #21
Kvarne
Medlem

Standard

Huvudregler:
Detta är de regler som alla medlemmar måste följa om de vill använda forumet.

§ 1 Forumetikett - Vi tolerar överhuvudtaget inget fult språk, du får gärna uttrycka dina åsikter men det finns andra sätt att göra det på utan svordomar och annat fult språk. Istället för att använda fult språk så går det bra att använda känsloikonerna för att uttrycka sina känslor. Ingen medlem eller forumledare/adminstratör får offentligt attackera en annan medlem eller forumledare/adminstratör. En personlig attack definieras som personlig, ras-, folkgrupps- och/eller könsbaserad förolämpning, förtal eller hånfull kommentar. Alla klagomål skall förmedlas till en forumledare/adminstratör privat via meddelande och/eller e-post. Allt vi vill är att alla använder ett vårdat språk och är vänliga mot varandra.
Vad kommer då att hända om detta inte följs?
Se "Åtgärder vid regelbrott".

--------------------

SL H10

Väldigt vad svårt det verkar ha blivit för den s.k moderatormaffian att följa sina egna regler...
Gammal 2003-11-01, 11:49   #22
Tomas
STW-member

Reg.datum: Oct 2001
Skicka ett meddelande via MSN till Tomas
Standard

tja, det här är bara kulmen på att vi har tröttnat på lan:s konstanta beskyllningar om att vi undanhåller kunskap, inte delar med oss av återanvändingsbara delar av våra modeller och annat.

Korsiverat posts av lan:
Jag har en dröm!
Att alla skulle kunna dela med sig av Gmax-filer dom gjort på detaljer. T.ex. Lokhjul, koppelstänger, domer, ångpannor, boggier mm,
Tegeltak, Tjärpapp- och plåttak, Tegelstens-texturer mm, ogräs, gräs, skog mm, laster till tåg, fordon mm. OSV....
Om vi skulle sluta med att vara knussliga och revirtänkande när det gäller förmågan att hantera Gmax, och istället dela med oss av våra alster till andra som kan "merga" in dom i sina egna konstruktioner, så skulle vi alla få ett långt större utbud av färdiga modeller till Trainz!

Janne och Tomas och ByPell
om nu snålheten skall bedra visheten, så har Ni naturligtvis rätt! Varför skall man publicera något, som man är sååååå suverän på att konstruera??? Jag hänvisar till Mike Banfield, som inte är rädd för att låta oss andra ladda ner hans Gmax-filer, det finns fler generösa själar i vår Trainz-gemenskap. Om (och när) jag får till något i Gmax är jag beredd att publicera detta för "nedladding", i Gmax-form.
Skall vi glömma skickligheten ett tag och försöka skapa en databank för Gmax-filer, eller skall vi kämpa på var och en för sig????

Alla,
jag märker att jag rört upp en massa grumligt vatten, några på det här forumet har nog inte fattat att det rör sig om en hobby. Att vara stolt över sina kunskaper i gmax och Trainz-technics må vara en sak, att stenhårt hålla det för sig själv är en helt annan sak. Om man kunde få en vettig ekonomisk vinst av sina kunskaper inom 3D-grafik vore jag den förste att jubla. Men tyvärr ser inte världen ut så, just nu. Men om vi (Ni) som kan, producerar och delar med oss av våra (Era) kunskaper, kanske vi (Ni) kommer på "grön kvist" någon gång.

Vi har ett gemensamt intresse, låt inte snöd vinning och egoistiskt tänkande hindra oss (Er).

Här är ett axplock av vad lan har sagt.. ända sättet att tyda detta är att vi i STW är snåla. Och sista raden ovanför är speciellt väldigt snäll NOT. Och tufftuff läs igenom detta och tänk om det var riktat mot dig då skulle du nog inte bli glad alls. Till slut blir det bara för mycket och man snetänder.

Tomas

Tomas besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-11-01, 12:36   #23
Janne
STW-member

Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Ja du Kvarne, det var hårda ord du tar i din mun och nu piskas det upp en hatstämning mot STW - med Kvarne som tapper härförare. Samma STW som tålmodigt lägger ner större delen av sin fritid på att ge tilläggsmaterial till dig Kvarne är nu inte ens vatten värt.

Om du nu tycker det är ok att stjäla från andra så får det stå för dig. STW kommer framgent att envist hävda rätten till sitt material och rätten att bestämma över det. På samma sätt som du hävdar rätten till din skivsamling eller andra ting du anser vara dina.

Nu vill jag att du Kvarne i detalj redogör för vad STW har ställt till med för skada. Kan du inte det ber jag dig vara tyst. Det finns inget mervärde i att slunga beskyllningar mot ensklilda individer och du ser ingen från STW göra så heller. Björns kommentar fick en frän kritik som jag tycker kommentaren gjorde sig förtjänt av. Men, och detta är viktigt Kvarne, jag angrep inte Björn som person. Och det kanske du skulle kunna ta dig en funderare över - och även Björn. Kan vi inte skilja på sak och person blir det väldigt svårt att överhuvudtaget föra en nyanserad debatt.

Janne
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Janne besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-11-01, 13:01   #24
Kvarne
Medlem

Standard

Med hänsyn till STW och specielt till Fredrik så har jag tagit bort denna post. Borde överhuvudtaget inte lagt mig i detta bråk...
Guuud vad jag skäms!

--------------------

SL H10
Gammal 2003-11-01, 13:17   #25
Janne
STW-member

Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Jaha du Kvarne, och på vilket sätt behöver TuffTuff försvaras? Mot vem, och mot vad? Och varför ska du föra hans talan? Som du så elegant skrev: "tala enbart om dig själv".

Jag skrev troligen Kvarne, vilket uttrycker en uppfattning jag har. Det betyder inte att jag talar för dem.

Jag väntar fortfarande på redogörelsen för vilken skada STW ställt till med.

Janne
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Janne besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-11-01, 13:25   #26
emges
Senior Member

Standard

Men Kvarne, tycker du inte vi på STW skall få säga vad vi tycker? Det är väldigt lätt att stå vid sidan om och döma andra. Det tycks för dig vara fritt fram att angripa oss på STW men då vi försvarar oss beskriver du det som lågt av oss.

Det lan säger är att vi inte får skydda det vi tillverkat. Det du därmed försvarar är att vi även måste skicka med 3ds-filer och originaltexturer på allt vi gör för att du skall vara riktigt nöjd. Jag funderar på om det är något mer du vill ha? Ritningarna på loken som jag använt som förlaga borde ju isåfall även tillfalla dig. Det finns ju en möjlighet att du vill fortsätta bygga på den. Som du förstår måste man dra gränsen någonstans. STW:s ställningstagande är inte ovanligt på något sätt. De allra flesta konstruktörer runtom i världen gör så här.

Det viktigaste är väl ändå att vi alla får tillgång till fler svenska saker här på sajten? Jag förstår inte upprördheten över att vi håller på våran upphovsrätt.

/Mats
emges besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-11-01, 13:44   #27
Wille
Junior Member

Reg.datum: Aug 2003
Skicka ett meddelande via ICQ till Wille Skicka ett meddelande via MSN till Wille
Standard

Allt STW gör är gratis, så varför i första hand klaga ? Janne, Fredik och alla andra medlemmar på STW lägger ner sin Fritid på att göra objekt och tåg till oss.

Allt ni gör är att klaga. Tänk istället om allt skulle vara Payware, vilket det kan vara. Nu är det gratis, allt vi behöver göra ät att klicka på en länk så laddar vi ned förstklassiga svenska objekt till Trainz. Istället för att betala en summa.

Varför är just Trainz ett så bra spel ? Jo därför att medlemmarna på STW arbetar helt gratis, och här klagar vi på att STW inte vill släppa deras objekt. Vilket jag har full förståelse för, vem vill att någon ska "sno" ens eget arbete ? Hur roligt vore det om jag som exempel använde deras texturer och som janne skrev ändrade färgen och kallade texturerna för mina.

Svante Wendel slutade därför att folk stal hans arbete. STW borde behandlas med respekt och inte som skit

//Mvh Cj
Wille besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-11-01, 13:49   #28
Rojje
Hedersmedlem

Reg.datum: Jan 2002
Standard

För att undvika missförstånd med mitt tidigare inlägg så vill jag förtydliga att jag förstår STW:s inställning och att dom vill skydda sitt arbete som dom lagt ner tid och sin själ i.

Det jag reagerade på var att det skulle sluta med att tuff-tuff skulle lämna forumet, vilket jag tycker vore väldigt tråkigt. Jag anser att han också är en duktig 3d-byggare precis som STW m.fl.
Jag förstår att den diskussionen som fördes med lan inte är lämplig för detta forum och bör föras på annat sätt/ställe. Det behöver ju inte betyda att tuff-tuff skall lämna hela forumet, bara undvika sådana öppna diskussioner om just det ämnet.

Tuff-tuff, tänk över ditt beslut och stanna gärna kvar i forumet.

Sedan håller jag inte med Kvarne om att STW gör allt för att inte hjälpa, se bara på Mats H utveckling under sin korta tid med Gmax. Det hade nog inte gått utan STW:s hjälp. Så dom beskyllningarna tycker jag är lite väl starka Kvarne. Nog för att det kan bli lite hetsiga ord från alla håll, men resten finns det inte fog för.

Roger

Rojje besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-11-01, 14:36   #29
Kvarne
Medlem

Standard

Med hänsyn till STW och specielt till Fredrik så har jag tagit bort denna post. Borde överhuvudtaget inte lagt mig i detta bråk...
Guuud vad jag skäms!

--------------------

SL H10
Gammal 2003-11-01, 15:02   #30
tufftuff
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Standard

Jag står fast vid vad jag sagt, och jag ser inte att samtliga mina tidigare inlägg tagits bort

Det Janne gjorde var att beskylla mig för saker som jag aldrig sagt. Och hans önskan lät verkligen som att jag och LAn skulle ta vårat pick o pack och dra om det inte passade

Det samt så många gånger man blivit påhoppad, både av honom och vissa andra gör att jag tröttnat på detta barnsliga forum där man tydligen inte får ha sk "avvikande åsikt"

Om någon nu bryr sig (läs Janne) så handlade det jag sa tidigare i denna tråd ENDAST om att inte klanka på LAn (eller någon alls för den delen) så fort han säger något, kommer med ideér eller förslag. Även om de kanske inte alltid är så bra.
Så... en sen da!!! Alla kan inte vara helt perfekta jämt eller hur??

Mitt beslut står fast vid att lämna forumet om inte samtliga tidigare inlägg jag gjort tagits bort inom ovan angivna tidpunkt.... börjar bli bråttom nu

Strunta i det... och jag hör inte av mig mer
tufftuff besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
VHS eller DVD filmer av verkliga tåglinjer? Perre Tågbilder 2 2005-01-11 13:26
Brainstorming.... Pierre 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 69 2005-01-05 21:10
Fredrik Z65 Bengan Trainz - Allmänt om Trainz 19 2004-11-29 23:35
Fredrik eller nån annan med behörighet. Bengan Off-topic 2 2003-01-09 11:50
Vilken station bor du vid eller ligger närmast dig Trigger Off-topic 23 2002-10-29 17:31

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:55.