Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-11-01, 15:24   #31
Kvarne
Medlem

Reg.datum: Aug 2001
Skicka ett meddelande via ICQ till Kvarne Skicka ett meddelande via MSN till Kvarne
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev tufftuff

Jag står fast vid vad jag sagt, och jag ser inte att samtliga mina tidigare inlägg tagits bort

Det Janne gjorde var att beskylla mig för saker som jag aldrig sagt. Och hans önskan lät verkligen som att jag och LAn skulle ta vårat pick o pack och dra om det inte passade

Det samt så många gånger man blivit påhoppad, både av honom och vissa andra gör att jag tröttnat på detta barnsliga forum där man tydligen inte får ha sk "avvikande åsikt"

Om någon nu bryr sig (läs Janne) så handlade det jag sa tidigare i denna tråd ENDAST om att inte klanka på LAn (eller någon alls för den delen) så fort han säger något, kommer med ideér eller förslag. Även om de kanske inte alltid är så bra.
Så... en sen da!!! Alla kan inte vara helt perfekta jämt eller hur??

Mitt beslut står fast vid att lämna forumet om inte samtliga tidigare inlägg jag gjort tagits bort inom ovan angivna tidpunkt.... börjar bli bråttom nu

Strunta i det... och jag hör inte av mig mer
...Suck...

Snälla TuffTuff! Stanna! Hur ska vi annars kunna njuta av dina mkt fina modeller..? Hur blir det då med passagerarvagnarna som skulle passa så utmärkt till TRS2004...?

Gå inte...för guds skull..det skulle göra saknaden stor!

Janne: Stämmer detta som TuffTuff säger..att du beskyllde honom för saker han aldrig sagt..? Svara helt ärligt. Gör det de..?
I sånna fall tycker jag verkligen att du ska skämmas då vi just i denna tid håller på att förlora en mkt skicklig 3d-moddellerare! [8][:0]

Mvh: Kvarne
--------------------

6666 *Sthlms Sexigaste buss*(Scania CR112 CLAA)
SL H10
Kvarne besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-11-01, 15:33   #32
Wille
Junior Member

Reg.datum: Aug 2003
Skicka ett meddelande via ICQ till Wille Skicka ett meddelande via MSN till Wille
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Kvarne
Cj "AkA "Wille": Du snackar så fint om STW du..samtidigt sitter du med en piratversion av TRS2004..tycker inte att du då har särskilt mkt att säga till om...
Det gör jag inte, för mitt lilla packet från auran kom i Torsdags

Dessutom skall man icke kasta sten i ett glashus man själv sitter i...

---
Mvh Cj <> www.aeger.net
Wille besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-11-01, 15:51   #33
Janne
STW-member

Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Nej, Kvarne jag har inte gjort något påhopp på TuffTuff. Däremot kritiserade jag det TuffTuff skrivit. Och jag tar det gärna en gång till: Ska saker kunna diskuteras konstruktivt så måste man kunna skilja på sak och person. Det har inte slagit dig Kvarne, och andra som just nu kritiserar mig för att ha angripit TuffTuff personligen, att ni gör precis samma sak med mig?

TuffTuff har själv valt att inte se till sakinnehållet utan tagit det rent personligt. Det kan jag inte göra något åt. Den ende som kan påverka det är TuffTuff själv.

Kvarne kan själv gå igenom denna tråd så kommer Kvarne ganska snabbt att se det som ämnet handlade om från början och som jag med näbbar och klor försöker försvara, dvs. STWs integritet, för länge sedan gått förlorat.

Nu börjar jag ledsna rejält på de rallarsvingar som svingas mot mitt håll, svingar på ett personligt plan. Håll er er gärna till sakfrågan i fortsättningen i denna tråd annars kan vi lika gärna låsa den eftersom vi gått rejält off topic för länge sedan.

Janne
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Janne besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-11-01, 15:52   #34
Kvarne
Medlem

Skicka ett meddelande via ICQ till Kvarne Skicka ett meddelande via MSN till Kvarne
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Wille

Citat:
quote:Tidigare skrev Kvarne
Cj "AkA "Wille": Du snackar så fint om STW du..samtidigt sitter du med en piratversion av TRS2004..tycker inte att du då har särskilt mkt att säga till om...
Det gör jag inte, för mitt lilla packet från auran kom i Torsdags

Dessutom skall man icke kasta sten i ett glashus man själv sitter i...

---
Mvh Cj <> www.aeger.net
Nåja du hade i alla fall en piratversion först!

Angående att kasta sten i glashus: Det är inte direkt samma sak. Jag säger/visar precis inte det och särskilt inte på ett forum om det spelet! Att visa bilder från en piratversion på ett forum som handlar om det spelet anser jag vara riktigt dåligt. DET är dålig stil

Visst jag hade en piratversion av ett spel, men det var ju inget jag precis skrev om.

--------------------

SL H10
Gammal 2003-11-01, 15:52   #35
Tomas
STW-member

Reg.datum: Oct 2001
Skicka ett meddelande via MSN till Tomas
Standard

tufftuff och Kvarne: så lan kan beskylla oss för snålhet och massa annat trams konstant, men vi får inte försvara oss? Eller när han har sina ideer om att ha bump-maps på hus vilket är en mindre bra ide får vi inte framföra detta? Detta liknar alla payware attacker på landrvr på aurans forum, alla får attackera honom men han får inte försvara sig hur rätt han än har, inte ens för auran.

Och tufftuff är på väg och göra en svensk OverlordNZ manöver helt i onödan. Både jag och Janne var väldigt trötta på lan, och sen kom du med ett rätt tramsigt inlägg som kunde framförts på ett betydligt bättre sätt, och då spillde det över på dig med.

Sen bör ni tänka er för när ni refererar till vad STW har sagt och tycker, kom ihåg att STW för inte en talan, alla i STW för sin egen talan och säger vad vi tycker själva, även om vi ofta kan ha liknande åsikter då vi alla är vänner.
Speciellt viktigt är det i sådana här trådar att inte blanda bort vem/vilka man pratar om. För vad en har sagt blir då plötsligt vad alla 4 har sagt vilket inte är fair.

Tomas

Tomas besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-11-01, 15:56   #36
Kvarne
Medlem

Standard

Janne: Jag frågade bara...menade inget illa...

Fredrik, Emges, Tomas: Jag ber om ursäkt för det jag skrev, det enda jag ville var att inte tufftuff skulle lämna oss..men jag skrev det omoget och hårt..det tar jag på mig...

Bråket för min del är avslutat. Jag har bett om ursäkt och förklarat det jag menade. Nu ska jag äta Äppelkaka och träna på att inte tända till direkt!

--------------------

SL H10

Edit: Jag ber hela STW om ursäkt alltså och lovar att jag ska bättra på mitt uppförande. Är det något jag behöver lära mig så är det
"To stay out of trouble" och att "Mind your own buisness"
Gammal 2003-11-01, 15:58   #37
Fredrik
Admin & STW-member

Standard

Jag blir ledsen när jag ser detta ständiga "grälande". Tyvärr har jag svårt att se någon som helst poäng i det.

Jag har just nu sorg över att min flickväns lillebror mycket tragiskt omkom för några dagar sedan, endast 16 år gammal. Att då läsa om gräl som rör materiella ting gör mig bara ledsen. Försök accetptera att vi alla har olika åsikter, olika värderingar, olika mål, olika förutsättningar.

För mig har livet fått en helt annan innebörd. Ett steg, ett fotsteg på på en halvmeter kan vara skillnad mellan att fortsätta få leva eller inte längre vara ibland oss. Att då kasta skit för att man har olika åsikter ter för mig meningslöst. Lev livet medans ni kan kära forumkamrater.
Fredrik besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-11-01, 16:01   #38
Kvarne
Medlem

Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Fredrik

Jag blir ledsen när jag ser detta ständiga "grälande". Tyvärr har jag svårt att se någon som helst poäng i det.

Jag har just nu sorg över att min flickväns lillebror mycket tragiskt omkom för några dagar sedan, endast 16 år gammal. Att då läsa om gräl som rör materiella ting gör mig bara ledsen. Försök accetptera att vi alla har olika åsikter, olika värderingar, olika mål, olika förutsättningar.

För mig har livet fått en helt annan innebörd. Ett steg, ett fotsteg på på en halvmeter kan vara skillnad mellan att fortsätta få leva eller inte längre vara ibland oss. Att då kasta skit för att man har olika åsikter ter för mig meningslöst. Lev livet medans ni kan kära forumkamrater.
Neej! Usch och fy va hemskt! Han hade ju hela livet framför sig!

Nej gud vad jag mår dåligt nu efter allt jag skrivit!

Ber tusen gånger om ursäkt och tar tillbaka allt jag sagt!
Stakkars dig och din flickvän! [:0]

--------------------

SL H10
Gammal 2003-11-01, 16:28   #39
tufftuff
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Standard

I det inlägg jag skrev, som Janne blev så himmlans upprörd över, sa jag att jag håller med STW till viss del... Och denna vissa delen är just den om rätten till sina egna verk och att andra inte ska få sno detta hur som helst.

Jag sa aldrig om jag håller med LAn eller hans åsikter! Det enda jag försökte säga var att inte svartmåla NÅGON, inte ens LAn för de förslag eller ideér han kommer med. Utveckla dem istället för att komma med beskyllningar och påståenden om både det ena och det andra

Men nu var det jag som istället illa kvickt fick skäll för att ha en "viss" åsikt!!! För mallorca Janne... du borde veta bättre. Sådana påståenden leder bara till oändliga diskussioner där ena parten i ett på modernt svensk manér aldrig får chansen att förklara sig på lika villkor!!!!!!!

Jag uttrycker sällan eller aldrig mina verkliga åsikter, för jag vet vad det betyder att bli stämplad för att ha en viss åsikt i ett "fördomsfritt demokratiskt öppet samhälle" som Sverige[B)]
Men det här är internet och jag tar det inte på så stort allvar så för mig kvittar det om jag finns kvar här eller ej
Men jag avskyr allt tjafs här...

Kvarne och andra... det är lungt, jag finns ju kvar på Aurans forum och om jag försvinner härifrån behöver inte betyda att jag slutar helt att bygga. Starta inte någon kampanj mot STW bara, de har inte gjort något fel
tufftuff besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-11-01, 16:29   #40
Rojje
Hedersmedlem

Reg.datum: Jan 2002
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Fredrik

Jag vet att det är svårt med sorgen och att uttrycka sitt deltagande till dig/er så här är svårt, då det mest ser ut som "tomma" ord på skärmen.

Men efter att själv förlorat anhöriga, vänner och arbetskamrater så vet jag hur tufft ni har det just nu. Jag kan bara beklaga det som hänt och uttrycka mitt deltagande för er i er sorg.

Roger
Rojje besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-11-01, 16:32   #41
tufftuff
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Standard

Fredrik, trist att höra sådant

ni har mina sympatier
tufftuff besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-11-01, 18:03   #42
Kvarne
Medlem

Standard

Jag vill inte fortsätta bråka utan bara disskutera. Alltså hoppas jag att detta nu kan disskuteras utan bråk.

Citat:
quote:Tidigare skrev emges

Men Kvarne, tycker du inte vi på STW skall få säga vad vi tycker?

/Mats

Får inte Lan säga vad han tycker..? Varför tog ni så illa vid det här när samma fakta inte berörde er likadant hos Aurans forum..?

Citat:
quote: Tidigare skrev Janne
Jaha du Kvarne, och på vilket sätt behöver TuffTuff försvaras? Mot vem, och mot vad? Och varför ska du föra hans talan? Som du så elegant skrev: "tala enbart om dig själv".
Mot ER. Jag tyckte det var lite väl hårt mot honom. Tufftuff hade inte gjort någoting förutom att försvara Lan. Lan skrev bara rena fakta och då blev ni fullt förbannade. Varför reagerade ni inte likadant på Aurans forum..? Tufftuff försökte försvara Lan men blev genast stämplad eftersom att han "gjorde fel". Det var dåligt. Hade ni inte klankat ner på TuffTuff så hade han aldrig lämnat forumet.

Hade ni inte reagerat som ni gjorde här utan bara reagerat som ni gjorde på Aurans forum så hade det varit lungt.

Det enda Lan har gjort var att skriva samma fakta här som det stod om hos Auran.

Tycker du är väl hård Janne mot Tufftuff. Kan du inte se att han är oskyldig? Kan du inte se att han inte har gjort något dumt utan bara tyckte synd om Lan som fick hela STW emot sig..?

Ta till exempel det så kallade texturbråket.

Du påstod direkt att Tufftuff snott din textur bara för att den liknade din. Det var riktigt dåligt. Han hade ju suttit själv och knåpat ihop den...

Men det handlar inte detta om. Vad jag vill är att få en förklaring på varför ni reagerade som ni gjorde här när det Lan skrev stod hos Auran och där reagerar ni inte likadant...DET anser jag vara konstigt!

Observera att jag INTE vill fortsätta bråka utan bara DISSKUTERA vidare. Lungt och fint! Utan bråk.

--------------------

SL H10
Gammal 2003-11-01, 18:14   #43
Tomas
STW-member

Standard

är det inte snarare snällt av oss att hålla oss till denna tråd och inte gå över till aurans forum och bråka också? Eller vad hade blivit bättre av det [8]

Tomas

Gammal 2003-11-01, 18:16   #44
Kvarne
Medlem

Standard

Det är ju i sånna fall konstigt att ni vågar bråka och hålla på här men inte där...?

Varför beter ni er på ett sett här och ett annat där..? Vågar ni inte bråka där för att ni inte känner er lika trygga eller vad är det frågan om..? [8]

--------------------

SL H10
Gammal 2003-11-01, 18:18   #45
Tomas
STW-member

Standard

men nämn en riktig anledning till vad som hade blivit bättre om vi hade bråkat där med, och gå över dit och bråka bara för sakens skull hade inte haft nån mening bara för att vi vågat.

Tomas

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
VHS eller DVD filmer av verkliga tåglinjer? Perre Tågbilder 2 2005-01-11 13:26
Brainstorming.... Pierre 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 69 2005-01-05 21:10
Fredrik Z65 Bengan Trainz - Allmänt om Trainz 19 2004-11-29 23:35
Fredrik eller nån annan med behörighet. Bengan Off-topic 2 2003-01-09 11:50
Vilken station bor du vid eller ligger närmast dig Trigger Off-topic 23 2002-10-29 17:31

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:27.