Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-01-12, 07:18   #91
Pson
Medlem

Reg.datum: Sep 2001
Skicka ett meddelande via ICQ till Pson Skicka ett meddelande via MSN till Pson
Standard

Jag undrar om du möjligtvis skulle kunna sätta dina redan färdiga destinationsskylktar på exempelvis Lasser Ljungbergs färdiga perrongtak. För, det är ruskigt svårt att placera ut dessa som hänger i luften, speciellt när det är 10 stycken som skall ut i Kvarndalen exempelvis. [B)]

Med vänliga hälsningar Pson

Pson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-01-12, 10:57   #92
Olaf Lindström
Moderator

Reg.datum: Dec 2002
Standard

Hej!

Jag kan ju kolla med ljungberg!
Måste ha hans TSM fil så att jag kan göra det isåfall!

Byggare på BSJ Broby Starebo smalspårsrutt
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-02-06, 14:43   #93
Olaf Lindström
Moderator

Standard

Ol-Design status uppdatering:

---------
Nu ska ni som vill ha en realisisk körning få något att nöta på!
Vagnlägesskyltar som sätts ut av ruttbyggare kommer förhoppningsvis uppskattas och användas![][8D]

De är graderade från A till bokstaven H, kanske man behöver fler?
Men det tror jag inte...

Vet någon vad som ska finnas på den andra skylten(de är ju två intill varandra!!!)[:I]
---------
En sådan här "mojäng" syntes ett tag sedan i tråden och jag tänkte att man lika gärna kunde koka ihop den lite kvivkt...

Ska den se ut så här? Jag är osäker men tror att detta är korrekta utseendet...[][^]

Olaf "olis" Lindström
www.msts-akuten.com - värt ett besök, om du har lust att lära dig nåt om msts...
Gammal 2004-02-06, 14:54   #94
Olaf Lindström
Moderator

Standard

Glömde säga att det finns lite betasaker som jag skulle behöva bilder på![:I]

Dels denna statoilmack som är förebild av bensinmacken här på orten.
Det behövs fönsterbilder, tvätthallsdörrar, reklamskyltar från statiolmackar och statoilflaggor!

Olaf "olis" Lindström
www.msts-akuten.com - värt ett besök, om du har lust att lära dig nåt om msts...
Gammal 2004-02-14, 13:20   #95
Olaf Lindström
Moderator

Standard

Inte någon som har nåt att påpeka om mina bilder?

Jag får väl tro att de sista sakerna jag gjort är helt korrekta då och låta det vara så! Skickar över det till banbyggarna senare

Har fått en specialbeställning på ett stationshus vilket glädjer mig som 3d byggare, kanske någon som tycker man gör snygga objekt då[]

MVH: Olaf "vr98olli" Lindström
Msts-akuten.com - värt ett besök!
Gammal 2004-02-14, 21:48   #96
Olaf Lindström
Moderator

Standard

Ok, då är väl allt helt korekt eller så fult att inte ens man orkar påpeka något om det...[V][V]

Jag har senaste tiden hjälpt repairman lite med hans lastbilar, har målat i 2 olika bolag![8D] Det gjordes dock en OTROLIGT stor dundertabbe när jag gjorde denna senaste Q-star bilen ändrade jag den gamla lastbilens texturer så den försvan![)][:I]

Nåja, jag får börja på nytt nu när jag har garanterad klar Q-star med en motivlackad sida som hämtats från en lastbil från Sthlms trakten(såg den när jag åkte till åland och stanna till på en rastplats söder om Sthlm och fota den!)

Msts-akuten.com - värt ett besök!
Gammal 2004-02-14, 22:24   #97
Json
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Standard

hej! då det va jag som efterlyste hinderpålen får jag väll svara.... Nej! toppen stämmer inte, alla fälten ska vara lika stora! vet visseligen att detta är svårt att åstakomma, menmen

//Json

Json, lackerare på BOPGE
Json besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-03-08, 09:43   #98
Olaf Lindström
Moderator

Standard

Hej igen då!

Efter några veckor strul och en ny hårdisk så är allt tsm material borta! Jag har tänkt att ändra lite i mitt byggnadsätt och börja bygga mer efter önskemål och bygga stationer som är större med gångar över marken och under om det finns intresse?[]

För övrigt så önskas alla bilder som går att få på Nässjö station där man ser något som är bra i textursyfte eller bara för att se hur det är i översikt på olika delar![]

Projekt 1: Nässjö c med stationsbyggnad, medarbetare och texturfotare önskas. Gärna bilder på fönster och sådant som är taget därifrån! Ritning över hur det ser ut och mått över bygnaden önskas även det väldigt mycket![8D][](ej ritning över bangård etc, det har jag redan!)

Gammal 2004-03-22, 09:22   #99
Olaf Lindström
Moderator

Standard

Alltså, man undrar om det överhuvudtaget finns något intresse för att man bygger/projekterar msts saker?[8][:X]

Det är ju i princip bara jag som skriver här menar jag men enligt vad besökarantalet säger så är det fler än jag som kollar, kanske någon har nåt att påpeka eller nåt de vill ha till msts???

Gammal 2004-03-22, 09:41   #100
Nicke_123
Senior Member

Reg.datum: Oct 2002
Skicka ett meddelande via ICQ till Nicke_123 Skicka ett meddelande via MSN till Nicke_123
Standard

Hej vr98olli!

Själv andvänder jag knappt MSTS nu för tiden men spelt finns instalerat konsigt nog ändå [:I] Håller på med TRS istället fast just nu är det rätt dött där också för min del håller på med MSFS isället

Men iaf din objekt till MSTS värden är ju skit snygga tycker jag iaf.Lite synd bara att aktiviteten i din tård inte är den bästa [B)][:I]

Kan på peka att jag slutat andvän RE då det är alldels för krångligt att hålla på med

M.V.H Nicke!
Nicke_123 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-03-22, 12:07   #101
micke321
Medlem

Reg.datum: Oct 2001
Skicka ett meddelande via MSN till micke321
Standard

Klart vi är intresserade av dina objekt... Vi vill se mer av dina fina objekt

MVH, Mikael

http://medlem.spray.se/micke_asson
http://www.banbyggarna.com
micke321 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-03-22, 12:28   #102
Olaf Lindström
Moderator

Standard

Hej igen!

Kul att höra detta, jag sitter och praoar på smålandstidningen och det hördes om en berusad förare på 127an mellan Vrigstad och Sävsjö som körde i 150![B)]

Det kommer byggas å nässjö c lite då och då efter att jag får in bilder, kanske krösatåg kan ta bilder på Nässjö och visa???

Gammal 2004-03-24, 12:00   #103
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Hej Olis!

Många följer nog din tråd, men har kanske inga idéer om vad som kan/borde byggas????

Jag har ju gett dig en del idéer. Men du ska få några till:

Flygplats terminal (stor med gångar till planen!).
Färjeterminal.
Bussterminal.

Undrar också hur det gick med Timrå station och Frasses? Du hade väl mer saker också, som inte är släppt!?

Du lovade också göra en smalare version av dina perronger. Har du glömt det?

http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-03-24, 12:40   #104
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

det är lite som med de flesta saker man postar, det är uppskattat även om det inte droppar in svar i tråden... Och det är ju du själv som ska tycka det är kul det du gör...
Men, visst, det är klart att se sina objekt användas är ju förståss målet när man bygger objekt... Må ju med en viss rodnad på kinderna erkänna att jag inte har postat så många bilder på dina objekt placerade i LLJ, men det får bli bot o bättring på det... Alla objekten är installerade i rutten sedan lång tid tillbaka, så det kommer...

Instämmer med Pierre, ser fram mot Timrå stationshus och Frasses..

passar även jag på att smyga in lite ideer, man vet ju aldrig om det är nån som kanske skulle tycka det är roligt att bygga nått...

- stationshus, stationshus, stationshus... Behovet av svenska är stort.. Gärna några maffigare...
- Järnvägsbyggnader av alla slag... Lokstall, rundstall, godsmagasin mm
- Industrier... Gärna ett komplett kitt från en förebild... alla typer är välkomna...
- Gantrys... De nuvarande svenska finns ju, ingen skugga över dom... Men, det finns massor med saknade typer av gantrys som skulle behövas...
- tillbehör... anslutningsmuppar för tågvärme, småskyltar, plattformsbommar mm mm
- hus, villor och bostadshus... även här är behovet outtömmligt, känns det som...

Kanske ganska mycket generella önskningar, men då det finns ett stort behov så blir önskemålen lite bredare från min sida..

Personligen föredrar jag nog objekt som är baserade på fototexturer, men det gör man ju som man vill...

Tja, det var en liten önskelista, som inspiritationskälla...

Och, du kan lita på att ditt och andras arbete att ta fram objekt är högt uppskattat! []

/Mats A

Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-03-24, 13:35   #105
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Appropå gantrys, så varför inte gantrys med ledning? Då skulle vi kunna ha rutter med sträckor, utan och med ledning. Det skulle inte vara dumt!

Har för mig att det finns franska gantrys med ledning inkluderat!????

http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:35.