|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2003-09-12, 23:11 | #1 |
Medlem
|
Formel-1 tråden: Italiens Grand Prix 2003.
Det är dags att avgöra Formel-1 VM 2003! Hemmabana för Ferrari och deras Tifosis. Michael Schumacher har inte vunnit på ett tag och i helgen är det dags! Italiens Grand Prix på Monza. Idag körde vi träning och fredagens förkval. På träningen var det Ferrari som var snabbast, och Montoya under förkvalet. Men med Ferrari hack i häl. McLaren brukar sällan öppna starkt och så är fallet även denna gång. Vi ser dem först på femte plats. Det är bäddat för spänning och drammatik! Det är nu någon av toppförarna får ett försprång och därmed guld-vittring. Dagens förkval resultat: 01. Juan-Pablo Montoya (Williams-BMW/M), 1:20.656 02. Rubens Barrichello (Ferrari-Ferrari/B), 1:20.784 03. Michael Schumacher (Ferrari-Ferrari/B), 1:21.268 04. Cristiano da Matta (Toyota-Toyota/M), 1:21.829 05. Kimi Räikkönen (McLaren-Mercedes/M), 1:21.966 06. Mark Webber (Jaguar-Cosworth/M), 1:21.966 07. Jarno Trulli (Renault-Renault/M), 1:22.034 08. Fernando Alonso (Renault-Renault/M), 1:22.103 09. H-H. Frentzen (Sauber-Petronas/B), 1:22.203 10. Olivier Panis (Toyota-Toyota/M), 1:22.372 11. Jenson Button (BAR-Honda/B), 1:22.495 12. Nick Heidfeld (Sauber-Petronas/B), 1:22.547 13. Jacques Villeneuve (BAR-Honda/B), 1:22.858 14. David Coulthard (McLaren-Mercedes/M), 1:23.154 15. Justin Wilson (Jaguar-Cosworth/M), 1:23.609 16. Giancarlo Fisichella (Jordan-Ford/B), 1:24.179 17. Zsolt Baumgartner (Jordan-Ford/B), 1:24.872 18. Nicolas Kiesa (Minardi-Cosworth/B), 1:26.299 19. Ralf Schumacher (Williams-BMW/M), ingen tid 20. Jos Verstappen (Minardi-Cosworth/B), ingen tid Som vi ser, vi återfinner Kimi Räikkonen på en femte plats medans David Coulthard hamnar först på en fjortonde plats. TV4 sänder kvalet imorgon med start klockan 13.55 och sedan loppet på söndag med start även det klockan 13.55 Jag tror på en vinst för Michael Schumacher, det är ju vissa som fyller år då. Så, varför inte? [8D] Kommer vara borta på Folkrace imorgon och inte hemma under helgen, kommer därför inte vara så aktiv i denna tråd. Men jag vet att det finns andra som brukar skriva av sig angående Formel-1 :-) Med vänliga hälsningar Pson |
|
2003-09-12, 23:47 | #2 |
Senior Member
|
Fasen att det går så illa för "Fisi" på hemmabanan, nu fick han ta reservbilen, ska jag vara ärlig så är Jordan bilen skit, inte mycket sämre än Minardi, hoppas Sauber blir bättre nästa år då Fisi ska köra där.
Montoya tar hem racet, med facit i hand borde kanske Gene fått köra istället för Ralf.. Jonte |
2003-09-13, 23:09 | #3 |
Guest
|
Ja, imorgon är det dags för själva racet, men jag skulle snarare säga att det är upp till bevis för Ferraristallet och Bridgestone!
Mitt tips är att om bara Schumacher tar starten (han startar i Pole) så håller han det loppet ut. Men om Montoya tar sig förbi innan första sväng - då kan det blir svårt. Men Schumachers erfarenhet avgör det hela och han vinner - äntligen! Tifosifansen blir jublande glada, Barrichello kommer in på en fjärdeplats efter Montoya och Räikkönen efter en misslyckad depåstrategi men är trots allt nöjd. Vad tror ni andra, så här kvällen innan? ____________________ / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
2003-09-13, 23:57 | #4 |
Senior Member
|
Gene bevisar att allt hänger på bilen nuförtiden.. Gene är absolut inte en dålig förare, men dom får för mycket hjälp. Bort med TC, LC, automat och sånt skit.. annars kan dom lika gärna sätta ner apor eller låta en dator köra runt bilen.. Som ett stort F1-fan får jag känslan av att f1 är på väg att dö om dom inte gör nått..
|
2003-09-14, 00:26 | #5 |
Medlem
|
Efter att ha titta på formel 1 under några år så vill jag inte hålla med om att sporten håller på att dö. mer spännande än i år har jag inte varit md om.
Gene är en mycket kompentent förare och det skall bli intressant att se hur det går imorgon. Automat borde egentligen vara det enda som finns i alla bilar på vägen idag. Att sitta och växla manuellt på samma sätt som de senaste 40..... nej ingenting för mig. personligen så tror jag att Montoya tar starten om inte Ferrari fått riktigt bra fart på sin startautomatik helt plötsligt. Men det faktum att vi inte vet någonting om hur mycket bränsle det är i de olika bilarna gör utgången mycket oviss. /Pursche SVTTL www.svttl.se |
2003-09-14, 13:18 | #6 | |||
Guest
|
Citat:
Citat:
Och Gene är uppenbarligen en bra förare, inget snack om saken. Citat:
Här är en bild på vinnaren i morgon, hans namn stavas Michael Schumacher. ____________________ / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
|||
2003-09-14, 19:19 | #7 |
Guest
|
Whe-heeeej!
Ferrari x 2 på prispallen... kan det bli bättre? Tja, det där förbaskade poängsystemet ger ju Montoya 8 poäng, bara två mindre än Schumacher... men Farrari har ändå visat att man är på G. Fantastiskt rolig tävlig, särskilt i början där det var närmast gokartlikt - alla sökte omkörningsmöjligheter överallt på banan! ____________________ / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
2003-09-14, 20:29 | #8 |
STW-member
|
Inte för att jag vill missunna folk glädjen över att Ferrari vann idag men tänk på att om ni inte äger bilderna (har copyright på dem) så kan ni inte lägga upp dem som attachements här utan att fråga ägaren av bilderna om lov först. Däremot kan ni naturligtvis länka till bilderna.
Är ni ägare av bilderna kan ni helt bortse från min kommentar. Janne Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
2003-09-14, 21:53 | #9 |
Medlem
|
Hurra! Schumacher is back. Kan dagen bli bättre? Schumacher startar från Pole position, tar starten utan problem och vinner utan större problem. Det ser ut att bli ett Nej i EMU-frågan och man fyller år! [8D]
Nästa race kommer bli avgörande. Med vänliga hälsningar Pson |
2003-09-14, 23:30 | #10 |
Senior Member
|
Visst är det jämt, och det är bra, men fan loppen är roliga 2 varv, sen händer inte så mycket mer. Dom flesta kör på samma strategi trots den "hemliga" soppamängden vid kval.
Sen visst att det är smart med automat, skulle gärna ha det i min bil, men när jag kollar på racing ska dom inte sitta å bränna som på E4:an... Dom kan helt enkelt inte klanta sig genom att gå på gas lite för tidigt och så lite släpp.. Men som sagt, visst är det kul att det är tätt i toppen, men likförbannat är loppen relativt tråkiga. |
2003-09-15, 00:20 | #11 |
Senior Member
|
Nja det beror ju på, jag som håller på Fisichella sitter som på nålar hela tiden: "Ska han klara första varvet ?", "Kommer han komma i mål", "Nej varför fick han en sämre varvtid nu ?", "Han kanske kan ta en poäng", "Nej...fan bilen höll inte..."
Så jag har spänning så det räcker. Jonte |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Formel 1-tråden: bilder, info+tippa Formel 1! | niofem | Off-topic | 12 | 2003-08-27 20:25 |