Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-03-06, 11:20   #571
vl
Medlem

Reg.datum: Feb 2002
Standard

Mycket snyggt Mazz![][] Nästan verkligare än verkligheten!

/Viktor

Min hemsida med tågbilder: http://w1.500.telia.com/~u50025335/
vl besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-03-06, 11:43   #572
Olaf Lindström
Moderator

Reg.datum: Dec 2002
Standard

rackarnsr vad snyggt, uräkta ordet men man kan ju inte få fram ord när man ser något sånt![][][]

Det är så otroligt snyggt så att #%J()?%`?!"#h´4... * jag är galen över bilderna, kanskei nte bör skriva![:I][][][] *

MYCKET BRA JOBB MATS![8D][][][]

MVH: Olaf "vr98olli" Lindström
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-03-06, 15:33   #573
holol
Senior Member

Reg.datum: Nov 2003
Skicka ett meddelande via MSN till holol
Standard

FY FARAO VAD SNYGGT![][][8D]

/Alex
holol besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-03-07, 15:34   #574
Avslutat konto
Medlem

Reg.datum: Feb 2003
Skicka ett meddelande via MSN till Avslutat konto
Standard

det er bra du bruker enkeltspor
har nokk av ruter med dobbelspor

Jørn .........
Avslutat konto besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-03-08, 10:43   #575
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Håller med föregående talare. Det är så snyggt att man nästan mår illa....

Trodde inte man kunde längta så här mycket efter en rutt, men det kan man visst!?????

Vart har du fått tag i det snygga vita staketet?

http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-03-08, 11:08   #576
Olaf Lindström
Moderator

Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Pierre

Håller med föregående talare. Det är så snyggt att man nästan mår illa....

Trodde inte man kunde längta så här mycket efter en rutt, men det kan man visst!?????

Vart har du fått tag i det snygga vita staketet?

Jag kanske inte borde svara åt Mats men jag har för mig att det heter Cinta FS(ej säkert med FS) eller nåt sånt? Kanske den kommer från Trainsim?[8D]

EDIT:
Olis Ab funderar på att införskaffa sig ett fint kontor någonstans längs den finfina banan men undrar vad som rekommenderas ty våra arbetare är kräsna av sig![] Finns någon plats ledig för att bebyggas(vi bygger ett kontor själva[]) så är det bara att kontakta Olis AB via msn![8D]

Gammal 2004-03-12, 16:06   #577
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Oj, jag noterade inte att Olis AB var på gång att etablera sig utmed LLJ:s bana... Självklart så hjälper vi till att hitta lämplig tomtmark för er rörelse! På förslag kan vara kanske att bygga i Insingsdal? Ser ut såhär:

Insingsdal är en trevlig ort med bra kommunikationer. Finns gott om industrimark, men även en del tomter utmed "fina gatan" finns kvar. Orten ligger bra till utmed pendeltågsnätet, så behöver man ta pendeln ner till Innarvet för att shoppa loss lite så är det på bekvämt pendeltådsavstånd... Så, det är bara att fundera om läget blir bra för er på Olis AB?

Det finns även en fabrik för strumpor på väg att bygga också. Dom har hittat en bra tomt i sammhället Lappmyr, som även det har ett bra läge utmed pendeltågslinjen.

Angående staketen, det stämmer som Olis säger, dom heter Clinta. Men, jag är osäker (som vanligt... [)] ) varifrån jag hämtade dom, kan vara Trenomania. En icke obetydlig del av tid som ruttbyggare går åt att hämta hem objekt runtomkring i världen, men sen hamnar dom ofta i en mellanlagring innan dom kommer in i rutten. Då kommer jag inte ihåg varifrån jag hämtade dom...

/Mats A

Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-03-13, 14:19   #578
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Tack för svaret, Olis och Mazz!

Låter som det kommer från nån av dom italienska sidorna. Får kolla där!

Snygga bilder (som vanligt!) med extremt hög dräggelfaktor.

Har för mig att folk på forumet skulle få egna fabriker och industrier längs rutten!? Hur gick det med det? Skulle vara roligt att se en karta med dom utsatta....

Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-03-13, 14:53   #579
Mazz
Hedersmedlem

Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Pierre

Tack för svaret, Olis och Mazz!

Låter som det kommer från nån av dom italienska sidorna. Får kolla där!

Snygga bilder (som vanligt!) med extremt hög dräggelfaktor.

Har för mig att folk på forumet skulle få egna fabriker och industrier längs rutten!? Hur gick det med det? Skulle vara roligt att se en karta med dom utsatta....

Ja, det stämmer det!

Det står på agendan att göra det, men har skjutit det framför mig lite granna, eftersom det måste ju byggas skyltar, så man vet vad det är för fabrik. (eller måla om lämplig fabriksbyggnad) Och, då tänkte jag att jag tar alla som jag har på en gång, så går det lite fortare. När man inte dagligdags målar om eller bygger i 3D blir startsträckan längre att ta itu med såna saker... bra då att göra det på en gång.

det är fabriker för strumpor, väderqvarnar, bullerplank, motordetaljer mm som ska göras. Naturligtvis välkommet med nya förslag, extra glad blir jag om byggnaden är klar ommålad med namnskylt.

Så, alla kända fabriker ska in, det tycker jag blir ett trevligt inslag med fabriksnamn med forummedlems-anknytning.

/Mats A

Gammal 2004-03-13, 22:36   #580
Olaf Lindström
Moderator

Standard

Om det är behov av det så kan jag fixa lite sådana saker men det är på kön efter den byggnaden som du ville ha som jag fortfarande väntar bilder och mått på

Gammal 2004-03-14, 00:37   #581
Mazz
Hedersmedlem

Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev vr98olli

Om det är behov av det så kan jag fixa lite sådana saker men det är på kön efter den byggnaden som du ville ha som jag fortfarande väntar bilder och mått på

Rutten klarar sig utan den, men det hade varit skoj om du tyckte det var kul att göra den... Synd att den ligger efter i kön, eftersom jag inte är i Innarvet än, där stationsbyggnaden var aktuell. Även en projektering av en stationsbyggnad tar tid i anspråk och mycket handlar om prioritering och det dröjer ett tag innan jag är där.

/Mats A

Gammal 2004-03-15, 11:56   #582
Orbiter fan
Senior Member

Reg.datum: Apr 2003
Standard

Hur mycket är det kvar på rutten?
Kan knappt vänta.
Orbiter fan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-03-28, 20:44   #583
Olaf Lindström
Moderator

Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Orbiter fan

Hur mycket är det kvar på rutten?
Kan knappt vänta.
Jag kan vid det här laget framföra vad Mats troligen säger i ett sånt läge![}](jag hade sagt likadant iallafall, smartast så!)

"Jag vill inte sätta något fast datum på när det är klart och hur mycket som är kvar"[8)]

Dock får Mats gärna komma med en uppdatering och rätta mig samtidigt då, hehe![8D]

Gammal 2004-03-30, 20:45   #584
Mazz
Hedersmedlem

Standard

Hmmm... jo, jag uttalar mig nog helst själv om hur mycke som är kvar osv... [B)]

Jag har ju nämnt tidigare i tråden om vad som står på agendan för att nå fram till första release, och det är snarare så att man kan säga att de och de sakerna ska vara klara för att jag ska tycka det är dax för en release. Så, några tidpunkter hit o dit kommer jag inte lämna, de spricker bara...

Kort repetition vad som jag anser att jag ska ha klart till första releasen då:
- Landbäck, Dandret och Innarvet ska vara färdigställda vad gäller miljö.
- Linjen Dandret/Antberg - Innarvet ska vara hyggligt färdigställda vad gäller landskap.
- TDB-relaterade saker ska vara helt klara vad gäller hela rutten, så att aktiviteter överlever uppdateringsreleaser.
- Signalsättning naturligtvis klar på "release-linjerna" lite drygt. Dessa är då Dandret - Antberg - stombanan - Innarvet.

Tja, ungefär så... säkert har jag glömt nått väsentligt... Och, jag har effektivt lämnat en del att fundera på vad gäller hur mycke är det kvar då... t.ex vad menas med hyggligt färdigställda? Tja, ungefär så mycket färdigställda så att jag inte behöver skämmas för mycket för att de inte är perfekta...

Men, självklart vill man ju releasa så snart det går... men, men, när det återstår att se, livet innehåller ju dumt nog andra saker än MSTS... [:0]

Nåväl, vad har vi roat oss med sista tiden, då??

Jo, en hel del växlar är utbytta från manuella till automatiska och massa aktivitetstester genomförda med bra resultat. Landbäcks södra infart är lite omarbetad som ett resultat av dessa tester oxå, för att det ska funka som jag tänkt mig. Lite utsmyckning av södra infarten Landbäck har gjorts:

/Mats A

Gammal 2004-03-30, 22:43   #585
Totte
Hedersmedlem

Reg.datum: Mar 2002
Standard

Ska bli spännande att få köra tåg här. Toppen fin rutt

MVH TOTTE "TROLLHÄTTANBYGGARE"
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:52.