![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2003
|
![]()
Det drar ihopp sig !
![]() ![]() [:I]Är ute på betatestning nu ![]() [ ![]() ![]() [:0] Som vanligt ett ganska "Tungt Lok" ca 12k polygoner ![]() ![]() ![]() [^]Strömavtagarpaket med fällbara strömavtagare den bakre i lokets färdrigtning fälls upp och ner [:X] Inställning av Lokspecifika data i eng filen återstår, samt skapande av Ljudfiler till loket |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Det ända som känns fel är fönstren, dom ska vara mycket större!
Annars är det skitsnyggt! PS. Hur gör man för att få vara betatestare? ![]() ![]() //Json ![]() Json, lackerare på BOPGE |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
[
![]() ![]() Ser underbart ut ![]() Hawk ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Kanonfint [
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]() ![]() Hej Ja fick testa Mg-loket. Kunde inte hålla fingrarna i styr, så ja putsade lite på fönstrena. Exakt är de nog inte, men de stämmer bättre nu tycker ja.[ ![]() Hoppas att inte du tar illa upp Arne. ![]() ![]() ![]() Hawk ![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Inte Då
|
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]() ![]() Hittade emges gamla Oms-vagn. Den hade rostat en hel del. ![]() Tog å måla upp den lite, blev ganska snyggt ihop mä Mg ![]() ![]() Hawk ![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Dina fönster blev mer äkta tycker jag Hawk..
//MVH John |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Det här ser mycket lovande ut
![]() - På ena långsidan ska det finnas en stor lucka, de två fönstren mitt på ska då sitta intill jalusierna. - Buffertbalken behöver klippas i nederkant, den går lite för långt ned. Det ska bli ett stort nöje att få fälla upp bygeln och dra iväg med ett Mg! Sibbmarks hytt till F-loket borde väl funka? / Dalle |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Skitsnyggt Hawk!!!!!!!![
![]() ![]() ![]() Kolla föresten på denna bilden, jag undrar om dom inte ska vara ännu större?[:I][:0][|)][8)][:I][} ![]() ![]() Fönstren ska gå upp ända till toppstrålkastaren! //Json ![]() Json, lackerare på BOPGE |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Nu har även jag fått testa Pussgurkans fina Mg....
Jag har dock några saker som går att göra bättre Buffertbalkens rundning i överkant finns i verkligheten inte där! Listen i nederkant (den glänsande) har inte heller funits där. JAG tycker korgen sitter för lågt samt att korgen är lite hög Fönstren är för små (sitter och pillar lite själv...) Buffertarna ser för små ut, Mg-loken hade gigantiska! Sen vet jag inte vad det är som gör att det inte ser ut som på foton! Hoppas detta tolkas som konstruktiv kritik..... ![]() Annars är det jättefint![ ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Föresten, vet någon hur man gör för att loken ska blänka i solen??? //Json ![]() Json, lackerare på BOPGE |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Snyggt som bara den.
Fler bilder på Mg: http://hem.passagen.se/plf66/typer-sv/typer-m-2.html http://hem.passagen.se/plf66/typer-sv/typer-mg-02.html http://www.heidling.se http://www.heidling.se/msts |
![]() |
![]() |
#13 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jonas M. Bobjörk BTAB, Operatör, Åskogsbanan Jonas occupy law that take svänglapp. Beware yourself! http://www.bobjork.se/download/msts/ |
|
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
|
![]()
Nej den stavt. som sitter ovanför den hytt som man kör ifrån är nedfälld. dvs backar man så byts inte stavt.
den byts enbart om man reverserar loket vid skapande av Consist Med tanke på de fel som så riktigt påpekas här har jag beslutat att försöka göra de ändringar som föreslagits, problemet är att på de skisser jag arbetat efter ser det ut som jag skapat det, men som så riktigt påpekats så stämmer detta ej med de bilder som vistats på riktiga lok, återkommer när detta är fixat Json frågade __________________________________________________ ________________ Föresten, vet någon hur man gör för att loken ska blänka i solen??? svaret på detta är Shape file Manager Hämtas här http://www.highworth.freeuk.com/mstsmisc.htm Användandet av SFM försämmrar upplösning och hastighet i MTMS dessutom är det problem med att endast de delar som benämnts med av MTMS riktiga namn går att ändra samt att om jag låter alla olika delar ca 75st vara egna objekt så storknar spelmotorn, utan jag kombinerar ca 25 - 30 delar till en stor del då funkar spelmotorn (delarna måste fysiskt sitta ihopp) Det har tagit mig ca. 150 olika tester för att komma fram till det bästa resultatet( Bygg sammanfoga och testa under olika förhållanden vilket jag gör genom att köra de olika kameraplaceringarna ((2,3,4))under ca. 1 timme var i KJM 2.5 vilken verkar vara marigast ur spelmotorsynpunkt) |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Kämpa på Gurkan, det här kommer att bli ett kanonlok
![]() / Dalle |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Litt TC | micke321 | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 1 | 2003-01-10 21:12 |
Behöver bilder och ritningar, Litt TC, Litt TB | micke321 | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 2 | 2003-01-03 23:33 |
ånglok litt E2,nästan | Srj28 | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 7 | 2002-08-19 17:31 |