![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#181 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej Joel och Json!
Jag testade själv nu och får samma fel jag också. Vete tusan varför????? Men det beror knappast på korrupta s-filer. Isånnafall är ju varenda s-fil i TRAINS-mappen korrupt. Jag har även testat att öppna orginal tågens s-filer.... Har inte haft detta fel förut (vad jag kan komma ihåg!?), men däremot hade jag problem, men då gällde det skrivskyddade filer (men det var ju enkelt fixat!). ![]() http://web.telia.com/~u60000256/index.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Json: Hm, tror att jag förstår. Men vart kan jag tanka hem RouteRiter-paketet?
Pierre: Du gav ju mig ett namnförslag till filerna förut, så tack för det! ![]() ![]() / Joel |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]() Citat:
![]() [Johan] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Hedersmedlem
|
![]()
Json: Men jag har försökt avkomprimera bl.a. ACELA, DASH9, GP38 m.fl. och det går inte....
Jag har inte gjort nått tidigare med dessa filer, utan dom är som dom var när MSTS installerades! Jag tror (skriver tror!) inte detta problem har med korrupta filer att göra, utan istället att någon installation av nått fått SFM att sluta fungera!???? Kanske en windows uppdatering? Eller nått till MSTS? Detta tror jag eftersom SFM har fungerat förut....nu händer detta när jag försöker avkomprimera: ![]() Ingen som vet varför det blir så här? ![]() http://web.telia.com/~u60000256/index.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Jag har på grund av filomdöpningen inte gjort något mer åt målningarna, och det blir nog av först när jag fått ett vettigt namnförslag till filerna. Skulle behöva eran hjälp, för det blir nog först när jag har fått ett bra namn som jag fortsätter... ![]() / Joel |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Medlem
|
![]()
Hejsan
De helt blå sporveje, hvor kan de downloades??? MVH Per Soerensen www.gipper.dk En masse download gipper@os.dk |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Senior Member
Reg.datum: Dec 2003
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Medlem
|
![]()
Hej Pierre!
Nu har jag fått det där problemet med .s-filerna avklarat. Nu har jag döpt om filerna till ett tågsätt, så jag undrar bara vad du tycker om namnen. ![]() Jag hade tänkt att alla 6 tågsättens filer skulle ligga i en och samma mapp, och de rödomringnade filerna är .ace-filer som används av alla tågsätt. På så sätt delar alla 6 tågsätten på dessa filer, och man slipper onödigt många filer. De enda .ace-filer som varje tågsätt har för sig är de två som inehåller destinationsskylt och linjenummer. Kanske ändrar lite på den punkten, men ungefär så ser det ut just nu. Vad tycker du om systemet, och om fildöpningen? (Namn både för alla filer och mappar är det som gäller då.) Kanske är det rent av lättare att man har en mapp per tågsätt? / Joel |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
![]() Det blir ganska många mappar om man laddar hem lite tåg då och då vilket resulterar i att det blir svårt att hitta! ![]() MVH: Olaf "vr98olli" Lindström ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Hedersmedlem
|
![]()
Som Olis säger så, är det alltid bättre med en mapp med alla målningar i, än en målning per mapp. Då kan ju också dom filer som inte behöver målas om delas!
Namnen tycker jag är bra. Det står vilken spårvagn det är, vilken linje och destination. Kanonbra, kör hårt! ![]() http://web.telia.com/~u60000256/index.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Medlem
|
![]()
Nu är alla vagnarna för linje 20 i stort sätt klara. Men innan jag målar vidare och döper om fler filer, så tänkte jag höra om en till grej vad det gäller fildöpningen.
I mitt inlägg ovan kan ni ju se vilka namn filerna i grundmappen har. Nu har jag gjort consists till två tågsätt, och har döpt dom till "A32 SL - 20 Nytorget.con" och "A32 SL - 20 Lasarettet.con". Frågan är nu om ni tycker att dessa namn är bra? Om man tänker på alla filer tillsammans, så har ju alla filer i grundmappen små bokstäver, men consisten använder delvis stora. Dessutom har inga filer i grundmappen med förkortningen "SL" i filnamnet, det är det också bara consisten som har. Så, tycker ni att consisten och de andra filerna ska få vara lite olika, eller ska consisten också använda små bokstäver och ha ungefär samma namn som de övriga filerna? Om ni har lust att hjälpa mig med detta, så är det ju en vits med att gämföra alla filnamn och se om de passar ihop eller inte. Då gämför ni ju både .con-filerna, filerna i grundmappen och grundmappens namn som är "A32 SL". Vad ni än väljer så vill jag gärna höra något argument! Hoppas att ni förstår vad jag menade, och jag vet att jag är lite för petig med sådant här. Men men, det blir ju bra i slutändan... ![]() / Joel |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Medlem
|
![]()
Ingen som har lust att hjälpa mig?
/ Joel |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej Joel!
Jag tycker du kan döpa con-filerna likadant som eng-filerna. Och om du har stora eller små bokstäver spelar ingen som helst roll. Det är en smaksak! Det är bra om con-filerna börjar på samma sätt t.ex. A32_ eller SL_, för då hamnar dom i en klunga, när man väljer dom (för att göra en aktivitet!). Lägg gärna con-filerna i en consists mapp, så dom inte ligger utspridda i A32-mappen.... ![]() http://web.telia.com/~u60000256/index.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Medlem
|
![]()
Hej Pierre!
Nu är jobbet med ommålningarna snart avklarat, och nu skulle jag behöva ha någon som betatestar vagnarna. Jag vet ju att du har lagt Solberga Lokaltrafik på is, men det är möjligtvis inte så att du skulle vilja testa vagnarna i alla fall? Självklart kan någon annan få vara betatestare också, bara den personen är någorlunda insatt. Man skall göra det ordentligt, och inte bara göra det snabbt för att få det gjort! ![]() / Joel |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej Joel!
Jag hade gärna beta-testat spårvagnarna, men har tyvärr inte tid för det. Jag bygger, för fullt, på Lidingöbanan nu (när jag har tid över!).... ![]() http://web.telia.com/~u60000256/index.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Lokaltrafik i Düsseldorf? | Erik Götborg | Virtuella Tågbolag | 2 | 2004-06-14 23:01 |
Lokaltrafik numera modererad | Fredrik | Lokaltrafik | 4 | 2003-06-19 10:09 |
Aktiviteter på Suköping Lokaltrafik | Pson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 2 | 2002-12-12 23:24 |
Upplands lokaltrafik X10 | Burge | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 6 | 2002-07-17 16:54 |
SL, Sackholms Lokaltrafik uppdaterad! | SoftOrre | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 11 | 2002-05-25 14:59 |