|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2005-05-17, 23:21 | #676 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
Hmm...
Inte säker på om den här tråden skulle handla om MSTS eller Trainz eller nått annat va dött eller ej... nåja, nånstans ska det väl pysa ut... Huruvida man tycker det är kul eller inte att roa sig med simulatorer får ju vara upp till var och en. Saker o ting går i vågor här i livet, så även detta. Vad gäller LLJ så tror jag att jag bestämmer själv huruvida den ska bli verklighet eller inte... Och, hör o häpna, det är lika kul att bygga på den idag som det va för 3 år sedan. Det här är för mig ett sätt att utöva järnvägshobby och det tar inte andra forummedlemmars tyckande kål på... Så, oavsett vad andra säger kommer LLJ leva vidare. Det finns ju TMTS runt hörnet, dessutom. För att återgå till trådens ämne... Pierre, jag har inte satt mig in i SR smalspåren än, i ochmed att det sades att dessa var hyggligt ofärdiga än, då fick xtracks-spåren ligga kvar. Så, dessa ska bytas ut när jag satt mig in i vilka delar som finns/saknas. |
2005-05-17, 23:35 | #677 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
Citat:
Att det sen finns massor av fina saker till denna simulator såsom, KMJ, WF4, Z-line etc gör ju att man kan köra utan att bli utråkad! För att inte tala om det fina arbete som jag anser att många 3-d arbetare gjort, speciellt Pussgurkans Mg och Y3 som blivit favoriter hos mig! Så msts är inte dött enligt mig, likaså är LLJ inte dött även om det faktiskt verkar vara brist på tid att bygga eller visa bilder!? |
|
2005-05-17, 23:56 | #678 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
Hej
Jo, Z-line är en härlig ny rutt, tyvärr så har dom som byggt rutten inte en aning om hur man får lite flyt i rutten.......... Jag har lagt rätt många timmar på att få Z-line till en höjdar-rutt/bra frames/små laddhack. Har nog lyckats rätt bra,men man får ju inte släppa uppdateringen, de känns trist.... Jaja,sånt är livet................... Likadant med alla rutter som ja ger mej på, verkar som om dom mest elementära grundkunskaperna fattas helt..... Helt ganska otroligt faktiskt..............
2005-05-18, 01:54 | #679 |
Medlem
|
Kul, Mazz, att du fortfarande tycker det är kul att bygga vidare på LLJ och vi alla har väntat några år på rutten. Huvudsaken är ju förstås att du tycker det är kul samt har nya idéer till den. Hoppas du får fram de saknade SR-delarna också. Ser framåt med lite nya bilder av rutten när du har "ryckt fram" i den. De bilder du har lagt ut är jättefina.
Som sagt så låter det toppen att du inte har "gett upp" utan kämpar vidare... MSTS lever . |
2005-05-18, 16:30 | #680 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Hej!
Det var verkligen roligt att Mazz sätter igång igen med sin LLJ-rutten, och dessutom fina och spännande bilder. Lite chockad blev jag av Hawks skrivelse, kanske tar paus över sommaren. Jag själv, blir borta ganska mycket så det blir segt med min Trollhättanrutt. Jag blir mer sugen i höst och kommer att förhoppningsvis fortsätta bygga ända till Göteborg. Jag hoppas att de flesta av er är fortfarande intresserade av kommande svenska rutter. Hoppas på mer samarbete! |
2005-05-19, 02:40 | #681 |
Hedersmedlem
|
Tack tack för trevlig respons!
Totte: Hoppas på att du är sugen på att bygga hela vägen till Göteborg. Ditt sätt att bygga på är mycke strukturerat o fint som jag upplever det. Själv bygger jag här o där, vartefter det känns kul... Tur att det inte är ett jobb, det här, då hade man väl fått pjucken för länge sen... Håller verkligen med dig om samarbete, såna här stora rutter är inte enmansjobb, om dom ska bli klara nångång. Sen är man ju bra på olika saker, dessutom! vr98olli: Jo, så sant så sant... Tiden har under våren gått i stort sett helt till jobbet, har varit väldigt mycke där... Även mina 3D-byggen har ju stallat, men dom ska se dagens ljus! Tjalle: Japp, kul är det absolut! och ideer finns det allt för många av, nu är det mest att bygga på de ideer som redan är grundlagda och färdigställa dom. Och, här kommer några bilder... Platsen är pendeltågs-depån i Innarvet, servar både SJ och LLJ motorvagnstågen. |
2005-05-19, 03:44 | #682 |
Medlem
|
Kanonbilder
Hej!
Det var verkligen fina bilder du visar här... Keep up the good work, som man brukar säga. Det var ju trevligt att det kom några bilder och att det finns folk som fortfarande bygger till MSTS. Själv sitter jag och envisas med RE och håller på med rutten. Men jag tycker fortfarande att detta är kul och så länge jag tycker det är kul och har lust till detta kommer jag att fortsätta... Oj det blev lite offtopic...Men det är bara så när fingrarna börjar vandra över tangentbordet. MVH Kenneth
2005-05-22, 16:32 | #683 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
En fråga Mazz... Hade inte SJ´s pendel passat bättre för SJ-linjen? Eller är det så att du gillar SL färgerna bättre?
Jag gillar själv SL färgerna bättre, men tror dom andra passat bättre!? Hur som helst, så är det hemskt snygga bilder du torterar oss med. Nu "måste" det bara komma en beta snart...
2005-08-29, 15:04 | #684 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Hej Mazz!
Det var ett tag du publicerat. Hoppas du har blivit sugen att bygga vidare. Din rutt är verkligen toppen. Det är spännande att följa utvecklingen. Ha´t så bra! |
2005-09-09, 14:31 | #685 |
Hedersmedlem
|
Ja, Totte, det va ett tag sedan som jag rapporterade från LLJ...
Men, visst byggs det och sugen är jag ... Men, andra projekt har just nu något högre prio, lite granna för att faktiskt kunna få ut något, det är lite trist i längden att bara bidra i forumet med bara bilder.... Därav arbetet med GDSJ, t.ex, som ju är mycket nära release nu. En annan konkurrent till LLJ vad gäller min tid, är ju 3D-byggande, som jag i många år egentligen velat syssla med, men prioriterat ner till förmån för RE-arbetet, inte bara LLJ. De ganska omfattande bangårdarna på LLJ har för de små och medelstora inte varit några problem med övergången till ScaleRail, medans de större lider lite grann av att en del strategiska spår som finns i Xtracks, inte finns i ScaleRail. det har oxå bidragit til at LLJ fått kanske lite lägre prio just nu. Men, ingen tvekan om lust att bygga i LLJ, det är oförändrat högt... Trafik och spårplansmässigt tror jag LLJ kommer erbjuda mycke underhållning... Men, man måste oxå komma ihåg att de nästan 40 mil järnväg som LLJ innehåller är ett stort projekt för en person... jag kommer dock inte tröttna... |
2005-09-11, 00:44 | #686 |
Medlem
|
Hei dette ser bra ut.
2005-10-06, 23:22 | #687 |
Junior Member
Reg.datum: Sep 2005
|
hi to all it has been being for so many years that I follow the development of this magnificent route that to judge from the photos is very beautiful but I wanted to know when you/he/she will be finished, also because I don't understand the Swede.ciao to everybody
|
2005-10-07, 00:06 | #688 |
Hedersmedlem
|
Hi Trenino!
No, LLJ is not released... Still working in progress... LLJ is a large route for one person to build and the route has not been having the highest priority... Mainly because of following reasons:
So, therefore LLJ has became a litte lower priority for a while... But, several calender years work in LLJ will of course end with a release... Cant currently tell you when, however... I am lucky that TMTS will accept MSTS routes... EDIT: Mazz, jag lade in lite radbrytningar efterssom texten var svår att läsa pga av alla bilder. /Roger Senast redigerad av Rogge den 2005-10-07 klockan 11:58. |
2005-10-07, 09:50 | #689 |
Tidigare mrdaddydj
|
Det ser mäktigt ut!
Har en fråga ochså: Var kan jag få tag i vagnarna som t21'an drar?
2005-10-07, 09:58 | #690 |
Hedersmedlem
|
Jag är ganska säker på att vagnarna kommer från the-train.de.
|