|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2005-07-10, 00:22 | #16 |
Medlem
|
Vad är det för fel med riktiga banor i england och tyskland då? Bara upplägget blir som MSTS med aktiviteter (eller i alla fall möjlighet till det) så är det lugnt!
2005-07-10, 10:45 | #17 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
Citat:
vad du menar med att ett företag gjort bilden förstår jag inte alls... Ja, att Kuju är ett företag förstår jag, men hur menar du? Rutter från England och Tyskland... Ja, vad hade du väntat dig, Stockholm - Göteborg?? De landspecifika rutterna och signalsystemen får nog freeware-rörelsen ta hand om, jag är glad att det är tänkt att finnas med några rutter med överhuvudtaget. Det går ju alltid o försvenska... den som lever får se... |
|
2005-07-10, 12:02 | #18 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
nä, jag ville inte ha stockholm göteborg, utan hela stambanan :P
tror det skulle vara lite roligare om dom tex kunde sammanfogad de större stäckorna i europa, tex. london > paris > berlin > osv. att ett utomstående företag gjort bilden. menade att wallpapers är oftast modiferde bilder som företaget (som utveklar spelet) vill skryta med medans screeshots är bilder direkt ifrån spelet
2005-07-11, 12:35 | #19 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
Hej!
Att banorna som ska vara med är från Tyskland och England gör väl inget. Som sagt bara det funkar liknande som Msts så blir det nog kalas. Wallpapers brukar väl vara tillfixade av företaget som gör spelet. Lite konstigt om dom måste anlita ett annat företag för att få en fin wallpaper.
2005-07-18, 18:43 | #20 |
Hedersmedlem
|
Jobba i England?
http://forums.uktrainsim.com/viewtopic.php?t=43748 Kuju är ute på forumet och söker kandidat för att jobba med den nya simulatorn. Kanske inte så många här i Sverige som kanske kvalificerar sig, med tanke på behoven att kunna tysk och engelsk järnvägsverklighet... Men, iallafall skoj att läsa in sig mellan raderna i kravbilden på en sån här tjänst. Nog tycker jag det ser ut som om Kuju satsar ordentligt på att det här ska bli en bra simulator ändå. |
2005-07-26, 10:52 | #21 |
Hedersmedlem
|
Lite om hur Kuju:s simulator finansieras, för den som är intresserad av det:
http://www.gamasutra.com/php-bin/new...php?story=6015 Intressant då, om jag tolkar det rätt, är att EA alltså inte har så stor ägande-del i simulatorn, eftersomn den finansieras från annat håll, utan EA är allierad för distrubitionen. Kanske ger det då dämpande effekt av de negativa sidor som berörts tidigare när EA varit involverad. I så fall, ganska smart modell, till nytta för oss användare... Senast redigerad av Mazz den 2005-07-26 klockan 10:57. |
2005-07-26, 14:24 | #22 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
Helt klart är det ju intressant med lite konkurrans till Trainz, som väl får anses vara herren på täppan just nu. Då menar jag alltså om man skall köpa nytt spel som fortfarande utvecklas officiellt, MSTS ingår inte där
Auran behöver ta sig i kragen innom en del områden som grafikmotorn och AI/signalsystem. Hade hoppats att åtminstone signalsystemet skulle funka bättre i TRS2006 med riktig blocksäkerhet som klarar dubbelriktad trafik men hittills finns det inget nämnt om detta. Kanske konkurrenter som Kujo kan få lite fart på Auran. Aurans styrka är dock den stora communityn som producerar mängder av objekt för alla tänkbara länder! Blir nog svårt för en uppstickare att slå det. EDIT: Kollar man på http://www.auran.com/TRS2006/index.php under Community/ TPS Interviews så står det att STW skall intervjuas. Väntar med spänning!
/MVH Patrik Senast redigerad av Deskgrunt den 2005-07-26 klockan 14:41. |
2005-07-26, 14:54 | #23 |
Hedersmedlem
|
Konkurrans är alltid hälsosamt, särskilt för oss konsumenter...
Angående Aurans styrka relativt "uppstickare" tror jag dock inte att det är ett väldigt stort argument, då vi redan vet att TMTS kommer att använda den gigantiska bas av objekt som är skapade för MSTS världen över. Jag skulle bli synnerligen förvånad om inte Kujus simulator också kommer att få "ärva" det materialet. Det är ju ändå Kuju som uppfunnit formaten... Sedan får man väl ändå säga att MSTS i användarleden fortfarande är konkurrant till Trainz, hur mycket man än ogillar det... (?) Det är ju inte bara "religon" som gör att MSTS fortfarande har mängder med utövare, även här i Sverige och trots sin ålder. Fortsättning på nya moderna plattformar med befintligt material från MSTS är ju också en stor anledning, vid sidan av det som MSTS redan erbjuder. Ville bara försiktigtvis nämna denna dimensionen, utan att för den skull dra igång nån Trainz - MSTS -diskussion. Det finns annan tråd för det, den här t.ex: http://217.197.57.186/forum/showthread.php?t=9386 |
2005-07-26, 14:59 | #24 |
Hedersmedlem
|
Ajaja, det tänkte jag inte på
Hmm, kan ju bli intressant framöver då om Kujo visar sig ha modernare motor och dessutom stödja MSTS... Får erkänna att jag aldrig spelat MSTS.
2005-08-07, 12:59 | #25 |
Hedersmedlem
|
|
2005-08-07, 16:18 | #26 |
Medlem
|
Wow
Hej!
Var ute och tittade på den länken som Mazz la ut Nu måste jag tjata lite mer på regeringen så att jag kan köpa en ny dator... Den som jag har nu kommer alfrig att räcka till allt det nya som kommer nu... MVH Kenneth
2005-08-07, 18:26 | #27 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Var ett ruskigt snyggt screenshot!
Blir det liknande grafik även i simulatorn, så är denna ett måste att köpa. Och då är frågan vad system-kraven kommer bli???? Vill inte heller dra igång nått MSTS vs Trainz, men att MSTS inte skulle vara nån konkurrent till Trainz för att det inte utvecklas officiellt????? Va är det för snack!? MSTS utvecklas vidare av användarna nu (som det gjorts hela tiden!) och det kommer fler och bättre saker hela tiden... Ja, om du inte räknar med MSTS, så är det klart att Trainz är herre på täppan. Vad skulle annars vara det? Men hur blir det när Rail Simulator och TMTS kommer tror du? TMTS kommer kunna använda det som gjorts till MSTS och man kan gissa att det kommer fungera på samma sätt till Rail Simulator också!? Nej, sluta upp att jämföra MSTS och Trainz. Dom är väldigt olika och båda har för- och nack-delar!
2005-08-07, 18:44 | #28 |
Hedersmedlem
|
Min personliga uppfattning är att systemkraven inte kommer att bli hysteriska... Av den enkla anledningen att man måste affärsmässigt addressera de datorer som mest finns ute... Visserligen kommer dessa att uppgraderas, men spel säljer ju absolut mest sin första levnadsperiod, så då måste en "standard-dator" vid den tidpunkten fixa spelet. Vill man köra max-at, går det säkert åt bättre don, men så är det ju alltid...
Betänk att MSTS inte drar någon större nytta av ett vassare grafikkort än Ti4600, som jag har upplevt det iallafall. En ny simulator kommer garanterat att utnyttja tillgänglig kraft och möjligheter som finns i dagens grafikkort, till förmån för att totala systemkravet blir rimligt. Betänk även att Kuju nu är inne på 3:e generationens simulator... Den 2:a generationen fick vi visserligen inte uppleva, men att det gett massor med gott "know-how" för Kuju är det ingen tvekan om... Skulle jag vara Kuju, så skulle jag dessutom vara revansch-sugen... MSTS finns ju en o annan bugg i och outnyttjade features... När sedan Pyttemjuk drog sig ur MSTS2 uppstod självklart funderingar, Kuju vad sysslar dom med egentligen... Oavsett vad orsaken va till MSTS2:s nedläggning, så va det ju ett nederlag för Kuju... Nu har dom visat att dom är med i leken igen och kanske gör anspråk på att vara herre på täppan oxå... det ger sig... Dom har nu också en helt annan inställning till "nördfolket" som vistas i världens olika forum... Värdefull informationskälla, som dom den här gången utnyttjar... På uktrainsim fanns t.ex en poll från kuju som undrade av 3 alternativ vilken rutt som skulle vara intresantast att ha med som default-rutt... snyggt... Mazz, som sitter o helg-spekulerar... |
2005-08-07, 22:04 | #29 |
Hedersmedlem
|
Hehe, jag kan riktigt se framför mig de oändliga diskussioner som nu kommer på Aurans forum om screenshoten ovan är "äkta" eller inte
En del Trainz religösa har väldigt svårt att inse att TRS grafikmotor börjar bli väldigt gammal
2005-08-07, 22:19 | #30 | |
Hedersmedlem
|
Citat:
Handlade den här tråden om Trainz eller nått annat? Den diskussionen huruvida det är "äkta screenshot" vara eller inte vara, lär väl florera på fler ställen än i Trainz forum... Huruvida Trainz grafikmotor är gammal eller inte har väl ingen mer än du själv tagit upp i denna tråd... |
|