Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-07-24, 23:35   #166
abjol
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Skicka ett meddelande via MSN till abjol
Standard

Hei jeg har et lite problem med lb tram. Jeg se ikke noe annet en bått i cabben og spakene. Er det noen som vet hva problemet er.
Gammal 2005-07-25, 00:37   #167
Erik Götborg
Skånsk användare

Reg.datum: Oct 2002
Standard

Jag...ser enbart blått från cabben.
Gammal 2005-07-25, 10:57   #168
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Tack allihopa!
Roligt att ni gillar rutten. Nu vet man att en rutt inte behöver vara exakt 100% lik orginalet, för att bli uppskattad (och min är ju inte ens färdig heller!). Så nu kanske fler vill/vågar bygga verkliga svenska rutter...

Stort TACK till mikael512, som gett oss en signal-patch och några aktiviteter. Nu blev det mycket intressantare att köra!

mixerboy: "En sak till...du kan inte ta bort signalernare som finns efter perrongen vid ändstationerna. Lite jobbigt när tågen bara står kvar och inte försvinner." Jag tycker inte som du, jag vill inte att tågen ska försvinna. Det gör dom ju inte i verkligheten.

Byggare Bob: Jag tittade aldrig så nogrannt på klockan. Skoj att hela är animerad!

floppa: Man får köra med vilket tåg man vill, men spårvagnar är ju att fördra. Dom har ju testat många olika spårvagnar på denna linje, så man behöver inte bara köra med dom som följer med rutten...

abjol och mixerboy: Jag har inga problem i cabview mode. Men jag har hört förut att en del har det (andra tåg!). Måste vara nån inställning eller nått????

Tillägg: Kanske skrev lite utan att tänka där!? Trollhättanrutten och Dalabanan är ju två verkliga rutter som fått mycket positiv respons. Dom ser jag fram emot att få köra!

Senast redigerad av Pierre den 2005-07-25 klockan 11:07.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-07-25, 18:14   #169
Erik Götborg
Skånsk användare

Standard

inte för att klaga, men det är ju inte så kul om tågen ställer sig på en kö så man inte kommer in och ut från stationerna...men men...du har lite rätt i de du säger Pierre.
Gammal 2005-07-25, 19:08   #170
Pierre
Hedersmedlem

Standard

"inte för att klaga, men det är ju inte så kul om tågen ställer sig på en kö så man inte kommer in och ut från stationerna"

Tänkte inte så... Det skulle ju inte vara så skoj, men det är om man ska köra fram och tillbaks (i en aktivitet) menar du? Skulle det inte gå att lägga in att ett ai-tåg går till slutstationen, stannar ett tag och sen går åt andra hållet? Eller är det för avancerat?

Jag tänkte som så, att om man står i t.ex. Ropsten och så kommer ett ai-tåg innan man själv ska avgå. Då vore det inget skoj om ai-tåget bara försvann i tomma intet!

Eller kan ai-tåget vänta ett tag innan det försvinner?
Gammal 2005-07-25, 21:20   #171
Byggare Bob
Guest

Standard

Jag kom på en idé:
om man t ex målar om ett Ub eller ett Uc i brunt,
så kan man ju faktiskt få med godstrafiken fram till 1978 till en viss del oxå, med tankvagnar från Shell och Margarinbolaget, eller med Hawk's vanliga bruna godsvagnar littera Gbl.

Sen skulle jag vilja se lite fler bussar i carspawnern över lidingöbron

F ö så har jag en annan fråga i AE:
När man har laddat in LB och skall zooma så kraschar AE och Send/dont send dyker upp. Misstänker att det kan bero på antingen att rutten inte är helt klar, eller möjligen min grafikdrivrutin (NVidia 77.72). Någon som vet mer ?

Hoppas att Pierre hittar mycket roliga hus och objekt som är användbara så att vi får en Lidingöbana i alphaversion i framtiden.
  Svara med citat
Gammal 2005-07-25, 21:58   #172
Erik Götborg
Skånsk användare

Standard

Vet ej...men de var just så jag menade....man måste väl kunna lösa det problemet, och är det bara en avgång åt ena hållet man kör, då är det ju självklart snyggare om tåget står kvar.

Jag har inga problem med att zooma i AE, värre när det gäller Z-line.
Gammal 2005-07-25, 22:17   #173
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Jag har också tänkt på godstrafiken. Vore kul att ha med den! Kanske kunde göra en äldre version av rutten sen, t.ex. LB-1976 eller nått????

Då hade väl bron ändå detta utseende? Bara Skärsätra som ska bort, ändring vid Gåshaga Brygga (som väl hette nedre då!?) och några spår som ska till(t.ex. vid Rasta)... Då kunde vi köra godståg och brunvagnarna!

Jag har inte tagit med bussar i carspawnern, av den anledning att man får dom överallt man satt ut carspawners. Men kanske bättre det, än att inte ha några alls som kör omkring? Säg vad ni tycker! Det är lätt åtgärdat.

Rutten ska nångång bli klar, men jag skulle behöva åka och se den i verkligheten, för att få lite bättre koll på husplacering m.m. Kan dock inte säga när jag tar mig ner till orginalet...
Gammal 2005-07-26, 00:11   #174
mikael512
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2002
Standard

>Eller kan ai-tåget vänta ett tag innan det försvinner?

Jo det borde gå att lösa. Om man lägger alla AI-tågens path mot samma plattform i tex Ropsten så kan man ändra antalet passagerare på den plattformen så att AI-tåget gör ett längre uppehåll innan det försvinner. Ett problem som man dock kan råka ut för är att nästa AI-tåg inte får kör i en signal längre bort eftersom spelet då tycker att det finns risk för dödläge. Ibland blir det så, ibland inte.

Kanske går det också att använda waiting point, har aldrig provat det själv.

>Jag har inga problem med att zooma i AE, värre när det gäller Z-line.

Samma här!

Har ni provat mina aktiviteter? Funkar de?

Mvh Mikael
mikael512 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-07-29, 13:05   #175
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Vad sägs om en liten utflykt?
Bifogade bilder

Gammal 2005-07-29, 13:50   #176
Rogge
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Vad sägs om en liten utflykt?
Den 26/8 2005 är en fredag...

Mvh, Roger

Senast redigerad av Rogge den 2005-07-29 klockan 13:52.
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-07-29, 14:41   #177
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Inte i den virtuella världen!?

Jäklar också, skulle kollat almanackan först. Fast jag var ju nära...
Gammal 2005-07-29, 16:43   #178
Rogge
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Inte i den virtuella världen!?
Det har du ju rätt i, tänkte inte på det... ( )

Mvh, Roger
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-07-29, 16:55   #179
floppa
Junior Member

Reg.datum: Jun 2004
Standard Pierre :D

om du menar d seriöst så e ja på den helgen e ja nämligen i storstan på släktbesök *s*
floppa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-08-13, 22:55   #180
themepark
Medlem

Reg.datum: Feb 2004
Standard

Jag försök hitta lidningöbanan och laddar ner men tyvärr jag kan inte hitta den... Var finns den? HELP ME...
themepark besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
En resa i södra Sverige med Linx [Bildgalleri] Pson Off-topic 9 2004-11-01 21:38
Lidingöbanan (v0,6) (56K varning) WWPD Landskapsdesign - Trainz 10 2004-08-13 22:40
Lidingöbanan - tåg från 30 talet? Pson Off-topic 32 2002-09-26 14:25

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:37.