|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2005-08-07, 23:41 | #31 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
OK...
Satt just o läste en tråd om Kujo på Aurans forum det var därför jag tog upp det... Låt inte mig störa...
__________________
/MVH Patrik Senast redigerad av Deskgrunt den 2005-08-07 klockan 23:56. |
2005-08-15, 00:53 | #32 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
|
Intressant artikel från Fredriks motsvarighet för det engelska forumet, som har varit och besökt Kuju, vilket tydligen sker då och då:
http://www.uktrainsim.com/index2.php...74f32e71bf1b9a Mycket trevligt att dom engagerar sig i och spenderar tid för forum-folket. |
2005-08-15, 12:40 | #33 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
|
Ja, ju mer som "läcker ut" dessto mer positiv blir jag till KRS. Det verkar mycket lovande och Kuju verkar bry sig väldigt mycket om tågsimulatorvärlden och lyssnar nu på vad som sägs.
Ska bli mycket intressant att se hur det fortlöper. |
2005-09-17, 11:27 | #34 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Nybro - Kalmar län
Inlägg: 91
|
|
2005-09-17, 20:10 | #35 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 912
|
Står om det i denna tråd: http://217.197.57.186/forum/showthread.php?t=9754
__________________
Mvh Pirpen |
2005-09-18, 15:50 | #36 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
|
Med dessa nya bilder på lok och omgivning kan man ju konstatera en sak. Kraven på 3D-byggare kommer höjas rejält. Simpla modeller utan t.ex bumpmapping kommer se just det, väldigt enkla.
Mazz har ju gjort helt rätt som i div. andra trådar pratat om att han bygger för morgondagens simulatorer och det är väl bara att säga att det är helt rätt. Många av de modeller vi har idag till både MSTS och Trainz kommer nog behövas byggas om/förbättras för att helhetsintrycket med simulatorn ska bli bra. Allt detta ovan sagt med antagan att de nya bilderna är från spelet och inga renderingar... Spännande utveckling. Ribban höjs markant iaf! |
2005-09-23, 21:30 | #37 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
|
Bilderna på Black5 uppdaterade, bl.a är bufferterna lite mer påkostade polygon-mässigt...
http://www.railsimulator.com/black_five.htm |
2005-10-01, 17:11 | #38 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
|
Info och bilder från verkligheten angående den första rutten i KRS här:
http://www.railsimulator.com/route_research.htm |
2005-10-22, 00:46 | #39 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
|
Lite ny info om hur teamet arbetar för att få en så realistiskt och bra(!) simulator som möjligt.
Läs själva. http://www.railsimulator.com/advisory_committees.htm
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse |
2005-10-22, 17:51 | #40 |
Medlem
|
Jag tror dock att wallpapersen är riktiga skärmdumpar, eftersom grafiken ligger på en sådan nivå idag. Och, är det någon som vet när detta kommer att komma ut? Efter E3?
__________________
Hälsningar från Johannez H |
2005-10-22, 18:13 | #41 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
|
Ss:na på loket är troligtvis ingame bilder (hoppas jag )
Men jag själv förväntar mig ingen simulator innan E3. Jag säger såhär, jag väntar hellre längre på ett spel (simulator) som är buggfritt (iaf. 80-90%) vid releasen. (_Bara_ det inte blir som Bf2 ni som spelar det förstår nog)
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse |
2005-10-28, 22:28 | #42 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
|
Ny artikel hos Kuju-folket, hur Black5 gjordes...
http://www.railsimulator.com/making_black5.htm Ingen riktig nyhet, så jag postar här. Intressant ändå att läsa den relativt korta artikeln, då det ger lite indikation på antal poly och texturer för lok i den nya simulatorn... |
2005-11-07, 21:27 | #43 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
|
Ny karaktär visad av Kuju...
http://forums.uktrainsim.com/viewtop...577474fccdf02a Ser väl... hmmm... inte så dumt ut... Gillar en del av kommentarerna i tråden... |
2005-11-07, 23:58 | #44 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 800
|
Kommer våra MSTS-rutter passa in? Annars är Kujus simulator spännande!
|
2005-11-08, 00:30 | #45 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
|
Det finns inget ännu som har nämnts om möjlighet att ta in objekt/rutter i Kujus simulator, så som det gjorts för TMTS. Så, det är ett oskrivet kort.
Man kan se det från flera håll, som alltid... Nya möjligheter och prestanda-faktorer kan å ena sidan göra att det kanske inte är lika intressant att se till att gammalt kan komma in... Men, med den gigantiska bas av nedladdnings-bara saker ligger ju dock i andra vågskålen... Rutter inte minst, då väsentlig tid är nedlagda på dessa... En rutt, som är byggd i MSTS kanske inte har den detljrikedom som en ny simulator kanska kan erbjuda... Men, å andra sidan, precis som vi utgått från originalrutter, så vore det ju gött om man kunde förvalta den arbetstid som finns nedlagd i MSTS-rutter och utgå från en MSTS-rutt och göra den till KRS-standard... Nåväl, det återstår att se, än så länge inget sagt om MSTS-stuff i KRS. Antar att en parameter är hur långt ifrån MSTS-strukturen den nya simulatorn är, vilket i sin tur ger vilken ansträngning som måste til för att få kompatibilitet eller för all del konverteringsmöjlighet. Kuju har ju iallafall nära till uppfinnarna av MSTS-strukturen, får man väl anta... |