|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2004-07-08, 09:05 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
Byta foto på föraren?
Hur gör man för att byta ut de fördefinierade bilderna på förarna i TRS2004? Jag har sett på Görans (hgkn) sidor att han verkar veta detta.
Hälsn Tobias |
|
2004-07-08, 22:10 | #2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
|
Om inte jag minns fel har jag svarat på detta på forumet förut med en beskrivning tyvärr fanns beskrivningen som jag hittat på någon länk tidigare och där var även resten med men hårddisken krachade vilket inte tycks vara något ovanligt med trainz efter som dom ofta går på högvarv.
Sök på auran "driverdave" Kuid:100148:10130 Obs just detta är fritt att göra om som regel skall man alltid begära tillstånd.Tag en kopia på mappen och lägg på skrivbordet eller var du vill. Sedan skall du byta ut foto till samma storlek och format och ändra namn dessutom skall du använda ditt eget kuidnummer i configfilen altså den nummerserien du fick av auran när du registrerade spelet tag sedan bort det gammla kuidnummret från mappen och skriv lokförarens namn där i stället, efter detta öppnar du spelet och öppnar World mappen och sedan Costum mappen här skappar du en ny mapp som du döpper till meshes stoppa nu din färdiga mapp där och kör igång och se om det fungerar. Är för trött för att förklara närmare men kom med frågor om det inte funkar så skall jag försöka bättre i helgen. Göran. GN |
2004-07-09, 09:25 | #3 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
Tack för svaret, Göran! Jag ska prova ikväll!
/Tobias |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Byta strömavtagare? | DJTimboy | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 5 | 2005-01-21 10:00 |
byta cab | gec44-9w | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2004-09-15 08:04 |
Byta namn på bilar med mera | knebert | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 1 | 2003-05-12 20:36 |
Byta Cabwiev | TÅG503 | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 4 | 2003-02-05 20:11 |
Hur byta nätverkskort? | niofem | Off-topic | 10 | 2002-10-21 17:47 |