Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-01-15, 21:43   #1
Deskgrunt
Hedersmedlem

Reg.datum: Jan 2005
Standard Nybörjare behöver lite råd

Hej!

Just blivit lycklig ägare till TRS2004 och ST2004 & ST2005 skivorna och har lite frågor

Först ett stort tack till alla er som lägger ner tid för att skapa svenskt material!

- Finns det några bra industrier till LARS2 med animationer som de original till TRS?

- Lyckades förstöra en bana när TRS gav mig första blåskärmen på säkert ett halvår! Banan dök inte upp igen och dess config fil var helt tom [8] Är det sånt man får räkna med?... Har Win XP SP2 och alla drivers uppdaterade osv, spelar rätt mycket FPS spel som SilentHeroes, Call of Duty osv. så det vill till.

- Räcker det att kopiera TRS2004\World mappen om man vill ta säkerhetskopia på allt nerladdat och eget material?

- Är det bara jag som svär över AI-förarna?
Antagligen sätter jag inte signalerna tillräckligt bra och förr eller senare så slutar det med att två tåg står på varsin sida om ett signalpar och glor på varandra! Får nog hålla mig till enkelriktat så länge...

- Går det att göra åt följande probelem vid dubbla övergångar?

Ser ju lite kul ut
Alltså, går det att synka så att båda bomparen fälls direkt även om bara den ena behövs, typ.

Lär nog komma med fler frågor senare...
Deskgrunt besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2005-01-15, 22:19   #2
Nicke_123
Senior Member

Reg.datum: Oct 2002
Skicka ett meddelande via ICQ till Nicke_123 Skicka ett meddelande via MSN till Nicke_123
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Deskgrunt

Räcker det att kopiera TRS2004\World mappen om man vill ta säkerhetskopia på allt nerladdat och eget material?

- Är det bara jag som svär över AI-förarna?
Antagligen sätter jag inte signalerna tillräckligt bra och förr eller senare så slutar det med att två tåg står på varsin sida om ett signalpar och glor på varandra! Får nog hålla mig till enkelriktat så länge...
Hej o välkommen hit!

Vad ja vet så räcker de me att kopiera World mappen.

Du är inte ensam om problemet med ai förarna kan ja säga :/

Nicke!
Nicke_123 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-16, 00:41   #3
LLJ
STW-member

Reg.datum: Nov 2002
Standard

Hej och välkommen till Trainz.

Vad det gäller world mappen så är det en sanning med modifikation.
Om du enbart skall installera om till samma service pack som du just har installerat funkar det.

Annars skall du INTE kopiera tillbaka det som ligger i själva world mappen utan bara det some ligger i dess underkataloger dvs custom och dispatcher.

Detta för att inte skriva över nyare filer med äldre.

För övrigt bör du uppgradera till SP4 via en SP2 uppgradering för att få build numren att stämma (kolla annan tråd på forumet)

Glömde att nämna att LARS industrierna inte har animationer av den anledningen att man själv skall kunna placera önskad industribyggnad vid spåret och på så sätt få ökad variation på banorna.

/Lars

LLJ besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-16, 05:36   #4
Deskgrunt
Hedersmedlem

Standard

Ok, jo SP2 -> SP4 är gjort, luskade runt lite här innan

LLJ: Är det du som ligger bakom LARS2 med? Laddade hem det ifrån protrains och lyckades få bilindustrin att spotta ut några bilar faktiskt, blev förvånad när det dök upp bilar på flaket. Inte illa!

Phew, mycket att lära och ladda hem.

En lite skum sak som hände sen var att TRS klagade på att banan saknade objekt när man startade igen. Men enligt TrainzObjectz skall jag ha allt och det funkar att köra.

Kanske det är jag som krånglat till det, fanns många uppdateringar o pack till LARS2 o vet inte om man installerat allt i rätt ordning.

Tack för svaren!
Deskgrunt besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-16, 14:27   #5
LLJ
STW-member

Standard

Hej.

Kan vara så att du saknar LARS eller LARS2 iconen.
Kan också vara så att du saknar några produkter.
Prova med att låta trainz försöka hämta hem de saker som saknas från Download station.

/Lars

Gammal 2005-01-16, 16:13   #6
Deskgrunt
Hedersmedlem

Standard

Jag provade med att låta trainz ladda hem själv men den hittar inget.

Tog bort bilindustrispåret och vagnarna igen och efter ett par omstarter så slutade TRS att klaga. Ikonerna visas så tydligen är det väl någon produkt då?

La till spåret igen och vid första starten sa TRS ingenting men efter att jag kört och lastat bilar, slagit ifrån och sen skulle starta igen så kom det igen upp att objekt saknades.

Jag körde så att den lastade endast MB och Cheva bilar och de kom upp på flaket.

Är det ok att lägga in alla pack över varandra igen? Svårt att veta vad man missat. Vore bra om det fanns nåt "superpack med allt, hehe. Är rädd att jag installerar i fel ordning och skriver över med äldre filer.
Gammal 2005-01-16, 16:26   #7
LLJ
STW-member

Standard

Hej.

Tror inte är någon större fara att du skriver över äldre filer så länge som du installerar .cdp med ContentDispatcher.

Ladda hem LARS iconer här: http://www.trainzproroutes.com/forum...pic.php?t=1375

Det finns ett par stora pack: BI2 med ett gäng industrier, likadant för ProtoLARS. Men du behöver product packs också, en del finns hos TPR, andra på DS.

/Lars

Gammal 2005-01-17, 09:59   #8
Deskgrunt
Hedersmedlem

Standard

Lars ikonerna var det inte så jag sökte o laddade ner alla ikoner på DS... Hjälpte inte heller... Då installerade jag om alla pack ifrån TPR plus nån vagn med andra skumma tillägg (vad sjutton är MFX-2 och ARN?) och vips så försvann felet Kanske var så att de vagnar jag testade med även behövde de tilläggen.

Nåväl, tack för all hjälp, verkar vara en trevlig community detta.
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Rutt bygge behöver lite hjälp! Nicke_123 Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 19 2003-03-20 21:40
Lite frågor om Trainz för en nybörjare Surfsmurfen Trainz - Allmänt om Trainz 6 2002-12-16 00:42
Behöver lite hjälp tufftuff 3D-design - Trainz 11 2002-10-30 19:33
Nybörjare behöver info.. J0han MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 2 2002-08-31 15:06
Håller på med en rutt och behöver lite hjälp Yzerman Trainz - Allmänt om Trainz 12 2002-06-24 15:14

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:27.